Nem példa nélküli, de mindenképpen szokatlan időpontban, helyi idő szerint vasárnap délelőtt 10 órától rendezték meg a Japán Nagydíj időmérő edzését, miután a teljes szombati program elmaradt a Hagibisz tájfun miatt. A pályát szerencsére megkímélte a vihar, kifogástalan körülmények és ragyogó napsütés közepette kezdődött el a kvalifikáció,
a szél ugyanakkor kimondottan erős volt, ami többeket is megtréfált.
A legjobban Robert Kubicát és Kevin Magnussent, akik mindketten összetörték az autójukat a célegyenes bejáratánál, a lengyel szélesre futott a fűre és bal oldallal kapta telibe a védősávot, míg a dán pilóta már az aszfalton keresztbeállt, és háttal csapódott a falnak. Mindkétszer előkerültek a piros zászlók, jó néhány perccel meghosszabbítva a Q1-et.
A Haas által a pályán hagyott törmelékek eltakarítása után kezdődhetett csak el igazán a körözés, addig mindössze hét pilótának sikerült mért kört teljesítenie.
Már az első szakaszban látszott, hogy a Ferrari talált valamit péntekről vasárnapra,
Charles Leclerc volt a leggyorsabb Lewis Hamilton és Max Verstappen előtt, miközben Sebastian Vettel csak a hatodik lett. Magnussen és Kubica mellett Daniel Ricciardo, Sergio Pérez és George Russell esett ki a Q1-ben, az ausztrál pilóta elhullása mindenképp meglepetésnek számított. A Renault vesszőfutása ezzel ugyanakkor nem ért véget, Nico Hülkenberg vélhetően hidraulikai hiba miatt nem tudott részt venni a Q2 hajrájában, ezért a 15. hellyel kellett beérnie.
Az edzés második szakaszában úgy tűnt, felcsavart motorral azért megvan még a Mercedes, vagy legalábbis Hamilton pénteken mutatott fölénye,
az ötszörös világbajnok több mint 3 tizedet vert az első életjeleket ekkor mutató Vettelre, aki 5 ezreddel ment gyorsabbat csapattársánál az első gyorskörében. Mögöttük Bottas és a két Red Bull következett, Max Verstappen hiába ment jól a Q1-ben, ekkorra már folymatosan arra panaszkodott, hogy nincs elég erő a motorjában. Egyedüliként a két Ferrari nem jött ki újra a Q2 végén, amelyet végül Bottas zárt az élen Hamilton és Alex Albon előtt. Antonio Giovinazzi, Lance Stroll, Kimi Räikkönen, Danyiil Kvjat és Nico Hülkenberg esett ki ebben a sorrendben.
Az igazán nagyot a Q3 elején villantotta a Ferrari, különösen Sebastian Vettel, aki 1:27.212-es, nem mellesleg körrekordot jelentő idővel mindenkit állva hagyott, a mögé besoroló csapattársának is több, mint 3 tizedet adott, a harmadik helyre befutó Bottas már 5, Hamilton 6 tizedet kapott. Vettel már ekkor jelezte a rádión, hogy nagyon jó kört sikerült összeraknia.
Mint később kiderült, már ezzel megszerezte volna a pole pozíciót,
Charles Leclerc ugyanis hiába volt gyorsabb ennél a körnél a hajrában a második szektorig, az utolsóban végül alulmaradt, a mögötte érkező Vettel ráadásul javított is, és végül 1:27.064-es idővel lett övé a pole az 1:27.253-as időt elérő Leclerc előtt. „Nem volt könnyű, a körülmények most nagyon különböznek a pénteken tapasztaltaktól – mondta az idei második pole-ját szerző Vettel. – A legfontosabb viszont az, hogy süt a nap és az emberek boldogok.
Igazából eléggé meglepődtünk. Nem számítottunk arra, hogy az első sorba kerülhetünk, úgyhogy igen boldogok vagyunk.
Az autó hihetetlenül jó volt, de még csak a munka egy részét végeztük el."
„Seb csodás kört futott és ma egyszerűen ő érdemelte meg a pole pozíciót – nyilatkozta Leclerc. –
Nekem a pole ma nem volt lehetséges, Seb egyszerűen túl gyors volt. Nagyon örülök és csodálkozom, hogy az első két helyen zártunk."
A Mercedesek közül a harmadik helyen záró Bottas volt a jobb, 1:27.293-as körével 9 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál. „Az időmérő előtt elég erősnek tűntünk, de mindig is tudtuk, hogy a Ferrarinak lehetnek bevethető tartalékai – összegzett Bottas. – A harmadik felvonásban érinthetetlenek voltak. Még nekünk sincs veszve semmi, a rajtnál előnyben lesznek, aztán majd meglátjuk."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem titkolta csalódottságát, hogy a Mercedes fölényét hozó pénteki edzésnap után nem lett az övék a pole. „Bosszantó, ez a pálya elvileg kedvez nekünk, de a Ferrari megint összeszedte magát.
Nagyon gyorsak, pedig pénteken még sehol sem voltak
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Az autó alapvetően kiegyensúlyozott, de pillanatnyilag az egykörös tempó terén le vagyunk maradva" – összegzett, és elárulta, hogy bár szeretnék minél hamarabb bebiztosítani a konstruktőri világbajnoki címet, nem számítottak arra, hogy ez már Japánban sikerülhet.
A Mercedesek mögött a két Red Bull zárt Verstappen-Albon sorrendben, ráadásul ezredre azonos kört ment a két pilóta, mindössze azért a holland van előrébb, mert ő előbb teljesítette a mért körét. Mögöttük jött a két McLaren Sainz-Norris felállásban, az első tizest pedig Pierre Gasly és Romain Grosjean tette teljessé. A Japán Nagydíj 7 óra 10 perckor veszi kezdetét.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |