Verstappen: A mostani autókkal még élvezetesebb lesz a hollandiai pálya

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Jumbo Racedagen, Zandvoort
Max Verstappen performs during the Red Bull Racing Show Run in Zandvoort, The Netherlands on may 18 2019. // Jarno Schurgers/Red Bull Content Pool // AP-1ZCE1M3W11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Max Verstappen úgy véli, Zandvoortban a jelenlegi autókkal még jobb lesz vezetni, mint amilyen élményben neki része volt, amikor egy korábbi Red Bullt próbálhatott ki az aszfaltcsíkon. A holland pilóta nem bánja, hogy a pálya viszonylag szűk, a döntött kanyarokról pedig úgy véli, változatosságot hozhatnak a futamba.

Normál körülmények között éppen ma délután zajlana a Holland Nagydíj a felújított zandvoorti pályán. A koronavírus-járvány miatt azonban legjobb esetben is júliusban lesz a szezonnyitó, így még várni kell arra, hogy a helyszínen 1985 után újra F1-es versenyt láthassunk.

Max Verstappen még márciusban vett részt a pálya hivatalos megnyitóján, melynek során évtizedek óta ő volt az első, aki F1-es autóval körözhetett rajta. Igaz, a holland pilóta nem az idei vagy a tavalyi Red Bull volánja mögött ült, hanem a 2012-ben használt RB8-ast hajtotta meg. A 22 éves versenyző számára nagy élmény volt a vezetés, de úgy véli, a jelenlegi autókkal még élvezetesebb lesz a száguldás.

Verstappen március elején próbálhatta ki a Holland Nagydíj helyszínét Forrás: AFP/Remko De Waal

„Szerintem a 3-as, valamint az utolsó kanyar igazán lenyűgöző, remek munkát végeztek a felújítás során – idézi őt a Crash.net. – Már a V8-as [motorral hajtott] kocsit is nagyszerű volt vezetni, de úgy gondolom, a mostani autókkal ez még jobb lesz.”

Az aszfaltcsík viszonylag keskeny, emiatt pedig elképzelhető, hogy nehéz lesz rajta az előzés. Verstappen azonban nem aggódik a pálya szélessége miatt, sőt, örül neki, hogy a pilóták nem ússzák meg olcsón a rontásokat.

„Monaco is ilyen, nem? Vagy ott van Szuzuka, aminek igencsak régimódi a kialakítása, és nem túl széles. Nem hiszem, hogy ezzel probléma lenne, sőt, én kifejezetten kedvelem az ilyen pályákat – magyarázta a holland pilóta, aki a hercegségben még soha nem állhatott dobogóra, de Japánban már háromszor is pezsgőzhetett. –

A pálya különlegessége a Verstappen által is említett döntött kanyarok, a 3-as, valamint a 14-es. Az FIA-tól kapott külön engedélynek köszönhetően a dőlésszögről mindkét esetben elmondható, hogy jóval nagyobb, mint az előírt maximum. A Red Bull versenyzője úgy véli, ez még változatosabbá teheti a futamot.

Verstappent nem zavarja, hogy a pálya keskenyebb a megszokottnál Forrás: Dromo Circuit Design

„[Zandvoortot] mindig is kiváló pályának tartottam, de a döntött kanyarok új dimenziót adnak neki – jelentette ki. – Úgy vélem, többféle ívet is lehet majd használni, és ezt a gumik állapota is befolyásolja. Új abroncsokon ugyanis szűkebben tudunk majd fordulni, de kopottakon már figyelni kell a jó kigyorsításra, ezért az utolsó kanyarban kicsit magasabban kell autózni.”