NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 09: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and second placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talk in parc ferme during the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 09, 2020 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Másra célzott, mint amire elsőre sokan gondoltak – állítja Lewis Hamilton a 70. Évforduló Nagydíja után. A futam közben úgy tűnt, hogy a hatszoros világbajnok szerint a Red Bull csalt a guminyomással, és emiatt volt annyira gyors.
Lewis Hamiltonnak volt egy megjegyzése a 70. Évforduló Nagydíja közben, amire sokan felkapták a fejüket. A hatszoros világbajnok Max Verstappen tempófölényét látva azt mondta a rádióban, hogy a Red Bullnak „biztosan kisebb a nyomás a gumijában", ezért képes a holland pilóta jobban óvni az abroncsokat, mint ő és Valtteri Bottas. Hamiltontól a verseny utáni sajtótájékoztatón megkérdezték, hogy mégis mire gondolt, mire ő tisztázta a helyzetet.
A Pirelli a második silverstone-i versenyhétvégére nemcsak lágyított a gumikiosztáson, hanem a Brit Nagydíjon látott defektekre reagálva az első gumi esetében két, a hátsók esetében egy psi-vel növelt a kötelezően előírt guminyomáson. Hogy egyik csapat sem megy-e a határérték alá, azt a rajt előtt az FIA ellenőrei ellenőrzik, így ha a Red Bull alacsonyabb nyomással ment volna, bizonyára azt is észreveszik.
Hamilton azonban rádióüzeneténél nem a verseny előtti nyomásra gondolt, hanem a futam közbenire, azaz nem csalással vádolta a Red Bullt.
„Amikor elkezdjük a versenyt, akkor [az előírt] minimális guminyomással megyünk, ami a verseny során feljebb megy. Minél több kört teszünk meg, annál meredekebben emelkedik, és gyanítom, hogy ez az emelkedés nálunk sokkal meredekebb volt, [mint a Red Bullnál] – világította meg, hogy mire célzott a verseny során. – Ahhoz, hogy vigyázni tudjunk a gumikra, alacsonyan kell tartanunk a hőmérsékletüket és azzal a nyomást, úgyhogy ezt nem én találtam ki menet közben.
Képesnek kellett lenniük alacsonyabban tartani a guminyomást, mint mi, akiknek jobban hólyagosodtak a gumijai. Ez csak egy elmélet. Nem azt mondtam, hogy más guminyomással rajtoltak, mert mindannyiunknak ugyanaz a minimum érték van előírva.
De ha alacsonyabban tudod tartani a nyomást, akkor több kört tehetsz meg, és tovább életben tarthatod a gumikat. Ezt még később ki kell derítenem, de valószínűleg ez része volt a gondjainknak."
Verstappen nem gondolja, hogy utolérték a Mercedest
A Red Bull tehát jobban kezelte a gumikat a 70. Évforduló Nagydíján, és könnyen lehet, hogy a folytatásban még pár melegebb helyszínen is veszélyes lehet a Mercedesre, vasárnapi győzelmétől azonban Max Verstappen még nem esik abba a hibába, hogy kijelentse: mostantól minden futamon felvehetik a kesztyűt a címvédővel.
„Teljesen eltüntetni a különbséget nagyon nehéz lesz. Ezúttal szerintem egyszerűen csak nagyon jól kezeltük a gumikat, ebben az esetben pedig természetesen sokkal keményebben lehet nyomni a gázt” – nyilatkozta a holland.
Amikor majd visszaállunk a konzervatív gumikiosztásra, mivel a legtöbb pályán csak egy kiállást teljesítünk, akkor egy kicsit nehezebb lesz tartani velük a lépést,
mert akkor senkinek nem fog ennyire hólyagosodni a gumija, és nem kell majd ennyire óvni az abroncsokat. Meglátjuk. Először élvezzük ki ezt a sikert, aztán majd kiderül, hogy Barcelonában hol leszünk."