Vágólapra másolva!
Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke elárulta, nagy reményekkel vágtak neki a szezonnak, de a csapatnál csalódottak a Mercedes ereje láttán. A címvédő W11-ese James Allison technikai igazgató és Lewis Hamilton szerint is az eddigi legjobban sikerült autó.

Brutális erődemonstrációval kezdte a Mercedes az idei szezont: a brackley-iek mindhárom időmérőn a két leggyorsabb kört futották, ráadásul a Hungaroringen közel 1 másodpercet adtak a mezőny többi részének. A futamokon szintén diadalmaskodtak, és vélhetően csak azért nem beszélhetünk három kettős győzelemről, mert az Osztrák Nagydíjon Lewis Hamilton, míg a Hungaroringen Valtteri Bottas vétett hibát.

A Red Bullnál azt hitték, sokkal közelebb lesznek a Mercedeshez Forrás: AFP/Leonhard Foeger

A címvédő fölénye főleg a Red Bull-lal összehasonlítva elképesztő, hiszen az RB16-os normál körülmények között nem tudja felvenni a versenyt riválisával, a legutóbbi futamon pedig még az is kétségessé vált, hogy valóban a milton keynes-i istállóé a második legjobb autó.

Ez főleg annak tükrében lehet elkeserítő számukra, hogy az idénynyitó előtt Christian Horner és Helmut Marko is reményt keltően nyilatkozott. Ezek után nem véletlen, hogy a csapatot lelombozták a valós erőviszonyok.

„Nem lepődtünk meg, inkább kicsit csalódottak vagyunk – nyilatkozta Paul Monaghan, az energiaitalosok főmérnöke. – Érdekes, nem? Az ember egy képzett csapattal a lehető legjobb munkát végzi, de miután az autó a pályára kerül, az ellenféléhez viszonyítva ítélik meg azt. A szezon előtt úgy tűnt, közel vagyunk, talán csak egy hajszálnyival maradunk el tőlük. Aztán az első ausztriai verseny kedvezőtlenül alakult számunkra, és minden tiszteletem a csapattagoké, hogy a következő futamra megoldották a helyzetet.

Az utolsó nagyobb horderejű szabályváltozások óta ez a negyedik szezon, és feltűnő, hogy míg az első két idényben a Mercedes bukdácsolva kezdett, addig tavaly és idén már a turbókorszak első három évében megszokott fölényt mutatott. James Allison, az istálló technikai igazgatója szerint mindez nem véletlen.

Verstappen a Hungaroringen visszaverte Bottas támadását, de ez egyelőre kivételes Forrás: AFP/Darko Bandic

„Utálom ezt a szót, de olyan, mintha az elmúlt három vagy négy évben egy utazáson lennénk. A 2017-es autó gyors, ugyanakkor nehezen vezethető volt, hullámzó teljesítményt nyújtott, ennek okát pedig meg kellett értenünk.

Ha megnézzük az elmúlt három év végeredményét, akkor látható, hogy 2018-ban a Mercedes pontszáma még úgy is csökkent, hogy több futamot rendeztek, mint az előző szezonban. Ez ugyanakkor csalóka lehet, mert az akkori Ferrari jóval erősebb volt, mint a 2017-es, ráadásul Bottas két évvel ezelőtt nem éppen élete idényét futotta.

Tavaly pedig egy versenyre vetítve alig gyűjtöttek több pontot, mint 2017-ben, de az év második felében a Ferrari szabálytalannak vélt motorral került eléjük. Nem véletlen, hogy Allisonnal Hamilton is egyetért.

A W11-es eddig legyőzhetetlennek bizonyult Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Nem hiszem, hogy valaha is lett volna olyan kocsim, amelyet ennyire könnyű volt működésre bírni – jelentette ki. – Az elmúlt években több olyan autónk is volt, amit gyakran nehezen lehetett kezelni. Az egyiket Toto [Wolff] dívának nevezte, én más szót használtam rá. A mostani kocsi sokkal kifinomultabb, mivel tavaly keményen dolgoztunk azon, hogy kiválasszuk a 2019-es autó azon gyengeségeit, amelyekben előre akartunk lépni.”