Verstappen örül, ha csak fél másodpercet kap a Mercedestől

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 30: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 30, 2020 in Northampton, England. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen elárulta, a Red Bull folyamatosan újításokkal kísérletezik annak érdekében, hogy közelebb kerüljön a Mercedeshez. A holland fél másodpercen belül szeretne lenni a riválishoz képest, de úgy véli, nagyon nehéz megjósolni a különbséget.

A Red Bull a várakozásokon alul teljesített az első három futamon, hiszen bár Max Verstappen kétszer is felállhatott a dobogóra, nem úgy néz ki, hogy idén harcban lesz a világbajnoki címért. Christian Horner nemrég elmondta, az autóval elsősorban aerodinamikai problémák vannak, ezért küszködnek vele a pilóták. A holland pilóta leszögezte, folyamatosan új megoldásokkal kísérleteznek annak érdekében, hogy mindezt orvosolják, és közelebb kerüljenek a Mercedeshez.

Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Brit Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Tiffany Cromwell, Valtteri Bottas, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Tiffany Cromwell, Brit Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Brit Nagydíj
Forma-1, Ron Meadows, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Ross Brawn, Brit Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Brit Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Ruth Buscombe, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Silverstone, Brit Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Silverstone paddock, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Brit Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Brit Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj kerékcsere
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Britta Röske, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Britta Röske, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Brit Nagydíj, Honda logo, Honda Hybrid logo
Forma-1, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Simon Rennie, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Brit Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Tiffany Cromwell, Valtteri Bottas, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Tiffany Cromwell, Brit Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Brit Nagydíj
Forma-1, Ron Meadows, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Ross Brawn, Brit Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Brit Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Ruth Buscombe, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Silverstone, Brit Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Silverstone paddock, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Brit Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Brit Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj kerékcsere
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Britta Röske, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Britta Röske, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Brit Nagydíj, Honda logo, Honda Hybrid logo
Forma-1, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Simon Rennie, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Brit Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Tiffany Cromwell, Valtteri Bottas, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Tiffany Cromwell, Brit Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Brit Nagydíj
Forma-1, Ron Meadows, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Ross Brawn, Brit Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Brit Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Ruth Buscombe, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Silverstone, Brit Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, Silverstone paddock, Mercedes, Brit Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Brit Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Brit Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Brit Nagydíj kerékcsere
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Britta Röske, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Britta Röske, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Brit Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Brit Nagydíj, Honda logo, Honda Hybrid logo
Forma-1, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
Forma-1, Simon Rennie, Red Bull Racing, Brit Nagydíj

„Még mindig tanulunk, és rendszeresen új alkatrészeket próbálunk ki – nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Különböző elemekről van szó, így látjuk, hogy mi működik, mi nem, és hol tudunk fejlődni. Természetesen ez nem olyasmi, amit egyik hétről a másikra orvosolni fogunk. Több időre van szükségünk, de dolgozunk rajta, és a pályán is teszteljük ezeket, hogy lássuk, jó irányba megyünk-e.”

A Sky Sportsnak annyival egészítette ki a mondanivalóját, hogy kezdik egyre jobban megérteni az autó viselkedését. Ami a Brit Nagydíj hétvégéjét illeti, tisztában van vele, hogy szinte biztosan a Mercedesek mögött lesznek,

de a 2019-es események alapján úgy véli, a különbséget nagyon nehéz előre megjósolni.

„Tavaly úgy jöttünk ide, hogy azt gondoltuk, simán kikapunk, aztán az időmérőn két tizedmásodpercen belül voltunk, úgyhogy ez sok tényezőtől függ – magyarázta. – Nyilván ők a legjobbak, és most is nagyon gyorsak lesznek, a differencia pedig két tizedtől egy másodpercig terjedhet, ezt nem lehet pontosan tudni. Remélem, fél másodpercen belül leszünk, az már jó lenne.”

A Red Bull helyzetét a fejlesztési lehetőségek jelentős részének a befagyasztása is igencsak megnehezíti, hiszen így lassabban tudnak zárkózni. Verstappen azonban úgy látja a szituációt, hogy bár szívesen harcolna győzelmekért, de most nem ez a helyzet, hanem tanulniuk és fejlődniük kell, és akkor 2020 végére vagy jövőre ez újra megtörténhet.

Mindenesetre nem arról van szó, hogy én most frusztrált és dühös vagyok a helyzet miatt. Természetesen előfordul, hogy valami felbosszant, de végtére is ez azért történik, mert győzni és fejlődni akarok, ahogyan szerintem mindenki a csapatban.”

Verstappen legkésőbb jövőre utolérné a Mercedest Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

A 22 éves versenyző hozzátette, szerinte az a helyes hozzáállás, ha az istálló tagjai motiválják egymást, úgyhogy ebben nincsen semmi kivetnivaló. Ellentétben azzal, ha egyáltalán nem érdekelné az eredmény, csak felkelne, kimenne a pályára, elvégezné a munkáját és hazamenne.