A McLaren és a Mercedes közös története a Forma-1-ben - Galéria

Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
1/20
A McLaren és a Mercedes együttműködése egy konstruktőri 4. hellyel kezdődött a viszontagságos 1995-ös szezon során. Négy pilótát vetettek be, egyikük sem indult az összes futamon, de Mika Häkkinen (képünkön) hozott két 2. helyet, mielőtt a szezon végén életveszélyes balesetet szenvedettForrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: Getty Images/Mike Hewitt
2/20
1996-ban ismét a 4. hely jutott a csapatnak, amihez David Coulthard is csatlakozott. Bár az utolsó előtti futamon összeütköztek Häkkinennel, összesen hat dobogós helyet szereztek, viszont a szezon végén a főszponzor átpártolt a FerrarihozForrás: Getty Images/Mike Hewitt
Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
3/20
1997-ben megtört a jég, Coulthard megnyerte az idénynyitó Ausztrál és az Olasz Nagydíjat, majd a szezonzárón félreállították Mika Häkkinen útjából, de így is kettős győzelmet ünnepelhetett a McLaren. A konstruktőri vébén ismét a 4. pozícióban zártakForrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier
Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura
4/20
Az 1998-as szezon az átfogó szabályváltozások, Adrian Newey remek autója, a Bridgestone gumik és Häkkinen megtáltosodása révén világbajnoki címeket hozott a McLaren-Mercedesnek. Coulthard az egyéni világbajnokság 3. helyezettje lettForrás: AFP/Toshifumi Kitamura
Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi
5/20
A következő szezon végén összejött a duplázás, legalábbis egyéniben, a konstruktőri világbajnokságot a McLaren-Mercedes elvesztette a Ferrarival szembenForrás: AFP/Kazuhiro Nogi
Forrás: AFP/Jeff Kowalsky
6/20
2000-ben kiegyenlítettebb lett a küzdelem csapaton belül Coulthard (balra) és Häkkinen között, de a szezon végére ismét a finn pilóta lett Michael Schumacher (jobbra) elsőszámú kihívója, ám a német pilótát ezúttal nem tudták legyőzni és a McLaren-Mercedes a konstruktőriben is alulmaradt a Ferrarival szembenForrás: AFP/Jeff Kowalsky
Forrás: DPA/AFP/Gero Breloer
7/20
A 2001-es McLaren-Mercedes csak alkalmanként tudott labdába rúgni a Ferrari mellett, de Barcelonában például pár kilométerrel a cél előtt esett ki Häkkinen az élről. A motivációt vesztett kétszeres világbajnok a szezon végén visszavonult, Michael Schumacher és a Ferrari tartós előnybe került a wokingiakkal szembenForrás: DPA/AFP/Gero Breloer
Forrás: AFP/Patrick Hertzog
8/20
A 2002-es szezontól Kimi Räikkönen volt a csapat reménysége, bár az első közös évükben Coulthard még több pontot szerzett nála. A konstruktőri világbajnokságban a McLaren-Mercedes kikapott a Ferraritól és a Williams BMW-től isForrás: AFP/Patrick Hertzog
Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Mark Thompson
9/20
Räikkönen már a 2003-as idénynyitón móresre tanította Schumachert, majd Malajziában megszerezte első F1-es nagydíjgyőzelmét és a fejlesztés terén lemaradó McLaren-Mercedesszel a szezon végéig a világbajnoki cím esélyese volt, azonban a trófea hatodszor is a német pilótáé lelttForrás: Getty Images/2003 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: AFP/Pool
10/20
2004-ben a McLaren a halva született MP4/18-as foltozgatott változatával, az MP4/19-essel indult, de az autó még mindig sok gyermekbetegséggel küzdött, így Räikkönen az egyetlen győzelmét Spában aratta, és esélye sem volt a hétszeres világbajnokká váló Schumacher ellen. A konstruktőri világbajnokságban csak az 5-ek lettekForrás: AFP/Pool
Forrás: AFP/Toru Yamanaka
11/20
Räikkönen 2005-ben újra versenyben volt a vb-címért, ezúttal Fernando Alonsóval, de a sok műszaki hiba miatt az egyéni és a konstruktőri győzelem is a Renault-é lett. A finn pilóta az egyik legnagyobb győzelmét aratta a Japán Nagydíjon, amelyet a 17, helyről rajtolva nyert meg, az utolsó körben előzve meg Giancarlo FisichellátForrás: AFP/Toru Yamanaka
Forrás: Getty Images/AFP/2006 Getty Images/Clive Rose
12/20
2006-ban Räikkönen nem nyert futamot, ráadásul Indianapolisban a rajtnál kiforgatta őt csapattársa, Juan Pablo Montoya, akit mindössze másfél szezon után kirúgtak a McLaren-Mercedestől. Az összetettben a csapat a 3. helyen zárt, messze a Renault és a Ferrari mögött, Räikkönen távozott a ScuderiáhozForrás: Getty Images/AFP/2006 Getty Images/Clive Rose
Forrás: AFP/Jose Jordan
13/20
A megújult pilótapárost 2007-re a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és az ígéretes Lewis Hamilton képviselte. Meglepetésre mindketten a vb-címre hajthattak, ezért viszonyuk elmérgesedett, ráadásul a McLarent ipari kémkedés miatt kizárták a konstruktőri vb-ről és 100 millió dolláros büntetést is kaptakForrás: AFP/Jose Jordan
Forrás: Getty Images/2008 Getty Images/Clive Mason
14/20
Miután Alonsót elzavarták, Hamilton lett a csapat húzó embere a következő évekre, és a brit pilóta fel is nőtt a feladathoz: megnyerte a 2008-as világbajnokságot, a konstruktőri cím viszont a Ferrarié lett. A galéria készítésekor mindkét történelmi csapatnak ez az utolsó világbajnoki sikereForrás: Getty Images/2008 Getty Images/Clive Mason
Forrás: Getty Images/2009 Hoch Zwei/Hoch Zwei
15/20
A 2009-es szabályváltozásokra a McLaren nem reagált jól, de a Mercedes versenytörténetében így is pirosbetűs nap a a Magyar Nagydíj, mert ekkor nyert Lewis Hamilton először a Forma-1 históriájában egy hibrid erőforrással szerelt autót vezetve. A címvédő így is csak 5. lett az egyéniben, a McLaren pedig 3. helyezett, kikapva a Brawn-MercedestőlForrás: Getty Images/2009 Hoch Zwei/Hoch Zwei
Forrás: Getty Images/2010 Getty Images/Ryan Pierse
16/20
2010-től a világbajnoki címvédő Jenson Button szegődött Lewis Hamilton mellé, így a német pilótákkal felálló gyári Mercedes ellen a McLaren két brit világbajnokkal készült. Button meg is nyerte már a 2. futamot, de Sebastian Vettellel és a Red Bull-Renault-val nem bírtak az összetettbenForrás: Getty Images/2010 Getty Images/Ryan Pierse
Forrás: Getty Images/2011 Getty Images/Clive Rose
17/20
2011-ben Button meglepetésre legyőzte a fókuszt vesztő Hamiltont, és megnyerte az F1 történetének leghosszabb futamát, a Kanadai Nagydíjat is, de simán kikapott Vetteltől, a McLaren pedig a Red BulltólForrás: Getty Images/2011 Getty Images/Clive Rose
Forrás: Getty Images/2012 Getty Images/Mark Thompson
18/20
2012-ben megtört a McLaren: Hamilton a távozás mellett döntött, Button pedig hiába nyerte meg az idénynyitót, majd szerezte meg a csapat történetének eddigi utolsó győzelmét a szezonzáró Brazil Nagydíjon, a konstruktőriben csak a 3. hely jutott a McLarennek, egyéniben pedig a 4-5. pozícióForrás: Getty Images/2012 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei
19/20
Hamiltont a mexikói Sergio Pérezzel próbálták pótolni, de a zabolázatlan versenyző többször összeakadt Buttonnal és a zsákutcába futó fejlesztések miatt a pilóták még a dobogóra sem állhattak fel. Az egyéni 9-12. hely és a konstruktőri 5. pozíció Pérez és a csapatfőnök, Martin Whitmarsh állásába kerültForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei
Forrás: Getty Images/2014 Getty Images/Robert Cianflone
20/20
A 2014-es idénynyitón Kevin Magnussen ugyan megszerezte a McLaren eddigi utolsó dobogós helyét a hibrid Mercedes erőforrással, de ezt további sikerek nem követték, és Ron Dennis elnök-vezérigazgató már a szezon elején bejelentette, hogy a Mercedes ügyfélmotorjai helyett gyári Hondákra váltanak, így a húszéves együttműködés végül dicstelenül zárult leForrás: Getty Images/2014 Getty Images/Robert Cianflone