Időhiány miatt kevesebb F1-es fejlesztés jöhet az idén

Forma-1, Racing Point, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 13: The Racing Point team practice pitstops before practice for the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on March 13, 2020 in Melbourne, Australia. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Alkalmazkodniuk kell az F1-es csapatoknak a besűrített versenynaptárhoz, ezért a korábbiaktól eltérő ütemben várhatók fejlesztések. A Racing Point is a melbourne-i autójával megy Spielbergbe.

Szokatlan helyzetet hoz, hogy a koronavírus miatt csak júliusban kezdődik az F1-es szezon, majd sűrített menetrendben, szeptember elejéig nyolc futamot megrendeznek, utána pedig ki tudja, meddig, és milyen pályákon tart majd az idény.

Normális esetben júliusra a mezőny a szezon első harmadát már teljesítette, az első komolyabb fejlesztések is megérkeztek az autókhoz, ezúttal viszont a Ferrari és a Racing Point is azt állítja, hogy lényegében azzal a változattal készülnek Spielbergbe, amit Melbourne-be is elvittek.

A Racing Point az utolsó pillanatig a versenyre készült Melbourne-ben Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Charles Coates

A csapatoknak közben az otthoni munkavégzéssel és a gyárleállással is meg kellett barátkozniuk. Andrew Green, a silverstone-i istálló technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak elárulta, már a kötelező bezárás előtt elkezdtek felkészülni a home office-ra, mindenki hazavitte a tervezésre is alkalmas számítógépeket, így szerinte

Green szerint a szezon első négy versenyére egyébként sem terveztek újításokat, most pedig az új időbeosztáshoz próbálnak hozzászokni. „Most azt tervezzük, hogyan kezeljük az év második felét és a következő évet. Új megközelítés kell, mert a szünet előtti szabályok már nem érvényesek. Teljesen újak az előírások, és ez teljes újratervezést igényel.”

Andrew Green Forrás: Motorsport Images/Andy Hone

„A tervezettnél kevesebb fejlesztésünk lesz – árulta el. – Az elsőt még ki sem próbáltuk, Melbourne-ben szereltük volna fel az autóra, de azóta hozzá sem nyúltunk. Arra számítok, hogy csak egy komolyabb [fejlesztési lépcső] lesz körülbelül két hónap múlva, valamint természetesen a speciális csomagok Spára és Monzára.”

Noha ideális esetben a versenyek száma nem csökken majd jelentős mértékben az eredeti tervekhez képest, a menetrend sokkal sűrűbb, így a fejlesztésekhez szükséges idő alatt több futamon kell majd versenyezni.

„Most tíz hét alatt nyolc verseny lesz, egy komolyabb, hosszabb előkészítést igénylő fejlesztés lemarad a szezon nagyjáról. Nem tudjuk, meddig fog tartani a szezon és hány verseny lesz. Ha csak 12, akkor Monza után már kétharmad mögöttünk lesz, és kifutunk az időből egy újabb fejlesztéshez. Ezen felül, a szezon végéig 20 százalékkal kevesebbet dolgozhatunk a szélcsatornában, és jövőre ennél is kevesebbet.”