Csúszással indult a harmadik szabadedzés Monzában, a reggeli Forma-3-as futamon ugyanis óriási baleset történt, Alex Peroni levegőbe repülő autója lebontotta a védőkorlátot és a kerítést a Parabolicában, ezt pedig ki kellett javítani, mielőtt újra autók körözhettek a pályán, valamint az FIA döntésére felszedték a hurka alakú kerékvetőket a kanyarban, Peroni autóját ugyanis egy ilyen fekvőrendőr katapultálta az égbe. Tizenkettő után 10 perccel váltott zöldre a lámpa a bokszutca végén, a csapatoknak tehát 60 helyett 50 percre volt a felkészülésre, neki is láttak azonnal a munkának.
Kivéve a két Ferrarit, amelyek a lehető legtovább húzták, 40 perc sem volt már hátra, amikor először kimerészkedtek a pályára, de amint ezt megtették, azonnal az élre is álltak a lágy keveréken. Elsőre Vettel volt a gyorsabb, Leclerc azonban nem sokra rá javított és átvette a vezetést.
A Mercedes és a Red Bull is lemaradásban volt, Max Verstappan tudott a legközelebb férkőzni a vörösökhöz, de így is 4 tizedet kapott Leclerc-től.
Az első biztató jelek akkor érkeztek az Ezüstnyilak részéről, amikor Hamilton új közepes gumin 3 tizedre közelítette meg Leclerc-t.
Az időmérő-szimulációt szokás szerint a hajrára hagyták a pilóták, elsőként a Ferrarik érkeztek,
Vettel pedig Leclerc szélárnyékában autózva egy hibával együtt is átvette a vezetést, miközben a monacói nem tudott javítani,
előtte nem autózott senki, sőt, a Parabolica kiszélesítése miatt még az idejét is törölték. Vettel másodjára még gyorsabban ment, ekkor futotta meg 1:20.294-es körét, ami az első helyet eredményezte. Meglepő módon a négyszeres világbajnokhoz nem csapattársa, vagy valamelyik Mercedes került a legközelebb, hanem Max Verstappen, aki mindössze 32 ezreddel maradt el a jobbik Ferraritól.
Üröm az örömben, hogy az erőforráselemek cseréje miatt a holland mindenképp a mezőny végéről fog rajtolni.
Ezzel együtt Leclerc és a Mercedes is bizakodhat, előbbi és Bottas ugyanis egyaránt csak 109 ezreddel maradt le, azért a finn lett a harmadik, mert ő előbb teljesítette a kört.
Nem sikerült a hajrá Lewis Hamiltonnak, az ötszörös világbajnok hiába futhatta első időmérős körét Bottas szélárnyékában, nem tudott beleszólni az első helyért zajló meccsbe, és később sem javított jelentősen, még a Renault-val szárnyaló Daniel Ricciardo is megelőzte, az ausztrál az ötödik, Hamilton a hatodik lett. Mögé a Renault-val szintén jól szereplő Nico Hülkenberg jött be, Alex Albon csak a nyolcadik lett, 5 tizedet kapott Verstappentől.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Olasz Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Nemsokára megkezdődik az utolsó tréning az időmérő előtt, a tegnapi esős edzések miatt egyelőre nem tiszta a kép az erőviszonyokat illetően, talán a Mercedes lehet kissé bizakodóbb, mivel a vártnál közelebb van a Ferrarihoz. A vörösök nem voltak valami optimisták.
Úgy tűnik, hogy legalábbis a harmadik szabadedzésen nem kell esőtől tartani, és az időmérőre is száraz időt várnak. Lehetne kicsit melegebb, 20 fok körüli a levegő hőmérséklete, és a pályáé sem sokkal több, de idővel mindkettő emelkedik majd.
A teljes sajtóközpont egy emberként hordült fel, amikor a szabadedzés előtti F3-as futamon ismét egy órási baleset történt. Alex Peroni a Parabolica bukóterében ráfutott egy ott elhelyezett fekvőrendőrre, ami valószínűleg feljött az aszfaltról, és szó szerint kilőtte a levegőbe a 19 éves ausztrál pilóta autóját, aki fejjel lefelé ráesett a korlátra. Az ijesztő bukásból szerencsére nem lett komoly baj, Peroni a saját lábán hagyta el a helyszínt, majd a pálya orvosi központjába szállították kivizsgálásra.
Az F3-as bukás miatt az FIA versenyigazgatója úgy döntött, hogy már a harmadik szabadedzés előtt eltávolítják az összes kerékvetőt a Parabolica bukóteréből.
További Parabolicát érintő hír, hogy aki a pálya utolsó kanyarjában szélesre fut, annak nem csak az adott köridejét törlik, hanem a következőt is, mivel így előnyt szerezhet a célegyenesre kigyorsításnál.
A Toro Rosso franciája mától más dizájnnal versenyez Monzában, a spái F2-es balesetben elhunyt Anthoine Hubert emlékére változtatott eddigi festésén.
Habár 12 órakor elindult az óra, a bokszutca végi lámpa nem fog zöldre váltani, a Parabolicában ugyanis még javítják az F3-as balesetben megsérült védőkorlátot, valamint szedik le a hurkákat. Egyelőre nem tudni, mikor indulhat el a körözés.
Az FIA 5 perccel azelőtt jelzést ad, hogy zöldre változna a lámpa a bokszutca végén, úgyhogy még legalább ennyit kell várnunk, de valójában persze többet.
Megjött a jelzés, várhatóan 12:10-kor vált zöldre a lámpa, a csapatoknak tehát 60 helyett 50 percük lesz, hogy az utolsó simításokat is elvégezzék az időmérő előtt.
Szó szerint kiözönlöttek az autók a pályára, többen rajtgyakorlattal kezdenek a bokszutca kijáratánál.
Többen nem haboztak és egyből elmentek egy gyorskörre, jelenleg a McLaren spanyolja az első 1:21.986-tal lágy gumin, őt Stroll, Russell és Kubica követi ugyanilyen keveréken, míg Norris áll az ötödik helyen, ő már kemény gumin van kint.
Vettel és Leclerc még mindig a garázsban, rajtuk kívül már mindenki járt a pályán legalább egy installációs körre.
A topcsapatok közül a finn volt az első, aki gyorskört ment, a közepes keveréken 1:25.155-tel kezdett.
1:24.754-et ment lágy gumin az ötszörös világbajnok, amivel most a hetedik. Sainz közben 1:21.736-ra javított az élen, mögé Kvjat és Gasly jött be a piros oldalfalú Pirelliken. Bottas is gyorsult, 1:24.929-es ideje azonban egyelőre nem jobb Hamiltonénál.
Nem elégedett Kvjat, közölte a csapattal, hogy szóljon Gaslynak, mert túl lassan megy. Így is sikerült javítania az orosznak, 1:21.890-nel már csak 154 ezredre van Sainztól.
Meglepő módon nagyon sokáig vártak, pedig nem dolgoztak egyik autón sem. Így is csak 9 versenyzőnek van mért köre, többek között a két Red Bullnak sincs, Verstappen és Albon is a garázsban várakozik.
1:20.611-gyel kezdett lágyon a német, Leclerc ezúttal lassabb volt nála 4 tizeddel, de így is a második. Kvjat lenyomta Sainzot, így ő foglalja el a harmadik pozíciót.
Szépen kiszélesítette a Parabolicát a dán, négy kerékkel ment le a bukótérbe, ahol a hurkák voltak. Ilyenért az időmérőn biztosan elveszik az idejét.
Második nekifutásra javított a monacói, 1:20.452-vel átvette a vezetést Vetteltől. Közben Grosjean is szélesre futott a Parabolicában, törölték a körét.
Karun Chandhok, a Sky Sports riportere jelentette, hogy a Mercedes az időmérő-szimulációra készülve paplannal melegíti az első gumikat, a hátsókat azonban nem, sőt, hideg levegőt fúj rájuk, hogy minél alacsonyabb legyen a guminyomás a gyorskört előtt.
Láyg gumin csak a negyedik időt futotta, az 1:21.426-tal még a jelenleg harmadik helyen álló Ricciardót sem tudta megelőzni. Verstappennek mérg nincs mért köre.
Lila első szektorral kezdett, köszönhetően a Bottastól kapott szélárnyéknak, de kicsit elrontotta a második sikánt, végül 1:20.859-cel 4 tizedet kapott Leclerc-től. Albon egyik körét törölték a Parabolica kiszélesítése miatt.
A második sikánban adott a W10-es padlólemezének, egy pillanatra négy kerékkel repült a levegőben. Hamilton közben új közepes gumin 3 tizedre zárkózott fel Leclerc mögé, 1:20.758 a legjobbja, amivel a harmadik, mögé Albon sorolt be 1:20.827-tel lágyon.
1:20.757-re javított a holland lágy gumin, 3 tizedre van ezzel Leclerc-től. Bottas elmarradt Hamiltontól, csak 1:21.363-at ment közepes gumin.
1:20.766-ra, amivel a nyolcadikról feljött az ötödik helyre, 8 ezreddel csapattársa mögé.
Szusszanunk egyet bő negyed órával a vége előtt, minden autó a garázsban, mielőtt elkezdődnek az időmérő-szimulációk.
Megjöttek az első fotók a mai napról, az alábbi képre kattintva megnézhetik őket folyamatosan frissülő galériánkban.
---- separator ----gallery-content-type:49c6ae18-e3e3-4ce4-bd09-9e987a12a79f---- separator ----Rajtuk kívül senki más, Monzában a vörös autók köröznek tandemben a tifosi előtt. Természetesen Leclerc és Vettel is friss lágy gumit kapott, nézzük, mire képesek!
Leclec nem tudott javítani, a második sikán kijáratán a kavicságyat megnyaló Vettel azonban igen, 1:20.331-gyel átvette a vezetést, a monacói 13 ezreddel maradt el korábbi körétől. Vettel vélhetően a szélárnyékból profitált, Leclerc előtt senki nem haladt, vélhetően egy töltőkör után cserélnek és fordítva is megpróbálják. Leclerc idejét közben törölték is, mert szélesre futott a Parabolicában.
Leclec nem tudott javítani, a második sikán kijáratán a kavicságyat megnyaló Vettel azonban igen, 1:20.331-gyel átvette a vezetést, a monacói 13 ezreddel maradt el korábbi körétől. Vettel vélhetően a szélárnyékból profitált, Leclerc előtt senki nem haladt, vélhetően egy töltőkör után cserélnek és fordítva is megpróbálják. Leclerc idejét közben törölték is, mert szélesre futott a Parabolicában.
Bottas-Hamilton sorrendben futották a körüket, az ötszörös világbajnok bár javított, a harmadik helyre besoroló Ricciardót sem tudta megelőzni, 4 tizedre van Vetteltől, Bottas 15 ezredre tőle.
32 ezreddel maradt csak el Vetteltől egy nagyon jó körrel a holland, még úgy is, hogy nem sokkal előtte Vettel 1:20.294-re javított.
1:20.403-ra javított a finn, amivel csak egy tizedre van Vetteltől. Leclerc is javított, de csak 1:20.403-ra, ami ezredre megegyezik Bottas idejével. Hamilton másodjára sem tudta megelőzni a még mindig ötödik Ricciardót, 1:20.595-tel csak a hatodik.
Leintették az edzést, a versenyzők még elmentek egy-két rajtgyakorlatra a bokszutca végén, javítani azonban már senki nem fog, Sebastian Vettel zárt az élen Verstappen, Bottas, Leclerc, Ricciardo és Hamilton előtt. Nagyon szoros az eleje, az első négy majdnem egy tizeden belül van, izgalmas időmérőnk lehet, tartsanak velünk délután is. A viszontlátásra!