Vágólapra másolva!
A csapatfőnök gyors javítást ígért, ez lehet, hogy csak részben készül el a hétvégére.

Műszaki hiba miatt veszélyben forgott a Mercedes győzelme a múlt hétvégén rendezett Osztrák Nagydíjon, de végül a világbajnoki címvédő mindkét autója elérte a kockás zászlót. A csapat mérnökei többször is felszólították a pilótákat, hogy kerüljék el a rázóköveket az egyre kritikusabbá váló helyzet miatt, ami már péntektől nyomasztotta az istálló tagjait.

Toto Wolff csapatfőnök a verseny utáni sajtóbeszélgetésén azt ígérte, már a héten megoldást találnak a problémára, de Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke bonyolult helyzetet vázolt fel, és elismerte, további nehézségekre számít, amíg ki nem javítják a fejfájást okozó alkatrészeket.

El kellett kerülni a kerékvetőket Forrás: AFP/Joe Klamar

„Már pénteken tudatában voltunk a problémának, amikor Valtterinek problémája akadt a második szabadedzés végén – árulta el Shovlin. – Ez volt az első jele annak, hogy gond van. Aztán a szombati nap során visszatérő problémákba ütköztünk, ezután pedig a versenyen is számítottunk rá, mert úgy tűnik, hogy az autó kialakításához van köze.”

Shovlin hozzátette, a váltóhiba „nem önmagában keletkezik, hanem tulajdonképpen az elektromos zaj váltja ki. Ez kezdi el zavarni a különböző rendszereket. Valtteri esetében féltávnál ütötte fel a fejét, de Lewisnál is fokozatosan romlott és később nála is megjelent. Elektromos zajról van szó, ami aztán sok mindenre kihatással van.”

Bottas így is győzelemmel kezdte a szezont Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

Wolff úgy tudja, a csapatnál már vannak megoldások, amelyek legalább javítanak a helyzeten, és rámutatott, az Osztrák Nagydíjat és a hétvégi Stájer Nagydíjat is rendező Red Bull Ring terheli meg a legjobban a szóban forgó alkatrészeket. „Ha megtaláljuk a módját, hogy megvédjük az autót a következő versenyen, akkor nem lesz gond. Vannak ötleteink” – jelentette ki.

„Ez folyamatos helyzetértékelést igényel a versenyzőtől, hogy milyen gyors akar lenni, mennyire akarja igénybe venni a kerékvetőket. Természetükből adódóan nyilvánvalóan mindig a lehető leggyorsabbak akarnak lenni. Ha ezt teszik, kockáztatják a felfüggesztés épségét azzal, hogy olyan vibrációnak teszik ki az autót, ami sérüléseket eredményezhet.”