A Red Bull az idei első „tiszta", műszaki hibáktól mentes versenyén Daniel Ricciardo megmutatta, mit tud valójában az RB14-es. Christian Horner csapata remekül használta ki a Toro Rossók ütközését követő biztonsági autós fázist, mindkét autójukat behívták kerékcserére.
Verstappen és Ricciardo friss lágy gumikon tölthette az utolsó 25 kört, ezzel Red Bull-parádévá tették a verseny hajráját.
A győzelemre esélyesebbnek tartott Verstappen több hibát is elkövetett: Hamilton üldözése közben kifutott a pályáról, majd
Sebastian Vettellel is összetűzésbe keveredett, amiért a holland 10 másodperces büntetést kapott.
Ausztrál csapattársa viszont szenzációs előzésekkel tört előre, a 46. körben átvette a vezetést Bottastól, ezzel megnyerte a Kínai Nagydíjat.
A rajtnál Sebastian Vettel jobbra húzott, hogy fedezze az első kanyar belső ívét Räikkönennel szemben, ezzel fékezésre kényszerítette a csapattársát. Bottas kihasználta a finn akadályoztatását, legyorsulta a Ferrarit az első kanyar kijáratánál, ezzel feljött a 2. helyre.
Räikkönen újabb pozíciót veszített a jól rajtoló Max Verstappennel szemben, míg Hamilton ötödikként sorolt be Ricciardo elé.
Sainz és Magnussen nyert egy-egy pozíciót, Fernando Alonso a 13.-ról a tizenegyedik helyre jött fel a McLaren-Renault-val. A Force India volt a rajt vesztese, Ocon a 13., míg az első tízből rajtoló Pérez a 14. pozícióba esett vissza.
Vettel öt forduló alatt 2,6 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben. A Haas pilótái, Magnussen és Grosjean a 9. helyért csatáztak, és a pozíciót átvevő dán nem állta meg, hogy ne üzenjen rádión keresztül a csapatának, milyen lassú (szerinte) a francia. A Toro Rosso-Hondák visszaestek a mezőny végére, Gasly a 18., Hartley a 19. helyen körözött.
Gumikímélő üzemmódra váltott a mezőny, mindenki a kerékcsere kitolására játszott. A 11. körben Hartley (Toro Rosso) állt ki elsőként a boxba, a közepes gumikat kapta meg. A következő körben Alonso támadta Grosjeant a 10. helyért, de a francia kivédekezte az akciót. Esteban Ocon megkapta a lágy abroncsokat, hátha így át tudja ugrani a Haas és a McLaren autóit.
Vettel előnye a 15. körre 3,4 másodperce hízott Bottasszal szemben, akit Verstappen 5 és fél mp-cel lemaradva követett.
Räikkönen mögött Hamilton és Ricciardo beállt lőtávolságra, mögöttük a Renault-k kerékcseréje után a Haas-Ferrarik köröztek
„Próbálok közelebb kerülni [Räikkönenhez], de nem tudok" – mondta a csapatrádióban Hamilton, aki ekkor már 15 másodperces hátrányban volt a vezető Ferrarihoz képest.
A 18. körben a két Red Bull érkezett kerékcserére az élbolyból, Verstappen után rögtön kiállt Ricciardo is, mindketten megkapták a középkemény gumikat. A Mercedes a 19. körben hívta ki Hamiltont, remélve, hogy sikerül a Ferrari elé vágniuk. Közben űzték-hajtották Bottast, hogy menjen közelebb Vettelhez, de a 20. körben a 77-es rajtszámú Mercedes is a boxba hajtott, ahol megkapta a fehér oldalfalú abroncsokat.
Vettel 11 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, amikor a Ferrari kihívta a németet.
A Ferrari – talán a bahreini rossz tapasztalatok miatt – nem kapkodta el a kerékcserét, amiért megfizettek, Bottas elsuhant a német mellett, amikor visszatért a pályára.
A még mindig az eredeti (lágy) abroncsain köröző Räikkönen mögött a Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo sorrend alakult ki a 22. körre. A Ferrari finnje körönként 1,6-1,8 mp-cel lassabb körökre volt képes, mint a friss gumikon mögötte haladók, de
stratégiai feladatot is kapott a csapattól: fogja vissza Bottas tempóját, hogy Vettel felzárkózhasson.
A 27. körre Bottas utolérte a vezető Ferrarit, a 2-es és 3-as kanyarban mesterien csőbe húzta a honfitársát, ezzel átvette a vezetést, de Vettel árnyékként követte a Mercedest. Räikkönen a 28. körben, pntosan a verseny felénél állt ki végül kereket cserélni, átengedve a 3. helyet Verstappennek, akit Hamilton követett.
A futam felénél Bottas vezetett Vettel előtt, Verstappen a 3. helyet őrizte Hamilton és Ricciardo és Räikkönen előtt. Fernando Alonso a 7. pozícióba lopakodott előre a McLarennel, megelőzve Hülkenberget, Sainzot, Magnussent és a korai boxkiállásának köszönhetően pontszerzőnek feljött Ocont. Először Charles Leclerc kicsúszása miatt láthattunk sárga zászlót a Kínai GP-n, majd a 30. körben a két Toro Rosso ütközése borzolta a kedélyeket.
Gasly félreértette Hartley mozgását, összeütköztek az első kanyarban, azért a 31. fordulóban pályára küldték a Safety Cart.
A Red Bull nagyszerűen reagált: azonnal a boxba rendelték Verstappent és Ricciardót, és friss lágy gumikon küldték vissza őket az utolsó 25 körre. A Mercedes és a Ferrari azonban elmulasztotta a rendkívüli lehetőséget a kerékcserére.
Ekkor Bottas vezetett Vettel előtt, utánuk Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso, Sainz volt a sorrend. Hamilton a Safety Carnak köszönhetően új esélyt kapott, hogy visszatérjen a játékba, a Red Bull pedig – a friss gumik révén – a győzelemre.
Gasly és Hartley félreértette egymást, a 31. körben ütköztek
A 36. körben engedték el újra a mezőnyt. Valtteri Bottas esélyt sem hagyott Vettelnek a támadásra, Alonso viszont meglepte Grosjeant, átvette a 9. pozíciót. Amikor a lágygumik bemelegedtek a 37. körben, Ricciardo szép előzéssel átvette az 5. helyet Räikkönentől, Vettel viszont nem tudott DRS-távolságon belül maradni Bottashoz.
A következő körökben Hamilton nehéz perceket élt át. Előbb Verstappen támadta meg, de a holland elrontotta a 3-as kanyart, kifutott a pályáról, utat engedve Ricciardónak. Az ausztrál 40. körben, a hátsó egyenes féktávján bevetődött Hamilton Mercedese mellé, ezzel már dobogós helyen állt, majd a 42. körben Vettel Ferrariját is állva hagyta. Verstappen is túljutott a Mercedesen és Vettel Ferrariját vette célba, de a 41. körben összeakadtak és páros forgással veszítettek pozíciókat.
Ricciardo a DRS segítségével támadhatta Bottast a vezetésért, és nem sokat teketóriázott: tíz körrel a leintés előtt, féktávon bevetődött a Mercedes mellé és átvette az első helyet.
Ricciardo bravúrosan előzte meg Bottast a vezetésért
Vettel és Verstappen kiforgása után Räikkönen jött fel a dobogós helyre, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso és Sainz előtt. Vettel nem tudta tartani a korábbi tempóját, visszacsúszott, két körrel a leintés előtt át kellett engednie a 7. helyet a harcias Alonsónak.
Ricciardo tehát győzelemmel hálálta meg a szerelőinek, hogy szombaton kicserélték a motort és az MGU-H-t a Red Bullban. Bottas Sanghajban megismételte a bahreini 2. helyét, Kimi Räikkönen pedig a verseny csavarjainak köszönhetően másodszor állhatott fel a dobogóra.
A Mercedes stratégiai hibát vétett, amikor nem hívta be Hamiltont kerékcserére a biztonsági autó alatt. Ha így tettek volna, talán megcsíphették volna a dobogót is.
Verstappent sok hibával tarkítot verseny végén intették le ötödikként - a holland vastagon benne volt abban is, hogy Sebastian Vettel egy erős dobogó helyett csak nyolcadikként ért célba Sanghajban.
Daniel Ricciardo (Red Bull, 1.): „Úgy tűnik, nem tudok unalmas versenyt nyerni – erre nem számítottam. 24 órával ezelőtt még azt hittem, a mezőny végéről fogok rajtolni, de hála a srácoknak, meglett a munka gyümölcse. A szerelőim kidolgozták a belüket."
"Hallottam [a rádióban], hogy [bejön a] Safety Car, amikor a 14-es kanyarnál jártam és mondták, hogy álljak ki. A csapat nyerő húzásokat csinált a döntő pillanatban. Olykor csak fel kell nyalni a bélyeget a borítékra, és feladni a levelet. Tudtam, hogy a lágy gumikon [a hajrában] többet érhetek el a féktávokon. Sokszor csak egy esélyt kap az ember [a győzelemre], ezért minden lehetőséget ki kell használni [az előzésre]."
Valtteri Bottas (Mercedes, 2.): „Egészen jól alakult számunkra a verseny mindaddig, amíg [a Red Bullok] kiálltak a Safety Car alatt. Utána bajba kerültem Daniel [Ricciardo] miatt, sőt a végén majdnem Kimivel [Räikkönen] is. Csalódott vagyok, mert mindent megtettünk, megérdemeltük volna a győzelmet. Úgy éreztem, mindent irányítás alatt tartok, [a gumik] nem estek vissza annyira, ezért nem okozott volna gondot, hogy magam mögött tartsam Sebastiant [Vettel]."
Kimi Räikkönen (Ferrari, 3.): „Jól rajtoltam, de utána egy kicsit feltartottak, ezért vesztettem egy helyet az első kanyarokban. Nagyon sokáig kint maradtam [az eredeti lágy gumikon], de aztán szerencsénk volt a Safety Carral. A végén [friss garnitúra] lágy gumik kellettek volna, hogy támadni tudjak, felzárkóztam Valtteri [Bottas] mögé, de nehéz közel maradni a többi autóhoz [a turbulencia miatt].
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |