A nagy kérdés tehát a hétvégére az, hogy egy vagy két kerékcsere a tuti? A pénteki versenyszimulációk adatai adnak némi fogódzkodót. A lágy gumin például a mclarenesek kezdték a menetet, Lando Norris 5 kör alatt 1,8 mp-et lassult, Sainz 1,2-t. Sebastian Vettelnél ugyanez 7 kör/1,8 mp volt, tehát ahogy sejteni lehetett, a lágy keverék nem bírja sokáig, az említett urak eredményei meredeken romlottak pár kör alatt, nagyobb ugrásokkal. "A lágy túl lágy ehhez a pályához" – állapította meg a Red Bull pilótája, Alexander Albon. Még az sem kizárt, hogy a legjobb idők nem ezen születnek, mivel egyetlen körben is túl sokat romolhat a teljesítményük.
Ez a gumi valószínűleg később sem lesz alkalmas normális hosszabb etapra, és hiába kapja meg valaki utána a keményet, azzal aligha jut el a célig értékelhető tempóban (a C4-gyel Romain Grosjean ment múltkor a legtöbbet, 36 kört az 52-ből). Igaz, a nyomás növelése tartósabbá teheti őket.
A középmezőny tagjai talán jobban járnak a Q2-es kieséssel, mint a továbbjutással,