A Red Bull holland pilótája, Max Verstappen indulhat a pole pozícióból a vasárnapi F1-es Magyar Nagydíjon, miután kiélezett, szoros csatában legyőzte a Mercedes versenyzőit, Valtteri Bottast és Lewis Hamiltont, valamint maga mögé utasította a Ferrari pilótapárosát, a 4-5. helyezett Charles Leclerc-t és Sebastian Vettelt.
Verstappen számos rekordot tart a Forma-1-ben, egyebek mellett minden idők legfiatalabb futamgyőztese is, de a legfiatalabb rajtelső címét nem tudta elhódítani, mivel az eddigi pályafutása során az autói mindig lassabbak voltak az ellenfeleinél az időmérőkön. Ez azonban a Hungaroringen nem érvényesült, a Red Bull-Honda együttműködés első alkalommal ünnepelhet pole pozíciót.
„Ez hihetetlen! Ez még hiányzott, az autóm az egész hétvégén jól működött, és szenzációs volt. Nagyon örülök a mai eredménynek, de a verseny még előttünk van, és az a legfontosabb. A mai nap is fontos volt, ez szép siker, és nagyszerű a csapatnak is” – lelkesedett a holland pilóta, aki 0,018 másodperccel győzte le a 2. helyezett Bottast.
A 21 esztendős versenyző a múlt héten megnyerte az esős Német Nagydíjat, és a Mercedes fölényét megtörve a Red Bull hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon is győzni tudott, és az első rajtkockából erre a Hungaroringen is jó esélye lesz. Különösen azért, mert száraz pályás verseny esetén az ellenfeleivel azonos gumitaktikával,
közepes keverékű abroncsokon indulhat majd a 70 körös futamra.
Bár a harmadik szabadedzésen az időmérő 3. helyezettje, Hamilton volt a leggyorsabb, Verstappen az ígéretes szektoridőkkel már akkor is felhívta magára a figyelmet, és az időmérőn is végig versenyben volt az 1. helyért. A siker szempontjából nagyon fontos volt, hogy minden pillanatban hozza az eredményt, mivel a pálya állapota az edzés során folyamatosan javult.
Ez a Q2-ben rá is ijesztett a Mercedesre és a Red Bullra, a közepes keverékű gumikkal futott mért körök után pályára léptek lágyakkal is, de a köreiket végül nem fejezték be, így a versenyre szánt taktikájuk nem borult fel. Pierre Gasly esetében ismét rezgett a léc, a Q2-ből csak a 9. helyen ment tovább, de a 6. rajthelyével végül hozta a kötelezőt.
A Ferrarik ezúttal nem tudtak érdemben versenyezni a pole pozícióért, de a 4-5. rajthelynél sokkal rosszabb eredményt is elérhettek volna, mivel a 4. helyezett Leclerc a Q1-ben megpördült a célegyenesbe vezető kanyarban és a védősávhoz csapta az autójának hátulját. A Ferrarit meg tudták javítani, és az edzés során a Sky Sports úgy értesült, hogy tökéletes állapotban folytatta az edzést.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Ezt igazolta az is, hogy Leclerc pillanatokkal a Q3 vége előtt még a 2. helyezett volt, de Verstappen első mért körénél sem tudott gyorsabb lenni, és végül Bottas és Hamilton is befért elé.
„Folyamatosan próbáltuk utolérni magunkat, amióta kihagytam az első tréninget, míg a másodikon csak limitált távot tehettem meg [az időjárás miatt]. Csak ma délelőtt kezdtem elkapni a fonalat. Az időmérő egyre jobban ment, elégedett vagyok a végső köridőmmel” – nyilatkozta Bottas az időmérő után.
Csapattársa hozzátette: „Természetesen mindig az első helyet célozzuk meg, de Max és Valtteri ma kiváló munkát végzett, miközben nálam kissé félresiklottak a dolgok. Ugyanakkor még mindig jó pozícióban vagyok, hogy harcoljak a győzelemért.”
Az élmezőny után a McLaren pilótái szerepeltek a legjobban, Lando Norris újoncként is legyőzte a rutinosabb Carlos Sainz-ot, Romain Grosjean a Haas korábbi specifikációjával ismét simán verte az újabb fejlesztéseket használó Kevin Magnussent (a dán pilóta a 15. lett), Kimi Räikkönen pedig Antonio Giovinazzin tett túl nagyon, az olasz pilóta csak a 14. lett, ráadásul
Lance Stroll feltartása miatt a sportfelügyelők 3 rajthelyes büntetést osztottak ki neki.
Az időmérő a Renault-k kudarcát hozta, Nico Hülkenberg ugyan a 11. helyezett lett, de így is kikapott a McLarenektől, Daniel Ricciardo pedig már a Q1-ben kiesett, mert forgalomba engedte ki őt a csapata, és hiába próbálta megelőzni Sergio Pérezt a sorsdöntő mért köre kezdetén, a mexikói pilóta nem engedte el őt, és mindketten akadályozták egymást.
A Q1-ben a szokásosnál is nagyobb csata alakult ki, mivel az idén először nem volt egyértelmű, hogy George Russell kiesik már az elején. A Williams pilótája mindent megtett, de végül a 16. helyen búcsúzott, azonban így is bő 1,2 másodperccel verte a közönségkedvenc, de utolsó helyezett csapattársát, Robert Kubicát.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!