Ritkán látható egységbe kovácsolódott a Red Bull F1-es csapatának felsővezetése az elmúlt másfél évtized során. Helmut Marko és a kinevezésekor még csupán 31 esztendős csapatfőnök, Christian Horner a kezdetektől az istálló élén áll, és a bulis középcsapatból 2010-re világbajnok gépezetet faragott.
Horner 15 évig a Forma-1 legfiatalabb aktív csapatfőnöke volt (manapság a McLaren 44 éves irányítója, Andreas Seidl birtokolja ezt a címet), de az eddigi életpályáját nem használta arra, hogy a sikerei nyomán új lehetőségeket és kihívásokat keressen. Elárulta, nem is tervezi, hogy elhagyja a Red Bullt.
„Ezt nehéz elképzelni. Ez már a 16. szezonom lesz itt, ez már hosszú idő. Úgy érzem, felelősséggel tartozom a csapatért, én is velük együtt fejlődtem. Nehezen gondolok bele abba, hogy másik csapatnál dolgozzak” – nyilatkozta Horner még a tesztelés időszakában a Sky Sports riportere, Natalie Pinkham podcastjában.
Horner irányítása alatt a Red Bull eddig négy egyéni és négy konstruktőri világbajnokságot nyert, 286 rajtból 62 futamgyőzelmet szerzett.
2010 óta a Mercedes mellett csak ők tudtak világbajnoki címeket nyerni, bár az elmúlt évek során inkább a patinás olasz istálló, a Ferrari volt a legfőbb ellenfelük. A Scuderia a legtöbb versenyző célpontja, szinte mindenki szeretne a pályafutása során a vörös autóval versenyezni, és a háttérstáb tagjai között is találni olykor sztárigazolásokat. Horner viszont nem vágyakozik Maranellóba.
„Ezt nem tudom. Nem beszélek olaszul, és élvezem a közös munkát a körülöttem lévő emberekkel. Nagyon szépen alakult eddig az utunk: már az első pillanattól itt vagyok, közösen építettük fel a csapatot, bevontuk Adrian [Newey-t], elkezdtünk együtt dolgozni vele és a nagyszerű emberekkel, akik itt vannak. Én ezt élvezem a legjobban, a közös munkát az emberekkel.”
Horner sikerének egyik titka, hogy megszerezte Newey-t, ez további szakemberek, például Jonathan Wheatley vagy Rob Marshall számára is vonzóvá tette a csapatot, ami egyben is maradt, a brit szakember szerint azért, mert a hibáztatás nélküli és apolitikus munkakultúra lojalitást eredményez.
„Amikor csatlakoztam a csapathoz, eldöntöttem, hogy ugyanazt a filozófiát alkalmazom majd, ami a Formula-3000-ben is bevált, és a lehető legjobb mérnöki gárdát akartam bevonzani. Számomra Adrian minden idők legjobbja volt, ő viszont nem volt teljesen elégedett és boldog a McLarennél” – mondta, majd felidézte Newey elcsábításának történetét.