A címvédő fölénye főleg a Red Bull-lal összehasonlítva elképesztő, hiszen az RB16-os normál körülmények között nem tudja felvenni a versenyt riválisával, a legutóbbi futamon pedig még az is kétségessé vált, hogy valóban a milton keynes-i istállóé a második legjobb autó.
Ez főleg annak tükrében lehet elkeserítő számukra, hogy az idénynyitó előtt Christian Horner és Helmut Marko is reményt keltően nyilatkozott. Ezek után nem véletlen, hogy a csapatot lelombozták a valós erőviszonyok.
„Nem lepődtünk meg, inkább kicsit csalódottak vagyunk – nyilatkozta Paul Monaghan, az energiaitalosok főmérnöke. – Érdekes, nem? Az ember egy képzett csapattal a lehető legjobb munkát végzi, de miután az autó a pályára kerül, az ellenféléhez viszonyítva ítélik meg azt. A szezon előtt úgy tűnt, közel vagyunk, talán csak egy hajszálnyival maradunk el tőlük. Aztán az első ausztriai verseny kedvezőtlenül alakult számunkra, és minden tiszteletem a csapattagoké, hogy a következő futamra megoldották a helyzetet.
Utána persze felállhattunk a dobogóra, de mögöttük vagyunk, úgyhogy sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy utolérjük őket.”
Az utolsó nagyobb horderejű szabályváltozások óta ez a negyedik szezon, és feltűnő, hogy míg az első két idényben a Mercedes bukdácsolva kezdett, addig tavaly és idén már a turbókorszak első három évében megszokott fölényt mutatott. James Allison, az istálló technikai igazgatója szerint mindez nem véletlen.