Előszezoni tesztek ide, jó formát mutató Ferrari oda, Lewis Hamilton ott kezdte az idei szezont, ahol az előzőt abbahagyta: Körrekorddal szerezte meg zsinórban a 6. pole pozícióját az Ausztrál Nagydíjon, összesen a 8. alkalommal indul az élről Melbourne-ben, ez 84. rajtelsősége az F1-ben. A Mercedes örömét az teheti teljessé, hogy a 2. rajtkockát Valtteri Bottas szerezte meg.
Hamilton mindhárom szabadedzést az élen zárta, és az időmérőn is csak a Q1-ben tudta őt legyőzni Charles Leclerc, aki az utolsó pillanatra kapott új lágy szettet, és élt a rohamosan javuló állapotú pálya által nyújtott lehetőséggel. Leclerc-nek erre szüksége is volt, mert Sebastian Vettelhez hasonlóan közepes keverékű gumikkal kezdett a Q1-ben, de a kiesőhelyről menekült tovább a Q2-be.
A Ferrari új szerzeménye a későbbiek során sem szerepelt kimagaslóan, végül nem csak a két Mercedestől és Vetteltől kapott ki, hanem az egyetlen állva maradt Red Bullt vezető Max Verstappentől is, aki a négyszeres világbajnok mellett a 4. helyről indulhat a második rajtsorból, miután csapattársa, Pierre Gasly már a Q1-ben kiesett.
Vettel a Q2-ben kicsúszott, a kavicságyat is megjárta, és végül a pénteki formájukat igazolva jelentős hátránnyal kénytelen beérni a második sorral a két Mercedes mögött.
A Q3 elején úgy tűnt, Bottas meglepetést okozhat, és Hamilton egyik hagyományos vadászterületén elorozhatja a pole-t csapattársa elől, de a brit pilóta az utolsó körre összekapta magát, és Bottas pályacsúcsára rátett még egy lapáttal, miközben a finn versenyző nem tudott javítani az első mért körével elért eredményén.
„Még mindig remegek, nagyon szoros volt – nyilatkozta Hamilton az autóból kiszállva. – A tesztek után fogalmunk sem volt, hogy hol leszünk, persze reménykedtünk, hogy ott, ahol most vagyunk. Valtteri kivételes munkát végzett, nagyon szoros volt, jó látni, hogy az első hat csapat egy másodpercen belül van.”
Bár a 2. hellyel be kellett érnie, Bottas így is igazolta, hogy a tavalyi kudarcok után újult erővel kezdi meg a szezont.
„Nehéz volt a harmadik szabadedzés, de azóta sikerült fejlődnünk, az időmérő edzésem jól sikerült. Az első körömet a Q3-ban igazán élveztem, de sajnos nem volt elég a pole-ra. Lewis jó kört rakott össze, én pedig a második körömben kissé szenvedtem az első szektorban. Mindenesetre szórakoztató volt, várom a holnapot.”
A 3. helyezett Vettel kénytelen abban reménykedni, hogy a Ferrari versenytempója révén küzdhet majd a győzelemért. „Ez a pálya eléggé jellegzetes, úgyhogy nem aggódom túlságosan az időkülönbség miatt, ugyanakkor természetesen szeretném, ha fordított lenne a helyzet” – összegzett a Ferrari versenyzője.
A tavalyi idénynyitóhoz hasonlóan a Haas pilótái ismét megszerezték az élmezőny mögötti legjobb rajthelyeket, de az időmérő igazi meglepetése a McLaren újonca, Lando Norris volt. A brit fiatal egészen a Q3-ig jutott, ahol Kimi Räikkönent és Sergio Pérezt megelőzve a 8. rajtkockát érte el, miután csapattársa, Carlos Sainz már a Q1-ben kiesett motorgondokkal és a forgalommal küzdve.
Az edzés csalódását a Renault gyári csapata hozta össze: Úgy tűnt, Nico Hülkenberg az utolsó továbbjutó helyen még besurranhat a Q3-ba, miután 0,008 másodperccel jobb kört futott új csapattársánál, Daniel Ricciardónál, de jött Sergio Pérez, és a tavalyi Force India továbbfejlesztett változatát használó Racing Pointtal elorozta az utolsó helyet a továbbjutáshoz.
Az Alfa Romeóhoz szegődő Räikkönen kivételével minden újonc legyőzte rutinosabb csapattársát,
Alexander Albon felülmúlta a másodszor visszatérő Danyiil Kvjat eredményét, Norris megverte Sainz-ot, George Russell pedig legyőzte Robert Kubicát az utolsó előtti helyért zajló versenyben, miután a lengyel pilóta kicsúszott, majd a falat is érintette a Q1 végén. A Williams ismét reménytelenül lassú volt, esélyük sem volt megmérkőzni a többiekkel már az időmérő első harmadában sem.