Még a Mercedes is gondba kerülhet a sűrű versenynaptár miatt

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2019
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 28: Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 crashes during practice for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 28, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az összesűrített idei verenynaptár komoly tervezést igényel még egy olyan topcsapattól is, mint a Mercedes, hiszen ha nem vigyáznak, kifogyhatnak az alkatrészből.

A Forma-1-es csapatoknak nem csak a szigorított körülmények és a kimerítő versenynaptár jelenthet gondot a júliusban elinduló idei szezon során, hanem az is, hogy megfelelő mennyiségű pótalkatrészt gyártsanak. A július 5-i rajtot követően gyors egymásutánban jönnek majd a versenyek, két triplázás között is csak egy hét szünet lesz, ami magában hordozza annak a veszélyét, hogy baleset esetén az adott istállónak nem lesz elég pótalkatrésze. Az ilyesmi kiküszöbölése még az olyan csapatoktól is komoly felkészülést igényel, mint a mezőny jelentős részénél nagyobb költségvetésből gazdálkodó Mercedes.

A Mercedest is bajba sodorhatja egy tavalyihoz hasonló eset, amikor Valtteri Bottas törte rommá az autóját az Osztrák Nagydíj szabadedzésén Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Bryn Lennon

Az F1 történetében eddig egyszer, a 2018-as szezonban volt arra példa, hogy három egymást követő hétvégén is rendeztek versenyt,

most pedig rögtön két ilyennel kezdődik a szezon, amelynek későbbi részében nem kizárt, hogy lesz még példa hasonlóra.

Ez, valamint egyesektől még az Angliában bevezetett karanténszabályok is komoly tervezést követelnek meg a csapatoktól. „Dupla hétvégén elutazunk az elsőre, és vannak nálunk tartalék alkatrészek.

– ecsetelte Rob Thomas, a Mercedes üzletvezetője a csapat által közzétett videóban.

Miért nem fognak a csapatok pótalkatrészek gyártásába most? – hangozhat az ésszerű kérdés. A válasz az, hogy azért nem, mert

a kalkulálható kopáson túl nem tudják megjósolni, hogy balesetekből és más, nem várt esetek miatt keletkező sérülésből mennyi lesz,

alkatrészeket pedig nem akarnak felhalmozni azért, hogy aztán ne használják őket. „

– mondta Thomas. – Úgyhogy jó helyzetértékelésre van szükség. Meg fogjuk vizsgálni, hogy mi az, ami általában elkopik vagy megsérülhet egy versenyhétvége során, majd biztosítjuk, hogy ezeket az alkatrészeket gyorsan be tudjuk fejezni, ha szükséges.”

Ha valamiből, akkor első szárnyból biztosan be kell tárazniuk a csapatoknak Forrás: NurPhoto via Getty Images/Joan Valls/NurPhoto/Joan Valls

Mindezt úgy fogják megvalósítani, hogy nem gyártják le teljesen az adott elemet.

A gyárunk a sebesség és rugalmasság köré van építve, biztosítva, hogy képesek legyünk reagálni. A szerencse az, hogy hozzá vagyunk szokva ehhez, így ha probléma adódik, nagyon gyorsan orvosolni tudjuk."

A csapatoknak, köztük a Mercedesnek egy másik kérdéskörrel is foglalkozniuk kellett: előre kellett hozni a gyárban található eszközök, mint a próbapadok és szerszámok, valamint a rendszerek, mint a számítógépes infrastruktúra karbantartását, amelyet általában az augusztusi nyári szünet során végeznek. „Tudjuk, hogy a következő hat hónapot padlógázon csináljuk végig. Nagyon fontos biztosra menni, hogy ezek a rendszerek kitűnő állapotban legyenek és készen álljanak."