BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 27: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault on track during Day Two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Alaposan felborítja a McLaren terveit, hogy a koronavírus miatt új időszámítás kezdődik a Forma-1-ben. A 2021-re tervezett motorszállító-váltás megtörténik, de a wokingiak felzárkózása csúszhat.
A Forma-1 teljes mezőnye kénytelen alkalmazkodni a koronavírus miatt gyökeresen megváltozott gazdasági helyzethez, de valószínűleg a McLaren terveit írta át a leginkább az idei szezon csúszása és a 2021-re tervezett technikai szabályváltozások elhalasztása 2022-re. A wokingi istálló jövőre visszatér a Mercedes erőforrásaihoz, de ez már nem egy teljesen új autó építésével összhangban történik majd, hanem az idei MCL35-öst kell átalakítaniuk.
Ez normális esetben megoldható, sőt rutinszerű eljárás, annak idején a Mercedes-motorhoz készített MP4-29-be építették be a Honda első hibrid erőforrását is, jövőre viszont ezt a szabályok nem teszik lehetővé, mert a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok megállapodtak abban, hogy homologizálják az idei autóikat, és visszafogják a fejlesztéseket.
A McLaren viszont részleges felmentést kapott, így a motorcserét elvégezhetik, de Andreas Seidl csapatfőnök így is kompromisszumokra számít.
„Biztosan lesznek korlátai annak, hogy milyen jól tudjuk integrálni ezt az erőforrást a jelenlegi autóba – idézte az Autosport. – Megállapodtunk az FIA-val, hogy nagyon szorosan figyelik majd, hogy csak azokat a módosításokat végezzük el, amelyek abszolút elengedhetetlenek a Mercedes erőforrás beépítéséhez.”
Galéria: A McLaren és a Mercedes közös története a Forma-1-ben - Galéria
2/20
22 Sep 1996: Mika Hakkinen of Finland and David Couthard of Great Britain, both of the McLaren racing team, find the going tough on race day as both are forced to retire from the Portuguese Grand Prix in Estoril, Portugal. Mandatory Credit: Mike Hewitt/Allsport
„Nagyon odafigyelnek majd, hogy az erőforrás körül ne nyúljunk olyan területekhez, amelyek további teljesítménynövekedést okoznának. Ezt mi teljesen megértjük és el is fogadtuk, mert végtére is, látni kell a teljes helyzetképet, vagyis meg kell egyeznünk abban, hogy támogatjuk a [fejlesztések] befagyasztását. Mindenki ezzel tud a lehető legtöbbet spórolni az idén.”
A McLaren 2019-ben visszakapaszkodott a konstruktőri világbajnokság 4. helyére, és úgy vélték, hogy 2021-től újabb lehetőségeik nyílnak.
„Nem titok, hogy a McLarennél nagyon erőltettük az új szabályok 2021-es bevezetését – mondta. – Közben viszont teljesen megértjük és támogatjuk a halasztást. Az időzítés kapcsán nyilvánvaló, hogy a változás és a [gyárak] hosszú leállása miatt lehetséges, hogy csúszni fog a felzárkózásunk. Közben viszont ez kihívás is. Van egy világos tervünk, hogy a következő hónapok és évek során mit kell tennünk ezért.”