Előbb Valtteri Bottas, majd Carlos Sainz, végül pedig az élen álló Lewis Hamilton bal első gumija mondta fel a szolgálatot kísértetiesen hasonló módon; hatszoros világbajnok egyenesen a defektes kerékkel poroszkálva szelte át a célvonalat. Mivel a pilóták többsége Danyiil Kvjat 12. körben bekövetkezett balesetekor kemény keverékre váltott, és többet nem állt ki kerékcserére az 52 körös futamon, a gumiknak az előzetesen tervezettnél több kört kellett megtenni.
Az olasz szakember szerint ez is szerepet játszhatott, de a Kimi Räikkönen leszakadó első szárnya miatti törmelék is ludas lehet.
„Nyilvánvalóan ki fogjuk vizsgálni az utolsó körökben történteket – nyilatkozta Isola. – Most még korai levonni bármiféle következtetést. A defektek oka lehetett a nagy mértékű gumikopás, mivel a 38 vagy annál is több kört megtett gumik eléggé elkoptak, de nem mondom, hogy biztosan a kopás volt az ok. Lehetett a törmelék is, mert Kimi [Räikkönen] első szárnyának darabjaival volt teleszórva a pálya, de más törmelék is okozhatta.
Azért akarjuk megvizsgálni nem csak a defektes gumikat, hanem minden gumit, ami a verseny utolsó köreiben az autókon volt, hogy találunk-e vágásokat vagy lehetséges bizonyítékot arra, hogy mi történt."
„Semmit sem szeretnénk kizárni, mindent teljes körűen ki akarunk elemezni és elkerülni, hogy bármit is kizárunk, mivel az nagy hiba az ilyen vizsgálatoknál. Minden eshetőséget figyelembe kell vennünk. Amit tehetünk, hogy kielemezzük a versenyen használt gumikat, és megnézzük, hogy volt-e valami a gumik konstrukciójával."