A jövő héten átadják az M6-os autópálya befejező szakaszát - videó

M6-os autópálya
Januárra már elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz az M6-os autópálya új szakaszán
Vágólapra másolva!
Lezárult az M6-os autópálya befejező részének műszaki átadás-átvétele, és az új sztrádaszakaszt május első hetében adják át hivatalosan. Ezzel a beruházással teljeskörűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger közötti gyorsforgalmi kapcsolat magyarországi szakasza.
Vágólapra másolva!

A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszon a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) megbízásából végezte el a munkát (mintegy nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értékben), melynek befejező részeként a próbaüzem és a műszaki átadás-átvétel is lezárult – írja a Pécsi Újság, amely a szaktárcától azt is megtudta, hogy az  M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának átadására várhatóan május első hetében kerül sor.

Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul. 

Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is. 

A 2x2 sávos, fizikai elválasztással kialakított M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.

A sztráda országhatárig tartó szakaszát viszont csak akkor használhatják a közlekedők, ha a horvát oldalról is elérik a magyar határt - teszi hozzá a Világgazdaság.

M6-os autópálya
Hamarosan átadhatják az M6-os autópálya új szakaszát
Fotó: Magyar Építők

Ahogy az Origo korában beszámolt róla, a transzeurópai közlekedési hálózat, vagy röviden csak TEN-T, egy közúti, vasúti, légi és vízi közlekedési hálózat, melynek célja, hogy szolgálja az egész európai kontinens közlekedését.

Januárban már arról számolhattunk be, hogy elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz – burkolatijelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló – és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM-állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak a térkövezése is.

A projekt során többek között 3 különszintű csomópont, 1 komplex pihenőhely, 1 hatósági ellenőrzőhely, 16 műtárgy és 1 mérnökségi telep épült meg.

Az M6-os autópálya kivitelezését segítette az a félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. A létesítmény előnyei közé tartozott többek között, hogy nem igényelt alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető volt különböző helyszínek között.