Az esti szingapúri edzésen Räikkönen csupán 11 ezredmásodperccel végzett a többször kicsúszó Hamilton előtt. Vettel mindkettejüknél gyorsabb lehetett volna, de a legjobbnak tűnő köre végén súrolta a szalagkorlátot, és utána nem is térhetett vissza a pályára.
Egy nappal azután, hogy a vezetői hibáira utalva Sebastian Vettel saját magát nevezte legnagyobb ellenségének, a német versenyző újra ártott magának: a villanyfényben rendezett második szingapúri edzés második felében nem gyakorolhatott, mert az időmérős sprintje során az egyik kanyar kijáratánál hozzáért a jobb oldali kerekeivel a szalagkorláthoz, és utána egyből a bokszutcába hajtott, ahonnan már nem tért vissza. Így csak a 9. helyen végzett az ultralágy gumin futott eredményével.
Az elvesztegetett idő érzékenyen érintheti, mert a jelek szerint a Mercedes ezúttal nem szenved az utcai pályán, és megszorongathatja a Ferrarit. Az 1. helyen ugyanis hiába Kimi Räikkönen végzett, Lewis Hamiltont csupán 11 ezreddel előzte meg.

A többnyire csendes esti edzésen a másik bajnokesélyes, Hamilton is többször megingott, de ő szerencsésebb volt,és megúszta annyival, hogy az egyik elfékezett gumi miatt rövidebb lett az első etapja. Egyébként pont Vettelt követte, amikor állóra fékezte az első kerekeit és kicsúszott a bukótérbe.
A hiperlágy gumin két-két gyors körre képes Red Bullok megelőzték Valtteri Bottas Mercedesét, de a Räikkönen-Hamilton párosra nem jelentettek fenyegetést, fél másodperccel kikaptak tőlük. Max Verstappent kétszer is fennakasztotta egy kisebb műszaki probléma, amit gyorsan megoldott a Red Bull a garázsban.
A középmezőnyben a Renault versenyzői és Romain Grosjean mellett meglepően jól szerepelt Fernando Alonso a McLarennel, aki 8. lett. A Williams ezzel szemben visszaesett a leszorítóerő-igényes pályán, pilótái az utolsó két helyen zártak úgy, hogy a második leglassabb csapathoz képest is több mint fél másodperc volt a hátrányuk. Lance Stroll autója ráadásul ki is gyulladt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Éjszaka folytatódik a száguldás
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára kezdünk, addig ajánljuk figyelmükbe a futamelőzetesünket!
Nappal a Red Bull kezdett az élen
Az első 90 perces tréninget már teljesítette a mezőny, naplemente előtt a két Red Bull diktálta a tempót Szingapúr utcáin.
Videón az első másfél óra
Mozgóképeken is megtekinthetik az első edzés összefoglalóját. Azóta már besötétedett.
? #SINGAPOREGP FP1 HIGHLIGHTS ? @redbullracing ??@Charles_Leclerc ??#F1 ???? pic.twitter.com/ihmtIv6UbP
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
Ez lesz a mérvadó edzés
Mert az időmérőt és a versenyt hasonló körülmények között rendezik, a napindító tréningeken teljesen mások a viszonyok. Magyar idő szerint 14:30-kor vált zöldre a lámpa a bokszutca kijáratánál.
Hűvös továbbra sincs
35 fokos levegő- és 29 fokos pályahőmérséklet mellett kezdődik néhány perc múlva a tréning.
*Heart eyes emojis forever*#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/LMYeUTKh8k
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
A Haasok az elsők a pályák
Grosjean és Magnussen jött ki először a depóból, utánuk jött Bottas is a Mercedesszel.
?? GREEN LIGHT ??
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
Cars to track - were underway for FP2 in Singapore!
All your live timing needs can be found here >> https://t.co/MddmLh2Nm7#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/w2GZnrHuXj
A Mercedes az élen
Bottas 1:41.6-tal nyitott, alig maradt el a legjobb délelőtti idejétől. Az ultralágy gumin vezet, Grosjean a hétvégi kínálat legkeményebb példányát, a lágyat használja.
Már Vettel vezeti a rangsort
1:41.520 az ideje a lila ultralágy abroncson. Már csak 4-en nem jöttek ki a pályára.
Räikkönen megelőzte csapattársát
253 ezreddel ért körbe gyorsabban Vettelnél, aki kicsit szélesen fordult az utolsó két balosnál. Hamilton a kivezető körén jár.
Leclerc megint munkában
A 6. helyet foglalta el, miután az első edzés legvégén megtörte az egyik kerekét a szalagkorláton. A Sauber időben megjavította az autót.
Két helycsere az 1. helyen
Räikkönentől Verstappen előbb elvette a pozíciót, majd rögtön át is kellett adnia Hamiltonnak, aki bement 1:41 alá.
Újra Vettel az élen
1:40.922 az ideje, de csak 42 ezreddel előzte meg Hamiltont. A brit kicsúszott a 14-es kanyar aszfaltozott bukóterébe, most tolat ki onnan.
Hamilton majdnem nekiment Vettelnek
A kicsúszását az okozta, hogy a féktávon blokkoltak az első kerekei, kis híján belehajtott a Ferrariba. A bal első gumija nagyot kapott, lehet, hogy már nem sokáig marad használható.
Well, that could have gone worse ??
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
Hamilton locks up, narrowly avoiding Vettel ??#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/zRw1bRJPS0
Szoros az élmezőny
Vettel nem javított a következő gyors körében, 2 tizeddel lassabb volt, mint korábban, Ricciardo bejött Verstappen elé. Az első öt helyezettet kevesebb mint 3,5 tized választja el.
Räikkönen belehúzott
1:40.510-re vitte le a lécet, de a többiek sem akarnak lemaradni az új 1. helyezettől, Verstappen és Vettel is 1 tizeden belülre vagy annak környékére megközelítette.
Megpihent Räikkönen
A 7-es rajtszámú Ferrari a garázsban áll, Verstappen is visszatért oda. Hamilton szintén, de mint láttuk, valószínűleg az elfékezése miatt.
Közelednek az időmérő szimulációk?
Ricciardo, Pérez, Ocon és Vandoorne köröz csak ebben a pillanatban, tehát esélyes, hogy hamarosan előkerülnek a rózsaszín hiperlágy gumik.
Ricciardo 3.
61 ezreddel lassabb Räikkönennél, így csapattársát, Verstappent nem tudta megelőzni a rangsorban. Pedig a középső szektorban övé volt a legjobb részidő.
Megint baj lehet Verstappen autójával
Égett olajszag árad a Red Bullból, állítja a Sky Sports riportere, Ted Kravitz. Verstappen a bokszban várakozik, a szerelők ellenőrzik, van-e baj, és ha igen, mekkora.
Hülkenberg hiperlágy gumin
Először ő repeszt mért kört velük. Nem valószínű, hogy a jobban tapadó keverékkel megelőzi a nagy csapatok pilótáit.
Bottas 1:39-cel az élen
Nagyot lépett előre a hiperlágy Pirelliken, simán átvette az 1. helyet. Nézzük, mit szólnak ehhez a riválisok!
Sainz gyorsabb Hülkenbergnél
A spanyol esetében a renault-s csapattárs a mérce, átmenetileg a 2. helyre jött fel. Hamilton és Räikkönen is érkezik a legpuhább gumin.
Hamilton csupa lilával az élen
Három legjobb szektoridővel 1:38.710 az eredménye, 658 ezredet vert Bottasra.
Räikkönen egy hajszállal Hamilton előtt
Csak az első szektorban volt gyorsabb nála, de ez elég volt ahhoz, hogy 11 ezreddel beférkőzzön elé. A Mercedesnek ez biztató.
Hamilton mohó volt
Elrontotta az első kanyarkombinációt, nem tudta rendesen bevenni, mert túl nagy tempóval közelítette meg. Ricciardo hátránya megnőtt, közel 9 tizedre a hiperlágy gumin.
Verstappen sem tud erősen válaszolni
Kicsit gyorsabb volt Ricciardónál, de Räikkönentől ő is több mint 8 tizedet kapott. A Sky megtudta, hogy kisebb olajszivárgás hátráltatta nemrég, amit gyorsan megoldottak.
Hartley súrolta a falat
Az egyik kanyar kijáratánál ért hozzá a Toro Rosso bal oldalával a szalagkorláthoz:
Gotta push the limits on your first visit to Marina Bay! ??
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
HAR ??: "Small touch, left hand side"#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/TULK3IFEvQ
Vettel megint nekiment a falnak
Nem vészesen, de az utolsó előtti egyenesre fordulva mindkét jobb oldali kerekével érintette a palánkot és emiatt nem fejezte be a körét, amivel amúgy az élre ugorhatott volna. Kiderül, visszatérhet-e a pályára, de elsőre nem tűnt úgy, hogy háromnegyed óra alatt helyrehozhatatlanul megrongálta az autóját.
Javítottak a Red Bullok
Az idejükön és az eredményükön is: a hátrányuk 5-6 tizedre csökkent, Verstappen és Ricciardo ezzel megelőzte Bottast. A mezőny elejének többi versenyzője nem tudott gyorsulni az első időmérős sprintje után.
Képen Vettel hibája
Látványosan sokat hibázik mostanság, nem véletlenül nyilatkozta a szingapúri hétvége előtt, hogy saját maga a legnagyobb ellensége. Igaz, ma este Hamilton is többször botladozott.
Vettel skims the wall on a hot lap, and immediately dives into the pits ??#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/1eH6BoZVXR
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
A Renault-k már szimulálnak
A versenyre készülve megkezdték a hosszú etapokat használt hiperlágy gumin. Nemsokára az élmezőny tagjai is megteszik ugyanezt.
A Williams szénája megint rosszul áll
A sort Stroll és Szirotkin zárja, a 18. Gaslyt is több mint fél másodperccel követik. A McLaren velük ellentétes irányban mozog, ahogy az előző pályához képest csökken a motor szerepe és nő a leszorítóerőé, Alonso az első tíz között áll.
Räikkönen újra a pályán
A hiperlágy gumin kezdte meg a versenyszimulációt, Hamilton és Verstappen szintén. Bottas az ultralágyon.
Vettel még a garázsban
Vajon komolyabban megsérült az autója, amikor súrolta a falat? Hamilton közel férkőzött Räikkönenhez, ezért Vettelnek eleve nehéz lehet legyőznie a nagy riválist, a kimaradó gyakorlási idővel meg pláne.
Újra gond Verstappen autójával
Valami megint nem stimmel, a holland visszaparkolt a garázsba.
A Williams is ég
Meggyulladt Stroll autója, a kanadai lassan visszadöcögött a depóba, az edzésének alighanem vége. A motorok nem bírják a meleget?
?? "The rear brakes are too hot Lance"
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
That's one way of putting it! ??#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/uu4gS4jZfV
Kereket cseréltek Bottasnál
11 kört nyomott le egyhuzamban az ultralágy gumin, most már a hiperlágyat tapossa.
Verstappen a pályán
Ez sem volt hosszú fennakadás a Red Bullnál. Sainz, Grosjean és Leclerc a lágy gumikra váltott.
Räikkönen is megjárta a bokszutcát
A lila ultralágy gumikat rakták fel neki a Ferrari szerelői. Vettel továbbra is a garázsban vesztegel.
Ericsson megpördült
Csendesen teltek az utóbbi percek, de a Sauber pilótája az egyik jobbosban túl kövér gázt adott, amit a hátsó kerekei nem díjaztak. A falhoz nem ért hozzá a megpördülésnél.
A momentary spin for Marcus Ericsson ??
— Formula 1 (@F1) 2018. szeptember 14.
The Sauber man currently sits P12 on the timing screens#SingaporeGP ???? #F1 pic.twitter.com/A8y12h9CHF
Emlékeztető, miért nem látjuk Vettelt
Az időmérős sprintje végén a jobb oldali kerekivel súrolta a falat az egyik kanyar kijáratánál, és úgy látszik, annyira megrongálta a Ferrarit, hogy ma már nem vezethet, azóta is a bokszban várakozik.
Hamilton vitatott manőverét másolják
Gasly a bokszutca bejáratánál visszacsúszott a pályára, majd ismét a bokszutca felé vette az irányt. Emlékezhetünk, hogy Hamilton Hockenheimben csinált ilyet, jóllehet, ő szándékosan.
Az utolsó percekben járunk
2 perc van hátra a második szingapúri edzésből, a Mercedesek már visszatértek a garázsba.
Vége az edzésnek
Räikkönen végzett az élen Hamilton előtt, Vettelnek nagyon visszaüthet a hibája és a kimaradt felkészülési idő. Köszönjük a figyelmet, szombaton magyar idő szerint 12 órától várjuk Önöket a harmadik szabadedzéssel!