Alesi eladta utcai Ferrariját, hogy fia karrierjét segítse

Forma-1, Giuliano Alesi, Jean Alesi, Orosz Nagydíj
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 28: Former F1 driver Jean Alesi (R) and F2 driver Giuliano Alesi (L) walk in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 28, 2019 in Sochi, Russia. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Anyagi szempontból katasztrofális szezonra számít a Forma-2-ben Jean Alesi, a Tyrell, a Ferrari, a Benetton, a Sauber, a Prost és a Jordan egykori Forma-1-es pilótája, aki kapcsolatai ellenére kénytelen volt túladni féltve őrzött Ferrariján azért, hogy finanszírozni tudja az F1 előszobájában versenyző fia karrierjét.

Nem csak a Forma-1-ben jelenti a túlélés zálogát a költségek csökkentése, hanem a királykategória közvetlen előszobájának számító Forma-2-ben is azt jelentené, csakhogy utóbbi sorozatban egyelőre nincsenek ilyen törekvések, ami a korábbi F1-es pilóta Jean Alesi szerint katasztrófához fog vezetni az idei szezonban.

Az F1-ben öt szezont a Ferrarinál eltöltő francia saját fia révén közelről tapasztalja, hogy milyen nehézzé vált a Forma-1 küszöbén toporgó fiatalok helyzete a koronavírus-járvány által előidézett gazdasági környezetben. Ahhoz, hogy Giuliano az idén is versenyezhessen, édesapja egyik féltve őrzött kincsétől volt kénytelen megválni.

Jean Alesi kész volt áldozatot hozni 20 esztendős fia karrierjéért Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Az 1989-es szezonban a Tyrell-lel üstökösként berobbanó Alesi 1991-re szerződött a Ferrarihoz, a Beyond the Grid podcast egyik tavalyi epizódjában pedig elárulta: annyira naiv volt, amikor a Scuderiával tárgyalt, hogy Nelson Piquet segített neki kedvezőbb feltételeket kialkudni. A háromszoros világbajnok érte el, hogy Alesi szerződésében szerepeljen egy Ferrari F40-es, amelyet a gall meg is kapott, és egészen mostanáig féltve őrzött, például 1992 óta a tavalyi Francia Nagydíj előtt használta először, amikor azzal ment el a Paul Ricard-ra.

Többé azonban már nem gyönyörködhet az 1987-től 1992-ig gyártott sportkocsiban, ugyanis eladta azt azért, hogy finanszírozni tudja az egyébként a Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként versenyző fia pályafutását.

Nem csak az Alesi-családnak vannak azonban nehézségei az F2-es idény pénzelésével, hanem feltehetően másoknak is, legalábbis Jean Alesi azt jósolja, hogy sokan be sem fogják tudni fejezni az idényt emiatt.

Giuliano Alesi tavaly mutatkozott be a Forma-2-ben Forrás: NurPhoto via Getty Images/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

„A Forma-2-es szezon rémálom lesz az összesűrített versenyekkel – jelentette ki a Sky Sportsnak. – A Forma-1-ben sokat beszélünk a költségplafonról, az F2-re azonban nem gondoltak, semminek sem változtatták meg a költségét.

Úgyhogy remélem, hogy ebben a nagy katyvaszban valami változni fog, és megteremtik a lehetőséget ezeknek a versenyzőknek, akik nem csak anyagi szempontból fektetnek sokat a karrierjükbe, hanem az életüket is erre áldozzák. Kilépnek az iskolából, kilépnek az egyetemről, mert az az álmuk, hogy autóversenyzők legyenek, de senki nem figyel oda rájuk."

„Nagyon-nagyon szomorú vagyok emiatt, mert ex-Forma-1-es pilótaként vannak kapcsolataim, de

Eközben pedig az ember látja a felszerelés költségeit, ami túl drága, de senki nem akar ezen változtatni. Ez nem maradhat így."

Alesi egy ilyen F40-estől szabadult meg fia jövőjének érdekében Forrás: Ferrari

Alesi természetesen leszögezte, hogy nem kellett sokat gondolkodnia azon, hogy a nagy becsben tartott sportkocsiját, vagy az F2-ben tavaly, a Trident-istálló színeiben bemutatkozó, a szezont végül a 15. helyen záró fia pályafutásának segítését válassza.

Inkább utóbbit részesítem előnyben, az F40-eshez már egyébként is túl öreg vagyok" – tette hozzá nevetve.

Giuliano Alesi az idei szezont már a HWA-csapattal kezdi Artyom Markelov csapattársaként július elején Ausztriában, hogy aztán a Forma-1-es versenynaptárat követő mezőnnyel igen sűrű programot teljesítve előbb Magyarországon, majd Angliában folytassa az idényt.