Társoldalunk:

Elképesztő káosz és szürreális végeredmény a Német Nagydíjon

2019.07.28., 14:51
rendezés

A szinte követhetetlenül fordulatos Német Nagydíj az évtized egyik legjobb versenyét hozta sok balesettel és szeszélyes időjárással. Különböző pontjain három-négy esélyes is volt a győzelemre, végül Verstappen nyert az utolsó helyről hatalmasat nyargaló Vettel előtt, miközben a Mercedes pont nélkül maradt.

Az időjárás a bolondját járatta a mezőnnyel a Német Nagydíjon, ennek köszönhetően a szezon első vizes pályán rendezett versenye üdítő felfordulást és sokkoló végeredményt hozott, menet közben többször szürreális sorrendet kialakítva. Ha egy ideig ez lesz az utolsó futam Hockenheimben, a klasszikus helyszín olyan versennyel búcsúzik, melyet még sokáig emlegethetünk.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Fabian Sommer

A Mercedesek egy darabig biztos kézzel tartották az első két helyet, de féltáv előtt, amikor rázendített az eső, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is pórul járt a nap harmadik biztonsági autós fázisával, így Max Verstappen örökölte meg az 1. helyet, amit meg is tartott a leintésig, második győzelmét aratva idén, miközben a jubileumot ünneplő Ezüstnyilak pont nélkül és jelentős anyagi kárral zártak.

Danyiil Kvjat bronzérmével megszakadt a három élcsapat több mint egy éve tartó uralma a dobogós helyeket tekintve, a Toro Rosso pilótája Sebastian Vettel mögött ért célba, aki az utolsó helyről indulva fantasztikus meneteléssel kapaszkodott a mezőny elejére.

Újabb cikkünk a témában

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Sokáig úgy nézett ki, a Ferrari Charles Leclerc révén profitál a körülményekből, de hiába hozták potenciális nyerési helyzetbe szerencsés-szemfüles kerékcserékkel, a dobogónak nemhogy a legfelső, egyik fokára sem állhatott fel, mert összetörte autóját az utolsó kanyarnál. Ugyanott, ahol Nico Hülkenberg, és ahol Hamilton, Carlos Sainz és Kimi Räikkönen olcsón megúszott egy kicsúszást.

A vizes pályán elhasalt Hamilton

Az ég csatornái vasárnap dél körül nyíltak meg Hockenheimben, s bár az eső a rajt idejére csendes záporrá szelídült, majd később el is állt, nemsokára újult erővel tért vissza, és ez pörgette fel a bulit.

A verseny sajátos módon több Safety Car mögötti körrel kezdődött (melyek 64 körösre csökkentették a távot), amíg a versenyirányítás felmérte a körülményeket, és végül úgy döntöttek, hogy állórajttal engedik útjára a mezőnyt.

Az élmezőnyben a Red Bullok voltak ennek vesztesei, a csúszkálva induló Verstappent Bottas és Räikkönen is lehagyta – bár a finnt egy kör múlva visszaelőzte –, Pierre Gasly a 8. helyre esett vissza. Hamilton simán megőrizte a vezetést, Vettel az utolsó helyről a 14.-re kapaszkodott fel egy kör alatt.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Fabian Sommer

Néhány perc múlva ismét három Mercedes haladt az élen, Sergio Pérez balesete ugyanis visszarendelte a Safety Cart, a mexikói a középső szektorban dobta el az autót az egyik kigyorsításnál. Ezt kihasználva szinte mindenki lecserélte a teljes esőgumikat a zöld jelzésű interekre; akik nem így cselekedtek, nem jártak jól – átmenetileg Kevin Magnussen a 2., Lance Stroll az 5., a Williamsek a 9-10. helyre léptek –, őket hamarosan bedarálták a riválisok. Leclerc bajba kerülhetett volna a Ferrari figyelmetlensége miatt, egyenesen Romain Grosjean elé engedték ki, de pénzbírság formájában a csapat kapott büntetést.

Hamarosan eljött a hagyományos abroncsok ideje is, és nem sokkal később siklott félre a Mercedes versenye. Az eső felerősödött, Leclerc balesete (28. kör) pedig megint előidézett egy biztonsági autós fázist, ami totális kavarodást okozott a címvédő istállónál: az interekért igyekezve Hamilton kicsúszott az utolsó kanyarnál, ettől megsérült az első szárnya, majd rengeteget kellett várnia a kerékcserére, ugyanis nem a megfelelő abroncsokat készítették elő neki. Mindennek a tetejébe 5 másodperces büntetést kapott, amiért a fehér vonalat keresztezve ment be a bokszutcába – tavaly fordított irányban volt ugyanilyen szabálytalansága ugyanitt.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Christof Stache

A korábban közel 10 másodperc előnnyel vezető Hamilton az 5. helyre csúszott, aztán gyorsan megelőzte Alexander Albont és Nico Hülkenberget. Bottasszal együtt üldözőbe vette Verstappent, de rosszul jött ki neki a lépés a száraz pályás gumikra visszaváltásnál, mert a 40. körben újra bevezényelt Safety Car mögött összetorlódott a mezőny, így az időbüntetés későbbi letöltésével sok helyet vesztett.

Egyszer még megpördült az 1-es kanyarnál, egy ideig utolsó is volt az újabb kerékcserével, és a leintésig nem tudta visszaverekedni magát a pontszerzők közé, csak 11. lett.

Hibázott több dobogóra esélyes is

Verstappen a futam első felében kétszer is kicsúszott, de Leclerc balesete után a Mercedes ügyetlenkedésének köszönhetően átvette a vezetést.  

Nagyon trükkös volt mindig a helyes döntéseket meghozni, nagyon oda kellett figyelnünk

– nyilatkozta. – Élveztem a versenyt, az volt a lényeg, hogy ne kövessünk el hibákat. Az ember ezt megtanulja az évek során."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

Ez az, ami többeknek nem jött össze. Leclerc közvetlenül mögötte haladt a száraz pályás gumikra váltás első hulláma előtt, a balesete nélkül tehát neki is lett volna sansza a győzelemre. Helyette Verstappent segítette hozzá a Safety Car előidézésével, ugyanis míg Hamilton elvétette a bokszbejáratot, Bottas rossz ütemben érte utol a biztonsági autót, ezzel csúszott a Red Bull és Hülkenberg Renault-ja mögé.

Később utóbbi okozta a nap negyedik Safety Car-fázisát (40. kör), Bottas pedig az ötödiket (57. kör), amikor az 1-es kanyarnál falba állt, miközben a 4. helyről támadta a Verstappen mögötti dobogós pozícióban haladókat.

Hogy azokat épp kik birtokolták? Nos, nem más, mint Stroll és Kvjat, akik a legjobb érzékkel a leghamarabb váltottak újra slick abroncsra, előbbi néhány másodpercig még az élen is ment, amíg Verstappennel ugyanezt a lépést meghúzta a Red Bull. A sok biztonsági autós fázis összehúzta a mezőnyt, ezért sokat kamatoztak a jó stratégiai döntések, így találhatta magát ilyen szokatlan pozícióban a Racing Point és a Toro Rosso versenyzője.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Peter Fox

Kvjat megelőzte Strollt, aztán a nagyot hajrázó Vettel mindkettejükkel ezt tette, így a Ferrari végül csak képviselte magát a dobogón. "Hosszú verseny volt. Néha úgy tűnt, hogy sohasem lesz vége, de élveztem – mondta Vettel. – A körülmények miatt nagyon nehéz dolgunk volt, nehéz volt rájönni, mi a legokosabb lépés, úgyhogy egyszerűen örülök."

A 4. Stroll mögött Sainz, Albon, Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Grosjean, Magnussen sorrendben futottak be a pontszerzők, az utolsó körök pikantériája itt az volt, hogy a hajtűkanyarnál megint összekoccantak a Haas pilótái. Daniel Ricciardo és Lando Norris műszaki hiba miatt nem ért célba, Gasly ütközés következtében.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:04

Izgalmas futamunk lehet

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj élő közvetítésében! A tegnapi időmérő sem volt unalmas, de mára megérkezett az eső is Hockenheimbe, így remélhetőleg, még izgalmasabb futamunk lesz. Íme a tegnap események kronológiája és a valódi rajtrács!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:08

Látszik, kik estek ki a vártnál korábban

Albon, Norris és Vettel három lágy szettet megtartott, ennyire aligha lesz szükség, de nekik kicsit nagyobb a mozgásterük a többieknél a gumitaktika terén.

GPHírek
14:11

A taktika, ami már most felborulhat

Nedves pályán jó esély van arra, hogy a pilóták nem slick gumikkal indulnak, ebben az esetben borulhat a taktika, amit a Pirelli és az F1 menedzsmentje is vár. 

Alapesetben közepes vagy kemény gumikkal 25-35 kört javasolnak, és után váltanának az első etap függvényében közepes vagy kemény abroncsokra. Lággyal 19-29 kört bírhatnak a gumik, utána ismét kemény keveréket írnak elő. Ha felkerülnek az esőgumik, akkor nem kell kétféle slick gumit használni.

GPHírek
14:44

Nem indul a futamon, mégis a hétvége sztárja

Néhány bemutató kör erejéig visszatért a Forma-1-be a Schumacher-név. A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick szombaton és vasárnap is vezethette édesapja 2004-es világbajnok autóját, a Ferrari F2004-est.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:46

A jubileumokról szól a hétvége

A Mercedes a márka motorsport-történetének 125 évét ünnepli a hétvégén, egyben a 200. F1-es futamukat, ennek következménye, hogy korabeli ruházatban és az eredeti, fehér fényezést imitáló autóval állnak rajthoz. A Schumacher-évforduló mellett 25 éves jubileumra is van példa, Beat Zehnder, az Alfa Romeo (Sauber) már-már legendás csapatmenedzsere is negyedszázada szolgál a csapatnál.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:53

Nedves a pálya, de nem vészes a helyzet

George Russell és Kevin Magnussen is azt mondta a Sky Sportsnak, hogy nem szeretnének a Safety Car mögül rajtolni. Több pilóta is akad a mezőnyben, akik ma készülhetnek pályafutásuk első esős nagydíjára, köztük van Antonio Giovinazzi is, aki úgy vélte, biztonságosabb lenne a Safety Car felvezetése után kezdeni.

GPHírek
14:56

Nincs minden veszve Vettel számára

A német pilóta hazai pályán csak az utolsó helyről rajtolhat, miután az intercooler felmondta a szolgálatot tegnap a Ferrariban. Vettel szinte biztosan nem fog nyerni, hiszen pályafutása során még csak az első három helyről indulva tudott győzni az F1-ben, de Juan Pablo Montoya 2005-ben és Lewis Hamilton 2014-ben eljutott a dobogóig a mezőny végéről is. 

GPHírek
14:57

Egy Leclerc ma már ünnepelhetett a Hockenheimringen

A nagydíj egyik betétprogramja a német F4-es bajnokság futama, itt versenyez Charles Leclerc testvére, Arthur is, aki meg is nyerte a vasárnapi versenyt. Bátyja rögtön gratulált is neki.

GPHírek
15:00

A két legjobb esőmenő indul az élről

Hamilton és Verstappen is remekül szokott szerepelni a nedves pályán, de a holland pilóta a Sky-nak elmondta, most kiszámíthatatlan a helyzet, mert az idei autókkal még nem mentek az esőben. 

GPHírek
15:02

Végig esős verseny jöhet

A Sky Sports értesülése szerint a következő egy órában maradhat az eső, sőt, akár 75 percig is. Így várhatóan a végére sem szárad fel a pálya.

GPHírek
15:05

Safety Car mögött indul a verseny

Erről tájékoztatta Hamiltont a Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin. Az első néhány kör tapasztalata után nem kizárt az állórajt sem.

GPHírek
15:08

Leszedették a Vettel-molinót a Mercedes tribünről

Pénteken egy szakadár szurkolócsoport Vettel-molinót feszített ki a Mercedes tribünön, mára szóltak nekik, hogy ha ismét kiteszik, kidobják őket a pályáról. Erről a csoport egyik tagja írt az eredeti képet posztoló Tobias Grünernek a Twitteren.

GPHírek
15:10

Teljes esőgumikon rajtol a mezőny

Hamiltont arról tájékoztatták, hogy a következő 30-60 percben is maradhat az enyhe esőzés. Minden pilóta a kék jelű esőgumikkal kezdi meg a felvezető kört a Safety Car mögött.

GPHírek
15:11

Nem tűnnek veszélyesnek a körülmények

A látási viszonyok nem túl jók, de versenyzésre simán alkalmasnak tűnik a pálya. Jó kérdés, hogyan dönt a versenyirányítás. 

GPHírek
15:14

A Safety Car a pályán maradt

Viszont még mindig formációs kör zajlik, közben a pilótákat kérdezgetik, hogy milyenek a körülmények. Sainz szerint jobb a helyzet, mint a rajtrácsra menet volt, Magnussen már versenyezne. 

GPHírek
15:16

Verstappen is versenyezne már

A Safety Car még mindig formációs köröket fut a mezőnnyel, Hamilton is javasolja, hogy engedjék el a mezőnyt. 

GPHírek
15:18

Állórajttal kezdődik a verseny a kör végén

Teljesül a versenyzők vágya, nemsokára indul a Német Nagydíj, állórajttal. 

GPHírek
15:20

Rajt: Verstappen beragadt, a Mercedesek vezetnek

A holland pilóta kerekei kipörögtek, alaposan visszaesett a mezőnyben, Hamilton simán vezet Bottas és Räikkönen előtt. 

GPHírek
15:22

1. kör: Leclerc és Vettel is sokat javított

A két Mercedes magabiztosan vezet Räikkönen és Verstappen előtt, Leclerc feljött a 6. helyre, Vettel pedig már a 14. helyezett, 6 helyet jött előre az 1. körben. 

GPHírek
15:23

2. kör: Verstappen visszaelőzte Räikkönent

A holland pilóta a gyenge rajt után visszaelőzte Räikkönent, de 5,5 másodpercre van Hamiltontól. Vettel már a 12. helyezett, Pérez összetörte a Racing Pointot.

GPHírek
15:24

2. kör: Safety Car!

Nem sokáig versenyezhettek a pilóták, Pérez balesete miatt rögtön pályára küldték a Safety Cart. Vettel azonnal kiment intermediate gumikért, így tett Albon is. 

GPHírek
15:26

3. kör: Hamilton is jön interekért

A Mercedes kihívta az élről Hamiltont intermediate gumikért, jön utána rögtön Buttas is, akinek úgy tűnik, nem kellett várnia a behajtásnál, kifelé viszont forgalomba került, de így is megtartotta a helyét Verstappen előtt. Magnussen nem ment ki a bokszba, így a 2. helyen halad Hamilton és Bottas között. 

A visszajátszás alapján úgy tűnik, Pérez egy kigyorsításnál pördült meg a 11-es kanyarban. 

GPHírek
15:27

4. kör: Leclerc-nek jól jött ki a kerékcsere

A monacói pilóta továbbra is a 6. helyen halad, de a 2. helyezett Magnussen és az 5. helyezett Stroll nem cserélt kereket, így őket előbb-utóbb meg tudja majd előzni. A kör végén a Safety Car visszatér a bokszba.

GPHírek
15:29

5. kör: Folytatódik a verseny

Magnussen próbálta tartani Bottast, de a hajtűkanyar előtt Bottas és Verstappen is megelőzte őt, a holland pilóta próbálja a Mercedest is levadászni. Leclerc gyorsan megszabadult Strolltól, és megy Magnussen után, a stadionban már támadja is a Haast.

GPHírek
15:30

5. kör: Vettel pontszerző helyen

A német pilóta eddig egy négyszeres világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújt, már a fél mezőnyt megelőzte, és feljött a 10. helylre. Norris és Räikkönen a következő két ellenfele. 

GPHírek
15:31

6. kör: Leclerc megelőzte Magnussent

A csatározás közben viszont kicsúszott, és védekeznie kellett Hülkenberg ellen, így rengeteg időt veszített, már 8,6 másodpercre van Hamiltontól, és 5,6-ra Verstappentől. 

Vettel közben már a 8. helyezett. 

GPHírek
15:34

8. kör: Räikkönen védekezés közben támadja Magnussent

Vettel majdnem megelőzte Räikkönent a célegyenesben, de nem akart kockáztatni egy koccanást, majd mindketten megelőzték az esőgumikon küszködő Magnussent. 

GPHírek
15:35

9. kör: Vizsgálják Leclerc-t a sportfelügyelők

Veszélyesen engedhették ki a monacói pilótát a bokszból a kerékcsere után, Grosjeannak hatalmasat kellett fékeznie, hogy elkerülje a balesetet. 

Magnussent közben kihívták intermediate gumiért, a 16. helyen folytatja. 

GPHírek
15:36

10. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör

A brit pilóta kihasználja, hogy az élen ő lát a legjobban, 1:29.022-vel diktálja a tempót. 2,8 másodperc az előnye Bottas előtt.

GPHírek
15:38

11. kör: A célegyenesben erősíthet az eső

Hamilton mérnöke azt mondta, hogy az 1-es kanyarban hamarosan erősödhet az eső, Bottas viszont jelentette, hogy elég gyorsan kezd felszáradni a pálya. Ez a belső kamerás felvétel alapján kicsit optimistának tűnik.

GPHírek
15:40

11. kör: Leclerc hajmeresztő megcsúszást úszott meg

A monacói pilóta kishíján megpördült, miután a bokszbejárat melletti kanyarban gázt adott a kerékvetőn, és alig tudta megfogni az autót, de szépen mentette a helyzetet. 

GPHírek
15:41

13. kör: Megint turbóhiba merült fel Vettelnél?

Visszaesett a német pilóta tempója, kezd lemaradni Räikkönen mögött a 7. helyen, és Sainz közelít hozzá. Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője szerint Vettel olaszul a turbóról beszélgetett.

GPHírek
15:43

14. kör: Nem Leclerc-t büntetik a bokszutcai malőr miatt

A csapat viszont pénzbüntetést kap, így a vétlen versenyzőt nem büntetik a sportfelügyelők, és haladhat tovább a 4. helyen.

GPHírek
15:44

15. kör: Elfüstölt Ricciardo motorja - VSC

Ennél nyilvánvalóbb műszaki hibát nehéz összehozni, hatalmas füstfelhőt eregetve romlott el a Renault. Az ausztrál pilóta a hajtűkanyar előtt került bajba, néhány száz méterrel később állt félre.

GPHírek
15:45

15. kör: Leclerc megint kereket cserél

A Ferrari a VSC-fázist kihasználva egy új intermediate szettet szerelt a Ferrarira, így tesznek Hülkenberggel is. Amint visszaért a Ferrari a pályára, véget ért a VSC-fázis.

GPHírek
15:47

16. kör: Leclerc a 4. helyen folytatja

Folytatódik a verseny, Hamilton 4,5 másodperces előnnyel vezet, Bottast szorosan üldözi Verstappen és Leclerc megtartotta a 4. helyet, de a hátránya 20 másodpercre nőtt. Engedik a DRS használatát. 

GPHírek
15:48

17. kör: Verstappen kicsúszott, és lemaradt

A holland pilóta túl gyorsan próbálta meg bevenni a hajtűkanyart, és elkezdett keresztben csúszni, így ismét 1,5 másodperces hátrányba került a Mercedes mögött. 

GPHírek
15:48

17. kör: Leclerc száguld az új gumikkal

1:27.697-tel az övé a leggyorsabb kör, bő 3 másodpercet vert Hamiltonra az előző körben. Verstappent türelemre intik. 

GPHírek
15:50

18. kör: Leclerc újabb 2,5 másodpercet hozott

A Ferrari pilótája 6 másodpercre van Verstappentől, ezzel az ütemmel 3 körön belül támadhat a 2-3. helyért. 

GPHírek
15:51

19. kör: Sainz időveszteséggel megúszta a kicsúszást

A McLaren pilótája a célegyenes előtt csúszott ki a nagyon vizes bukótérbe, de vissza tudott jönni, igaz, csak a 14. helyre, Norris mögé. Ez ma nem a McLaren napja. 

GPHírek
15:52

20. kör: Kezd alábbhagyni Leclerc lendülete

Még mindig 1,2 másodpercet ver Verstappenre, de ő is küszködik azzal, hogy kezd nagyon felszáradni a pálya. A stadionban esőt várnak, ezzel ismét megtáltosodhat, mert a többiek abroncsai már nagyon kopottak.

GPHírek
15:55

22. kör: Ismét esik a célegyenesben

Verstappen 4 másodperces előnnyel megy Leclerc előtt, az AWS előrejelzése szerint 7 kör kell a támadáshoz, de ezt az eső is felülírhatja. 

GPHírek
15:56

22. kör: Slickre vált a Haas!

Magnussen autójára lágy gumikat szereltek, pont akkor, amikor elkezd esni az eső. Valószínűleg megpróbálnak bármit, ami esetleg kompenzálhatja a verseny elején elkövetett taktikai hibájukat. 

GPHírek
15:57

24. kör: Bottas továbbra is tartja Verstappent

A holland pilóta gyakran megközelíti a Mercedest, de igazán támadni nem tud egyelőre. Leclerc hátránya még mindig 3,3 másodperc.

GPHírek
15:58

24. kör: Vettel is kereket cserél, bátran

A Ferrarinál is úgy döntöttek, hogy slick gumikkal kell folytatni a versenyt, lágyakat szereltek fel. Magnussen középen már egyéni legjobb szektoridőt futott.

GPHírek
16:00

25. kör: Védekezés közben Bottas lemaradt Hamilton mögött

Az ötszörös világbajnok már 8,5 másodperccel vezet, közben a Red Bullnál serényen pakolják a gumikat, majd kihívták kereket cserélni Verstappent.

GPHírek
16:01

26. kör: Verstappen közepes slickeket kap

A Red Bullnál arra számítanak, hogy hosszabb ideig nem fog annyira esni, hogy a slickkel gond legyen. A holland pilóta kifelé nagyon küszködik a tapadással, Leclerc kicsúszott a bokszbejárat mellett, de folytatja. 

GPHírek
16:02

27. kör: Bottas is kap közepeseket, Verstappen pörög

Kapóra jött a Mercedesnek, hogy Verstappen megpördült a stadionban, nagy szerencsével folytatni tudja a versenyt, de Bottas így lélegzetvételnyi előnyhöz jut. 

GPHírek
16:04

27. kör: Norris feladja a versenyt - VSC

A brit pilóta megállt az egyik megnyitásnál, műszaki hibának tűnik, a Ferrari ezt az alkalmat is rögtön kihasználja Leclerc lágy gumikat kap. 

Hidraulikus hibának tűnik Norris kiesése. 

GPHírek
16:05

28. kör: Leclerc-t megint remek ütemben hívta ki a Ferrari

Ennyi jó taktikai húzása máskor fél évig sincs a Ferrarinak, másodszor is kihasználták a VSC-fázist arra, hogy a normálisnál jóval kisebb időveszteséggel kihívják Leclerc-t a bokszba. Lágy gumikat kapott, és Bottas előtt 7,5 másodperces előnnyel feljött a 2. helyre. 

GPHírek
16:06

28. kör: Hamilton a bokszban, Leclerc a falban

A brit pilóta pont akkor állt ki a bokszba, amikor véget ért a VSC fázis, Leclerc viszont szinte azonnal összetörte az autóját, és jön újra a Safety Car.

GPHírek
16:08

29. kör: Safety Car, szakadó eső

Vettelt azonnal kihívták a bokszba, intermediate gumit kapott, Hamilton is kicsúszott, letörte az első szárnyát, ezért ő is kiállt a bokszba, de a szerelőknek nem volt idejük előkészülni, ezért nagyon elhúzódik a javítás. Hamilton intermediate gumikat kap, de nagyon visszaesik.

GPHírek
16:11

30. kör: Safety Car, Bottas is visszaesik

A finn pilóta közepes slickekkel beragadt a Safety Car mögé, utolérte a mezőny, majd kihívták kereket cserélni, és csak a 3. helyre jött vissza Verstappen és Hülkenberg mögé.

A sorrend: Verstappen, Hülkenberg, Bottas, Albon, Hamilton, Sainz, Räikkönen, Vettel

GPHírek
16:14

32. kör: Vizsgálják Hamiltont!

A brit pilóta a terelőbóját a rossz oldalról kerülte meg, amikor a kicsúszása után gyorsan a bokszba hajtott új első szárnyért. Korábban az jelent meg a kijelzőn, hogy a sportfelügyelők feljegyezték az esetet, de végül meg is vizsgálják.

GPHírek
16:16

33. kör: Folytatódik a verseny és kezdődik a szezon második fele

Folytatódik immáron a szezon 10,5. futama a 21-ből, Verstappen vezet Hülkenberg és Bottas előtt az esős Hockenheimringen.

GPHírek
16:18

34. kör: Hamilton időbüntetést kapott

A Mercedes pilótája keményen támadja Alex Albont, de a Toro Rosso versenyzője egyelőre tartja magát. Hamilton közben 5 másodperces időbüntetést is kapott a bokszutcai behajtása miatt.

GPHírek
16:20

35. kör: Verstappen kezdi lerázni az üldözőket

A holland pilóta egyelőre szárnyal, 2 kör alatt 5,4 másodperces előnyt autózott ki Hülkenberg előtt, miközben Hamilton beragadt Albon mögé. 

GPHírek
16:21

36. kör: Ismét vizsgálják Hamiltont, megelőzte Albont

A sportfelügyelők azért vizsgálják a Mercedes pilótáját, mert szerintük szükségtelenül lassan vezetett a Safety Car mögött. Bottas közben üldözi Hülkenberget, de nem a stadionban lemaradt.

GPHírek
16:22

37. kör: Hülkenberg nagy szolgálatot tett Verstappennek

Bottas a hajtűkanyarban kíméletlenül megelőzte Hülkenberget, akit Hamilton is a célkeresztjébe vett, de Verstappen közben 8,5 másodpercre elszakadt az élen. 

GPHírek
16:24

38. kör: Hamilton is levadászta Hülkenberget

A Mercedes pilótája technikailag feljött a 3. helyre, de Hülkenberg egyelőre még mindig előtte van, mert Hamilton 5 másodperces időbüntetést kapott. 

GPHírek
16:25

39. kör: Vettel továbbra is a középmezőnyben küzd

A német pilótának az előző etap nem jött ki túl jól az elkopó intermediate majd a lágy gumi miatt, de biztos, hogy van valami más gondja is, mert nem jó a tempója. Pár pontot menthet, de Gaslyt kellene feltartania. 

GPHírek
16:27

39. kör: Verstappen nem hagyja, hogy a Mercedesek utolérjék

Noha Bottas már mehet utána, Verstappen a leggyorsabb kört futotta, és már majdnem 10 másodperc az előnye. Räikkönen is kicsúszott az utolsó két kanyar között, és visszaesett a 9. helyre, ezzel Vettel már a 7. helyen halad.

GPHírek
16:28

41. kör: Safety Car!

Hülkenberg ma sem lesz dobogós, összetörte a Renault-t ugyanott, ahol Leclerc is. Megpróbált kijönni a kavicságyból, de nem járt sikerrel.

GPHírek
16:30

42. kör: Safety Car, Verstappen a bokszban

A holland pilótánál is kihasználták, hogy lelassították a mezőnyt, új intermediate gumikat szereltek az autójára, és visszajött az élre. Az előnye elveszett, de jobb állapotú gumikon mehet tovább, és Hamiltonnak még nagyobb bajt okozhat az időbüntetése. Vettel is kapott új intereket, a 10. helyre jött vissza.

GPHírek
16:32

43. kör: Hamilton kereket cserélt volna

Mérnöke viszont mondta neki, hogy akkor le kellene tölteni az 5 másodperces büntetést, így több autó is megelőzné őket. A szerelők elpakolták a gumikat.

GPHírek
16:35

44. kör: Hamilton a gumikra panaszkodik

Jelezte mérnökének, hogy az abroncsai "nincsenek kifejezetten jó állapotban", erre Peter Bonnington azt felelte, hogy megnézik, mit tehetnek, majd azt mondták neki, hogy a körülötte lévő autók hasonló helyzetben vannak.

Verstappen azt mondta, vannak száraz részei a pályának, de máshol eléggé csúszós az aszfalt. 

Hülkenberg eléggé elnyűtten beszélget a szerelőivel.

GPHírek
16:37

46. kör: Folytatódik a verseny

Bottasnak azt mondták, az a legjobb esélye, ha a rajtnál megfogja Verstappent, de a holland pilóta gumielőnyben van, és ezt kihasználva el is húzott a Mercedestől. 

GPHírek
16:38

46. kör: Vettel körbeautózta Giovinazzit

A német pilóta ezzel feljött a 8. helyre a kerékcseréje után, Hamiltonnak védekeznie kell Albonnal és Sainzcal szemben, ezzel lemaradt Bottas mögött. 

GPHírek
16:40

46. kör: Verstappen és Bottas a bokszban!

Lágy gumikkal folytatják a versenyt, ezzel Hamilton vezet Räikkönen előtt, akit Vettel keményen támad. Giovinazzi, Stroll, Verstappen, Russel, Kvjat, Bottas, Sainz a pontszerzők sorrendje. 

GPHírek
16:41

47. kör: Hamilton a bokszban, letölti a büntetését

A Mercedes pilótáját is kihívták az élről, de a büntetése miatt visszaesik a szintén kereket cserélő Räikkönen és Vettel mögé, csak a 12. helyen folytatja a versenyt!

GPHírek
16:42

48. kör: Pár kanyarig Stroll vezetett

A kanadai pilótát viszont Verstappen gyorsan megelőzte, és visszavette a vezetést, a 3. helyen Kvjat megy, és a leggyorsabb kört is ő futotta, már lágy gumikkal. 

GPHírek
16:43

49. kör: Verstappen nagyon jó helyzetben

A holland pilóta kezd elszakadni Strolltól, az egyetlen komolyabb ellenfele Bottas lehet, de a Mercedes pilótája csak a 4. helyen megy, a hátránya már 9,7 másodperc. Hamilton csak a 12. helyezett, 24 másodperces lemaradással. 

GPHírek
16:44

50. kör: Hamilton nem érti, miért esett vissza

A válasz viszonylag egyszerű, az 5 másodperces büntetés miatt esett vissza, mivel a Safety Car után a mezőny még nem szakadt szét. Mérnöke egyelőre annyit mondott, hogy később erre visszatérnek. 

GPHírek
16:45

51. kör: Kvjat előre menekül Bottas elől

A leggyorsabb kör Antonio Giovinazzié, közben Danyiil Kvjat a hajtűkanyarnál megelőzte Lance Strollt, és próbál elmenekülni a 4. helyen érkező Valtteri Bottastól. 

GPHírek
16:47

51. kör: Vettel is tud leggyorsabb kört futni

A német pilóta 1:17.590-et ért el, a 7. helyen üldözi Albont, de csak 7 másodpercre van a 3. helyezett Strolltól. Hamilton továbbra is a 12. helyen megy, pillanatnyilag nem pontszerző.

GPHírek
16:48

53. kör: Hamilton megint kicsúszott

Az 1-es kanyart próbálta túl nagy tempóval bevenni, piruettezett egyet, koccant a fallal, de tudja folytatni a versenyt, így azonban már csak a két Williams van mögötte. 

GPHírek
16:50

53. kör: Kerékcsere után Hamilton az utolsó

Új lágy szettel megy tovább, de 38 másodpercre van a pontszerzéstől, 10 köre maradt. Bottas közben támadja Strollt a 3. helyért.

GPHírek
16:52

56. kör: Stroll tartja Bottast, Vettel közelít

A kanadai pilóta most sokat segít Kvjatnak, hogy a 2. helyezett lehessen, az orosz ellenfele már 3 másodperccel megy előtte, miközben Bottas továbbra sem tudja megelőzni őt. Vettel a 6. helyen kezd felzárkózni.

GPHírek
16:53

57. kör: Safety Car! Bottas összetörte a Mercedest

Úgy tűnik, nem lesz Mercedes a Német Nagydíj dobogóján, Hamilton egyelőre csak az utolsó, Bottas pedig összetöri az autóját ugyanott, ahol Hamilton pár körrel ezelőtt megpördült, de megúszta. 

GPHírek
16:55

57. kör: Hamilton ismét kereket cserél

Nehéz már nyilvántartani, de Hamiltont megint kihívták a bokszba, így továbbra is az utolsó helyezett, de új gumikon küzdhet a pontszerzésért. A 14. helyen megy, a 10. pozícióért adnának neki pontot. 

GPHírek
16:56

58. kör: Vettel két helyre a dobogótól

A Ferrari tempója ma nem kiemelkedő (a leggyorsabb kör valószínűleg gumielőnynek köszönhető), de ismét összerázódik a mezőny, és egy Racing Pointot és egy McLarent kellene megelőznie a dobogós hely megszerzéséhez. 

GPHírek
16:58

59. kör: Hamilton előtt két könnyű és két könnyebb ellenfél van

A Mercedes pilótájának két Williamst, egy Haast és egy Alfa Romeót kell megelőznie a pontszerzéshez, bár Magnussen is kapott új gumikat. 5 köre maradt.

GPHírek
16:58

60. kör: Folytatódik a verseny

Ez már tényleg a hajrá, 5 kör van hátra. Verstappen vezet Kvjat, Stroll, Sainz és Vettel előtt.

GPHírek
16:59

60. kör: Vettel megelőzte Sainzot, megy Stroll után

A német pilóta hozza a kötelezőt, a hajtűkanyarban megelőzte Sainzot, és feljött a 4. helyre. 1 másodpercre van Strolltól, de DRS-t még nem lehet használni. 

GPHírek
17:01

61. kör: Stroll még tartja magát Vettel előtt

A Ferrari versenyzője csak megközelíteni tudta ellenfelét a hajtűkanyar előtt, de a következő körben valószínűleg jobb esélye lesz. Hamilton megelőzte Russellt.

GPHírek
17:02

62. kör: Vettel a DRS-sel elkapta Strollt is

A német pilóta feljött a 3. helyre az utolsó kockából rajtolva, és még az sem kizárt, hogy elkapja Kvjatot. Gasly kiesik a versenyből, miután nekiment Albonnak. 

GPHírek
17:03

63. kör: Vettel megelőzte Kvjatot is, feljött a 2. helyre

A DRS sokat segít a Ferrari versenyzőjének, Strollt és Kvjatot is simán megelőzte, ezzel feljött a 2. helyre, Verstappen mögé. A holland pilóta előnye ugyanakkor megnyugtató az utolsó kör előtt.

GPHírek
17:05

64. kör: Verstappen nyerte az emlékezetes Német Nagydíjat

Verstappen az idén második győzelmét szerzi, a nap hőse viszont a 20. kockából előretörő Vettel, aki a 2. helyre hozta be a Ferrarit. Szintén nagy meglepetés Danyiil Kvjat 3. helye, és Lance Stroll 4. pozíciója is Carlos Sainz, Alex Albon, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean és Kevin Magnussen előtt.

A két Mercedes nem szerzett pontot a Német Nagydíjon.

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: