Az interlagosi időmérő mindhárom szakaszában Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a Red Bull színeiben, így magabiztos teljesítménnyel megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi Brazil Nagydíjra. Ez a harmadik alkalom, hogy Verstappen és egyben a Honda hibrid erőforrása az élen zárja az időmérőt, de csak a második eset, hogy a holland pilóta meg is tarthatja az pozícióját.
A tréning nagy kérdése az volt, hogy a Mercedes és a Ferrari mennyire tudja fokozni a tempót az utolsó harmadra, de már az első Q3-as mért körök során kiderült, hogy az Ezüstnyilak ezúttal nem rúgnak labdába a pole pozícióért vívott csatában, és a Ferrarik sem tudnak elég gyorsak lenni az egyenesben, képtelenek voltak kompenzálni a középső szektorban összeszedett hátrányukat.
„Az autó igen jól működött – összegzett Verstappen. – A pálya hőmérséklete ingadozott, ehhez alkalmazkodnunk kellett, de az autó már a Q1 elejétől szinte repült, és nagyon élvezetes volt vezetni, úgyhogy nagyon boldog vagyok a pole pozícióval. [Az első mért körön] megpróbáltam egy másik ívet, de akkor a pálya még melegebb volt, az autó kissé túlkormányzottá vált – mondta.
A második köröm szerencsére egy kicsit jobban sikerült, úgyhogy minden rendben volt.”
Verstappen a mexikói időmérőhöz hasonlóan egy olyan pályán ért el rajtelsőséget, ami a tengerszinthez képest a szokásosnál magasabban fekszik, de nem csupán a motorja működött jól, ő is hagyományosan sikeres Interlagosban. Tavaly vezette a versenyt, amikor összeakadt a lekörözött Esteban Oconnal, most megjegyezte, ezúttal megpróbálja az élen befejezni a versenyt.
Vettel a Q3-ban eleinte mindössze 0,008 másodperccel volt lassabb Verstappennél, de a holland pilótával ellentétben nem tudott javítani a második próbálkozása alkalmával. „Akadt egy kis megingásom a az utolsó etap utolsó kanyarjának kijáratánál, de Max javítani tudott az eredményén, úgyhogy ez a pole pozíció az övé” – mondta sportszerűen a német pilóta.
A Ferrari versenyzője elégedett volt a 2. rajtkockával, de úgy vélte, nehéz dolga lesz, mert a Red Bull és a Mercedes jobban kezeli a gumikat, ennek ellenére kijelentette, „okkal” ért oda az első sorba.
A Scuderia szempontjából nem jó hír, hogy Charles Leclerc kikapott a csapattársától, sőt Hamiltontól is, mivel motorcsere miatt tízhelyes rajtbüntetést kap, így a monacói pilóta csak a 14. helyről kezdheti majd a futamot, igaz, közepes keverékű gumikkal, ellentétben az első 10 helyezett többi tagjával, akik lágyakkal kvalifikáltak a Q2-ben.
„Gratulálok Maxnak, nagyszerű kört ment – nyilatkozta a 3. helyezett Hamilton. – Eléggé versenyképesnek tűntünk a harmadik szabadedzésen, aztán az időmérőn vagy a többiek jöttek fel, vagy mi estünk vissza. Örülök, hogy ketté tudtam választani a Ferrarikat, mivel ez mindig nehéz. Azt hiszem, egyszerűen nem volt annyi motorerőnk, mint a Ferrarinak és a Red Bullnak.
Mindent beleadtam, az utolsó köröm volt a legjobb az egész időmérőn.”
Az élmezőny két leggyengébb láncszeme ezúttal Valtteri Bottas és Alexander Albon lett, de Leclerc büntetése révén ők is odaértek a 4-5. helyre. A „B liga” legjobbja a szintén Honda-motort használó Pierre Gasly lett a Toro Rossóval, a francia pilóta szoros csatában verte Romain Grosjeant, Kimi Räikkönent és Kevin Magnussent, utóbbi csak egy etapot ment a Q3-ban.
Nem lehet büszke a Renault az időmérő eredményére: Carlos Sainz már a Q1-ben, mért idő nélkül kiesett motorhiba miatt, majd a két gyári autó is búcsúzott a Q2-ben a 12-14. helyen, és Lando Norris is lemaradt a harmadik harmadról, a 11. helyezett lett, de Leclerc büntetése után az ötödik sorból kezdhet, szabad gumiválasztással.
Újabb lépést tett a teljes kiütés felé Robert Kubica,
miután az idén 20. alkalommal is kikapott csapattársától, George Russelltől az időmérőn, és nem lehet boldog Danyiil Kvjat sem, mert míg Gasly a 6. helyről indulhat majd Leclerc büntetése révén, az orosz versenyző már a Q1-ben kiesett a 16. helyen, beékelődve a Racing Point két pilótája, Sergio Pérez és Lance Stroll közé.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |