Társoldalunk:

Alkatrészhiánytól tarthatnak a csapatok a besűrített menetrend miatt

2020.06.02. 18:07

Eldőlt, hogy minden korábbinál sűrűbb menetrenddel kezdődik a Forma-1 idei világbajnoksága. A csapatokra új kihívás vár a folyamatos versenyzés miatt.

A Liberty Media kedden bejelentette a 2020-as Forma-1-es világbajnokság első nyolc fordulóját, amely során kétszer is előfordul, hogy zsinórban három versenyhétvégét rendeznek majd egymás után. Ilyenre eddig mindössze egyszer volt példa, 2018-ban a Forma-1 a labdarúgó világbajnokság útjából próbált kitérni.

A mezőny akkor Franciaországot, Ausztriát és az Egyesült Királyságot járta meg három hét alatt, most Ausztria és Magyarország, valamint az Egyesült Királyság és Spanyolország érintett a két triplázás során. Logisztikai szempontból ezúttal könnyebb a helyzet, hiszen kevesebbet kell utazni, az alkatrészellátás azonban az idő rövidsége miatt így is nehézkes lehet.

Tavaly George Russell autója feltépett egy csatornafedelet Bakuban, majd Robert Kubica összetörte a másik Williamst is, épített pályákon erre kisebb az esély, de nem elhanyagolhatóForrás: AFP/Alexander Nemenov

A Forma-1-es csapatok gyárai az előző hét végéig zárva voltak, így bár a háttérben biztosan zajlottak fejlesztések és a mérnökök sem hagyták abba a gondolkodást, a gyártás biztosan leállt, és csak a napokban indulhat újra. Öt hét alatt fel lehet halmozni nagyobb mennyiségű alkatrészt, de láttunk már példát arra, hogy egy csapat akár egy hétvégén is súlyos veszteségeket is elszenvedhet.

Ebből a szempontból kedvező, hogy utcai vagy ahhoz hasonló verseny nincs az európai menetrendben,

de Ausztriában fájhat a szerelők feje, mert a durva, hurkaszerű kerékvetők okoztak már sérüléseket, és az is előfordul, hogy annyira megdobják az autót, hogy csak egy közeli fal állítja meg azt. A Red Bull Ring és Silverstone ráadásul gyors pálya, akár nagyobb balesetekbe is bele lehet szaladni, ilyenkor nem elhanyagolható a komplett vázcsere valószínűsége sem.

Csodával határos módon Verstappen autója kibírt egy hatalmas ütközést tavaly Silverstone-ban, bár természetesen később javításra szorultForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Racefans úgy tudja, akadnak csapatok, amelyek aggódnak az alkatrészellátás miatt abban az esetben, ha az autóik több balesetet is szenvednek, de egy, a portál által megkérdezett istálló úgy vélte, képesek lesznek elegendő készleteket felhalmozni.

A balesetek kockázatát növelheti, ha a második spielbergi és a második silverstone-i hétvégén az időmérő edzés helyett fordított rajtrácsos sprintfutamot tartanak, 

de egyelőre úgy tudni, hogy a Mercedes és a Racing Point ellenzi ezt az elképzelést, így a terv várhatóan nem valósul meg, legalábbis addig, amíg akadnak ellenlábasok is.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK