Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj nem egészen úgy sikerült Baumgartner Zsolt számára, ahogy ő és csapata eltervezte, hiszen a mclarenesekkel egyetemben kiesett. A Minardi-Cosworth magyar versenyzője azóta hazaérkezett a sivatagból, s interjút adott az [origo]-nak: elmondta, kicsit sem tart attól, hogy idény közben esetleg kiteszik a szűrét.

- Kezdjük a legfontosabbal: a sajtó már megint a "helyedre ültetett" valakit, ezúttal a Sport Bild írt arról, hogy a San Marinó-i Nagydíj után a belga tesztpilóta, Bas Leinders vált fel. Mindezt állítólag a főszponzor, Wilux nyomására, amely vállalat amúgy holland. Mi az igazság?
- Lassan már nem is tudom követni ezeket a híreket, korábban ugye Verstappennel riogatták a népet. Valamilyen szinten természetes, hogy lábra kelnek efféle pletykák, hiszen akik úgymond körön kívül vannak, nagyon szeretnének belülre kerülni. Ennek a híresztelésnek nincs valóságalapja, a vezetés töretlenül bízik bennem.

- A Sport Bild szerint a váltásra azért lenne lehetőség, mert a menedzsment nem utalta át az aktuális kétmillió dolláros részletet. Ez igaz?
- Legjobb tudomásom szerint nem, a fizetési kötelezettségeknek idejében eleget tettünk.

- Megtörténhet egyáltalán, hogy idény közben csak úgy kidobnak?
- Ugyan láttunk már ilyet a Forma-1-ben, de ez esetemben elképzelhetetlen. A szerződésem garantálja, hogy ezt az évet mindenképpen végigcsinálhatom.

- Váltsunk is témát, hogy tetszett a bahreini pálya?
- Lenyűgöző létesítmény, fantasztikus lehetőségekkel. Amondó vagyok, jelenleg ez a világ legmodernebb pályája, jó érzés volt versenyezni rajta. Azt meg különösen élveztem, hogy szinte mindenki a mi kívánságainkat leste, megkaptunk mindent, amire szükségünk volt. Piciny problémát csupán az jelentett, hogy ez volt az első verseny a ringen, így az aszfalt legfelső rétege eleinte gyors ütemben kopott. Emiatt folyamatosan kavicsfelverődésekkel kellett számolni, ezek alaposan betettek a fényezésnek.

- Mindenki tartott a homoktól, erre fel tulajdonképpen semmilyen gondot nem okozott a sivatag.
- Na igen, összesen hárman estünk csak ki, s véletlenül sem a homok miatt. Nem tudom, talán túl lett lihegve ez az egész, mi például még az extra szűrőket sem tettük be. A vasárnap reggeli homokvihartól, mondjuk, megijedtünk kicsit, de szerencsére az sem befolyásolta különösebben a versenyt, csupán az első három körben kellett figyelni.

- A figyelem megvolt, az autó mégsem bírta ki a célig. Csalódott vagy?
- Egy picit természetesen igen, de az vigasztal, hogy nem a saját hibámból estem ki. A motor egyszerűen nem bírta, pedig az időmérő után ki is cseréltük. Már a felvezető kör is problémás volt, akkor az elektronikát kellett újraindítanom (máig nem tudom, hogy sikerült), végül a 47. fordulóig bírtam. A csapat mindenesetre elégedett volt velem, hiszen szinte végig jobb köridőket mentem, mint Bruni (a többiektől sem maradtam el nagyon), szakmailag jó versenyt produkáltam. Jó, hogy nem az elején estem ki, így legalább pontosabb képet kaptunk arról, hol is tartunk. Fizikailag is jobban bírtam a gyűrődést, mint Malajziában, igaz, ebben nagy szerepet játszott, hogy nem volt akkora hőség (és pára), mint Sepangban.

- Következik a Minardi egyik "hazai" versenye, a San Marinó-i Nagydíj. Milyen fejlesztések várhatók az autón?
- Egyértelmű cél, hogy Európában már jobban teljesítsünk, mint eddig. Bahrein után voltak "letolások" is csapaton belül, azok a részlegek, amelyeknél gondok voltak, amolyan figyelmeztetést kaptak. Ötszáz új elemmel készülünk Imolára, Angliában már zajlanak a szélcsatornás tesztek, a mérnökök nagy része ott tüsténkedik. D'Allarában a futómű fejlesztése folyik, így San Marinóban talán megfoghatjuk a Jordant, amelyhez amúgy meglepően közel vagyunk.

- Meg lehet csípni az első pontot?
- Reálisan nézve nekünk nincs esélyünk a pontszerzésre. Csakis valami csoda folytán érhet oda egyikünk a nyolcadik helyre, de erre egyelőre nem számítunk. Talán a monacói "gyilkos" futamon, addig nem nagyon. Imolában a 15-16. helyet célozzuk meg, ha ez összejön, már elégedettek leszünk.

- Magáról a pályáról mi a véleményed?
- Ez az első olyan aszfaltcsík, amiről elmondhatom, hogy ismerem, néhányszor már mentem rajta. Gyors pálya, gyors kanyarokkal, az ilyeneken általában jól teljesítek. Az idény eddigi tapasztalatai is azt mutatják, hogy a tempósabb kanyarok fekszenek nekem.

- Ferrari?
- Ijesztő, amit Schumacherék művelnek, eddig a legkisebb megingás nélkül vertek el mindenkit. Szerintem egész évben fölényben lesznek, s besöprik az újabb világbajnoki címet.

konczdávid