Bizarr szabadedzésen van túl a Forma-1 mezőnye: szombat koraeste egy óriási varánusz tévedt a szingapúri pályára. Max Verstappen a 3-as kanyarnál találkozott vele, amiről nevetve számolt be a rádión, a Red Bullnál pedig vették a lapot, és azt felelték neki,
akkor szemtől szemben találkoztál Godzillával..."
De nem ez volt az egyetlen szokatlan incidens, Valtteri Bottas ugyanis kis híján elütött a bokszutcában egy operatőrt, akit a szerelők rángattak félre az útjából.
A csapatok egyébként a magyar idő szerint délután 3-kor kezdődő időmérőre igyekeztek felkészülni a lemenő Nap fényénél, több-kevesebb sikerrel. Nico Rosbergnek zökkenőmentes órája volt, nem követett el semmilyen hibát, és magabiztosan szerezte meg a vezetést 1:44.352-es legjobbjával, amely azonban 2 tizeddel elmaradt a tegnap esti idejétől. Lewis Hamilton viszont ismét nem igazán találta a helyét az utcai pályán.
Kétszer is kicsúszott, másodszor éppen az új ultralágy gumikon teljesített, leggyorsabbnak szánt körében: bár az első szektorban 2 tizedet vert Rosbergre, utána elfékezte magát, és a bukótérben kötött ki.
A hétvégén még egyetlen időmérő-szimulációs kört sem sikerült zavartalanul befejeznie.
Hasonlóképpen szenvedett Sebastian Vettel is, aki a Ferrari kanyarbemeneti túlkormányzottságára panaszkodott, és utasnak érezte magát az autójában, így nem tudta tartani a lépést csapattársával, Kimi Räikkönennel sem. A finn simán jutott el a 3. helyig, de a hátránya Rosberghez képest tetemes, fél másodperc volt.
Daniel Ricciardo hasonló lemaradással csak 4. lett, ehhez azonban hozzájárult, hogy a pálya végén időt vesztett egy Manor mögött.
A Red Bull egyébként a pole-ra sem tűnik esélytelennek, Verstappen ugyanis csak 59 ezreddel maradt el a gyorsabbik Mercedestől.
Az ifjú holland előtte bemutatott egy látványos driftelést is az egyik kerékvetőn.
A pálya egyébként ismét sok versenyzőn kifogott, többen súrolták a falat itt-ott. A legrosszabbul ezúttal Pascal Wehrlein járt, aki ugyanúgy összetörte az autója hátulját, mint pénteken Romain Grosjean. A Manoron megsérült a hátsó szárny, a padlólemez és a diffúzor is.
A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mögött gyors volt még a Force India és a Toro Rosso: Nico Hülkenberg megszerezte a 6. helyet, míg Danyiil Kvjat 2 tizedet vert az STR újabb aero-csomagját használó Carlos Sainzra.