Vettelé az új rekord, a Red Bull egy szinten a Ferrarival

Események

F1 - WINTER TESTS 2 - BARCELONA - 2018 BARCELONE CIRCUIT ESPAGNE ESSAIS EUROPE FEBRUARY F1 FORMULE 1 FORMULE UN MARS TEST testing
VETTEL Sebastian (ger), Scuderia Ferrari SF71H, action during Formula 1 winter tests 2018 at Barcelona, Spain from March 6 to 9 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az előszezoni tesztsorozatban zsinórban a második napon dőlt meg a nem hivatalos barcelonai pályacsúcs, ami immár Sebastian Vettelhez köthető – a Ferrari tehát végre megvillantotta a nyers tempóját, miután eddig a polcon tartotta a két legpuhább gumikeveréket, az ultralágyat és a hiperlágyat.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A német több lépésben szorította le a lécet 1:17,182-re. Már az ultralágy gumikon is csupán 32 ezreddel maradt el Daniel Ricciardo szerdán jegyzett hiperlágyas (1:18-cal kezdődő) körrekordjától, de ahogy neki is felszerelték a rózsaszín abroncsokat, tovább gyorsult.

Ráadásul mindezt többkörös etapokon tette, vagyis nem minimális mennyiségű benzint tankoltak az autójába.

Vettel egyébként a tervek szerint nem is vezetett volna ma, csakhogy Kimi Räikkönen állapota a jelek szerint nem javult – a Ferrari nem adott hivatalos tájékoztatást az állapotáról –, így ő ezúttal még pár órát sem gyakorolhatott. Ha minden jól megy, a finn a volán mögé ülhet a holnapi utolsó tesztnapon.

Vettel férfimunkát végzett: egymaga 187 kört tett bele a Ferrariba, ami 870 kilométert jelent Forrás: DPPI/Florent Gooden

- nyilatkozta a maratoni tesztnap végén Vettel.

A másik két topcsapat, a Mercedes és a Red Bull ezúttal kerülte a feltűnést az eredménylistán, ugyanakkor szorgalmasan pakolták a köröket az autókba. Ami azt illeti,

kiemelkedően ez volt a csapatok legtermékenyebb napja a tesztidőszakban: a többség megdöntötte (Ferrari, Force India, Haas, Mercedes, Toro Rosso) vagy megközelítette (McLaren, Red Bull, Sauber, Williams) a saját napi kilométercsúcsát,

de a Renault-nak sem kell szégyenkeznie a több mint két verseny távját jelentő mennyiséggel. Mindezt elősegítette, hogy mindössze egyetlen, röpke piros zászlós megszakítás volt a teszt végén, és 11 óra tájékán a csepergő eső sem zendített rá végül.

Max Verstappen ezúttal nem a tempóra, hanem a kiegyensúlyozottságra ment. Ő is 187 kört teljesített, mint a tesztelső Vettel Forrás: CrowdSpark/(c) copyright crowdspark.com/Javier Martínez De La Puente

A Mercedesnél délelőtt Valtteri Bottas vezetett, aki aerodinamikai méréseket és a közepes gumikon versenyszimulációt végzett, majd átadta a stafétabotot Lewis Hamiltonnak a nap második felére. Hamilton a 8., Bottas a 9. helyen zárt, és a Pirelli adatai szerint mindketten a középkemény gumin jegyezték legjobb idejüket. Fontos fokmérő az is, hogy

az Ezüstnyíl pilótái ezen a héten mindhárom napon 170 körnél is többet pakoltak a W09-esbe (ma 181-et),

a kocsi ennek ellenére (vagy talán éppen ezért) úgy ment és megy, akár egy svájci óramű.

Max Verstappen, aki csütörtökön kizárólag a verseny-szimulációkat futott, ezért csak a 12. idővel zárta a napot, délután nagyjából egyszerre volt a pályán Vettellel, és sokáig a Ferrariéhoz hasonló tempót diktált. Bottas délelőtti – azonos gumitípuson futott – időitől azonban valamelyest mindketten elmaradtak, ami a Mercedes AMG tempófölényére utal. A hollandnak egyetlen komolyabb megingása volt, amikor megpördült az utolsó kanyarnál, de önerőből vissza tudott térni a pályára.

A csütörtöki nap egyik meglepetése (a sok közül) Magnussen és a Haas 2. helye az eredménylistán Forrás: CrowdSpark/Javier Martínez De La Puente

Érdekesség, hogy a Red Bull előállt a Williams innovációjának, a bumerángszárnynak a koppintott változatával, ami az oldaldobozok előtti szárnyerdőben figyelhető meg.

Mivel a pálya lehetővé tette a Pielli két leglágyabb (ultralágy és hiperlágy) gumikeverékének a használatát, a kisebb istállóknak lehetőségük nyílt előre furakodni a tabellán. A másodiktól az ötödik helyig sorrendben Kevin Magnussen, Pierre Gasly és a váltott műszakban dolgozó Renault-páros, Hülkenberg és Sainz végzett, megelőzve Stoffel Vandoorne McLarenjét és Marcus Ericsson Sauberjét.

Marcus Ericsson miatt lengették meg a nap egyetlen piros zászlóját Forrás: NurPhoto/Joan Valls

Utóbbi versenyző okozta azt a bizonyos megszakítást alig egy órával a kockás zászló előtt, a 4-es kanyarnál pördült ki és ragadt a kavicságyban.

Stílusos zárása volt a kimerítő napnak, amikor a versenyzők egymás után átzúgtak a célegyenesen, megköszönve a szerelők munkáját és a nézők kitartását

F1-es teszt, Barcelona - a 7. nap eredményei:

#versenyzőautótípusköridőgumikör
1.Sebastian VettelFerrariSF71-H1:17.182hiperlágy188
2.Kevin MagnussenHaasVF-181:18.360szuperlágy153
3.Pierre GaslyToro RossoSTR131:18.373hiperlágy169
4.Nico HülkenbergRenaultR.S.181:18.675hiperlágy79
5.Carlos SainzRenaultR.S.181:18.725hiperlágy69
6.Stoffel VandoorneMcLarenMCL331:18.855hiperlágy135
7.Marcus EricssonSauberC371:19.244hiperlágy151
8.Lewis HamiltonMercedes AMGW091:19.296közepes84
9.Valtteri BottasMercedes AMGW091:19.532közepes97
10.Robert KubicaWilliamsFW411:19.629szuperlágy73
11.Sergio PérezForce IndiaVJM111:19.634hiperlágy159
12.Max VerstappenRed BullRB141:19.842lágy187
13Lance StrollWilliamsFW411:20.262ultralágy67

A csapatok által megtett táv

#csapattáv
1.Scuderia Ferrari875,140 km
2.Red Bull Racing870,485 km
3.Mercedes AMG842,555 km
4.Toro Rosso786,695 km
5.Force India740,145 km
6.Haas F1 Team712,215 km
7.Sauber F1 Team702,905 km
8.Renault F1688,940 km
9.Williams651,700 km
10.McLaren628,425 km