Hamilton fölényesen végzett az élen Barcelonában
2013. március 02. 08:49
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Már csak két napja maradt a Forma-1-es csapatoknak, hogy befejezzék a pályán történő felkészülést a két hét múlva kezdődő új szezonra. Barcelonában eddig nem volt zavartalan a gyakorlásuk a héten, de a hétvégén jobb időjárásra lehet számítani. Pénteken Romain Grosjean, csütörtökön Mark Webber érte el a legjobb köridőt.
A héten először vesz kezdetét napos időben a teszt. A levegő ugyanakkor még hűvös, 6,3 fokos. A tesztnap magyar idő szerint 9 órakor kezdődik.
A Timo Glockot váltó Luiz Razia kapcsolata rövid volt a Marussiával, a csapat kénytelen volt meneszteni őt, mivel nem fizettek a szponzorai. A helyére Jules Bianchit igazolták le, aki már ma vezetheti az autót. A részletekről itt olvashatnak.
Sokan az utolsó tesztnapjukra készülnek a szezon előtt. Váratlan csere történt a Marussia mellett a Lotusnál is: Kimi Räikkönen helyett a tesztpilóta Davide Valsecchi vezetheti ma az autót.
Red Bull: Mark Webber
Ferrari: Felipe Massa
McLaren: Sergio Pérez
Lotus: Davide Valsecchi/Romain Grosjean
Mercedes: Lewis Hamilton
Sauber: Esteban Gutiérrez
Force India: Adrian Sutil
Williams: Pastor Maldonado/Valtteri Bottas
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne
Caterham: Giedo van der Garde
Marussia: Jules Bianchi
Ezért kell beugrania a helyére Davide Valsecchinek. A finnt ismerve nem valószínű, hogy különösebben panaszkodna majd a kihagyott tesztnapra.
A versenyzők megkezdték az ellenőrző körök megtételét a pályán. Délután feltehetően sokan nekivágnak egy versenyszimulációnak, aminek eredményeiről mi is folyamatosan beszámolunk majd.
A Lotus Räikkönen betegsége miatt visszahívta a spanyol (katalán) pályára Grosjeant, aki az előző két napon vezette az E21-et. Várhatóan az ebédszünet után ülhet volán mögé, addig Valsecchi fog vezetni. A csapat bízik benne, hogy a reggel kisebb ételmérgezést kapó Räikkönen vasárnap képes lesz tesztelni.
Eddig heten jártak kint rajta, mért kört senki sem futott. Hamilton három ellenőrző kört tett meg a Mercedesszel, Gutiérrez, Pérez, Vergne, Bianchi, Massa és van der Garde gurult még ki. És itt egy kép a Marussia újoncáról.
Azaz egyenletes sebességgel halad, hogy adatokat gyűjtsön az autó aerodinamikájáról. Rajta kívül Pérez van a pályán, de mért köre még senkinek sincs.
Hamilton és Pérez gyűjti most a kilométereket. A Mercedes ma új első szárnyat, padlólemezt és motorborítást is vizsgál.
1:26.459-cel nyit, ennél 4,6 másodperccel volt gyorsabb, amikor a múlt hét szerdai napján felállította a barcelonai körrekodot az idei tesztelések során.
1:23.326 az ideje. Valószínűsíthető, hogy megdől Pérez múlt heti 1:21.848-as csúcsa. Pérez továbbra is 1:25-ös köröket jegyez.
A csapat többek között új oldaldobozt és kipufogót tervezett felszerelni az autójára, de az alkatrészek csak fél 9-kor érkeztek meg a pályára. A Williams - a Red Bull-lal, a Lotusszal és a Force Indiával egyetemben - még nem küldte pályára az autóját.
Négy mért kört tett meg a közepes keménységű gumikon. Hamilton ugyanezzel a keverékkel zsinórban a hatodik mért körét futja. A sorrend jelenleg: Hamilton, Pérez, Vergne, Gutiérrez, van der Garde.
Legalábbis Alonso ezt állította a tegnapi nap után. "A tavalyi utolsó teszten nagyjából tudtuk, hogy két másodperccel vagyunk elmaradva az élmezőnytől. Arra számítottunk, hogy nem jutunk be a Q3-ba Ausztráliában, és igazunk lett" - magyarázta. "Ezúttal más a helyzet, sokkal magabiztosabbak vagyunk." Azt viszont hozzátette, hogy a Ferrari az idényzárón körülbelül 7-8 tizedmásodperccel volt lassabb a Red Bullnál és a McLarennél, és szinte biztos, hogy ezt a hátrányt nem tudták teljesen lefaragni azóta.
Érdekes módon a szuperlágy gumikkal próbálkozik, az ideje 1:26.364. Előtte Hamilton és Pérez áll a tabellán. A levegő közben 9, az aszfalt 12 fokra melegedett.
A Lotus újabb tréfás bejegyzést tett a Twitteren, melyben tagadták azokat a felvetéseket, miszerint a finn tegnap este II. Erzsébet partiján vett volna részt.
Webber és Sutil először hajtott pályára, így már csak a Lotus és a Williams hiányzik a tabelláról. Előbbinél a váratlan bevetést kapó Valsecchi ülését, utóbbinál a késve érkező fejlesztéseket kell beszerelni az autóba.
Egy órát követően heten jegyeztek mért kört, Bianchi és Sutil csak ellenőrző körökig jutott.
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:23.326 - 16 körJonathan Wheatley csapatmenedzser az előbb felment a sajtóközpontba, és az Autosport szerint az ablakon át nézelődött kifelé. Mivel a csapat garázsa előtti részre pont rálátni innen, felmerült a gyanú, hogy Wheatley esetleg azt mérte fel, hogy vajon a riválisok mit szúrhatnak ki az ablakon át leskelődve. Az RB9-en egyébként új első szárny van, az Auto Motor und Sport úgy látja, a véglapok és a fő terelőlap is új.
A kemény gumikon egy tizedet vert a McLarenre, 1:25.238-as kört futott, a Ferrarival átvette a 3. helyet. Közben Valsecchi megtette első ellenőrző köreit.
A Force India jelentése szerint minden simán megy. Sutil tegnap elmondta, szüksége van a kerékcserék gyakorlására, hiszen ehhez is vissza kell szoknia egy év kihagyás után. A nap folyamán lágy gumis sprint és versenyszimuláció is várhat rá később.
Eddig ő tette meg a legtöbb kört, és rajta kívül pillanatnyilag csak Sutil tartózkodik a pályán, aki a bokszkiállásokat gyakorolja. Hamilton 1:21.534-gyel megdöntötte Pérez barcelonai csúcsát az idei előszezonban. Ez alighanem egy nagydíjszimuláció része, mivel Hamilton az etapja első körében érte el ezt a köridőt. A verseny szimulációja délután következhet.
Hamiltonhoz Gutiérrez, Webber és van der Garde is csatlakozott. Gutiérrez átvette a 4. helyet (1:25.279), és már csak néhány századra van Massától.
Első köreit teszi meg normális tempóban, 1:24.317-tel fel is jött a 3. helyre Hamilton és Vergne mögé. A következő körében néhány századdal lassabb volt. Hamilton az etapja első körében futott 2013-as barcelonai körrekord után több másodperccel visszalassult, tehát valószínűleg a lágy gumikon köröz.
A Williams Twitteren közölte, hogy beszíjazták az ülésbe a pilótát, aki hamarosan megkezdheti a gyakorlást. Sok munka vár rá, a csapat számos aerodinamikai újítással készült. Eddig azért nem vezethetett, mert az új alkatrészek késve érkeztek meg a pályára. Mutatunk egy képet Maldonadóról, amely pénteken készült.
A Toro Rosso versenyzője 1:23.999-et futott, maradt második. Van der Garde sem lépett előrébb a 7. helyről az 1:26.835-tel. A Caterham nemrég az autó első hasmagasságán és az első szárny dőlésszögén állított. Közben Bianchi feliratkozott a tabellára, de egyelőre utolsó.
Egyelőre ezzel foglalkoznak, és megerősítették, hogy később hozzálátnak a nagydíjszimulációhoz. Maldonado megtette első körét, a Williams mindent rendben talált.
Van der Garde autója állt meg a 6-os kanyarnál. Ez a nap első edzésmegszakítása.
Két órával a teszt megkezdése után a sorrend:
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:21.534 - 30 kör
2. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:23.999 - 24 kör
3. Webber (Red Bull RB9) 1:47.501 - 12 kör
4. Massa (Ferrari F138) 1:25.238 - 25 kör
5. Gutiérrez (Sauber C32) 1:25.279 - 22 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:25.338 - 24 kör
7. Van der Garde (Caterham CT03) 1:26.835 - 22 kör
8. Bianchi (Marussia MR02) 1:27.971 - 13 kör
A csapat megerősítette, hogy műszaki hiba miatt állt meg van der Garde autója. Tegnap is volt egy problémájuk, amelynek következtében el kellett halasztaniuk a versenyszimulációt.
Massa, Gutiérrez és Maldonado él elsőként a gyakorlás folytatásának lehetőségével. A Red Bull a megszakítás előtt egy mérőműszert helyezett az balelső kerekének mögé, hogy így vizsgálják a kerék mögötti légáramlatokat.
A Saubert felhozta a 2. helyre, 1:23.816. Massa és Bianchi is javított, Maldonado pedig megtette első mért körét, amellyel egyelőre utolsó a tabellán.
1:20.817-re vitte le a lécet. A megszakítás előtt is megpróbálkozott egy gyors körrel, de akkor csak 1:22-es körre futotta az erejéből az etapja elején. Jelenleg öten tartózkodnak a pályán.
Az előző csúcsot a lágy gumikkal érte el, de most a közepes keménységű keveréken köröz. Megint több kört megy, és ahogy várni lehetett, az erős kezdés után visszalassult.
1:22.739-re javított a 2. helyen, de közel két másodperccel lassabb Hamilton etalonjánál. Ez már vélhetően a Sauber időmérő-szimulációjának része.
Sutil a piros zászlós megszakítás előtt a bokszkiállásokat gyakorolta, de azóta nem járt a pályán. Valsecchi eddig nem sokat profitált a váratlan lehetőségből, a Lotusszal csak két installációs kört tett meg. De hopp, most ismét megjelent a pályán. Vergne közben javított bő három tizedet (1:23.614), maradt harmadik.
A két csapat bevetette új fejlesztésű első légterelőjét. A Caterham elárulta, hogy az egyik érzékelő meghibásodása állította le az autót, vagyis van der Gardénak nem kell sok időt kihagynia. Már a pályán is van a holland.
Nem lacafacázott, egyből odalépett a gázra, megelőzte van der Gardét és Bianchit. A legjobb ideje egyelőre 1:26.106. Grosjean becsekkolt Twitteren a repülőn ülve, nemsokára elfoglalhatja a helyét az autóban.
Habár Twitteren azt írták, minden rendben ment, az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy az első próbánál Sutilnak több mint 20 másodperc kellett állnia, mert beragadt a balhátsó keréken az anya.
Megelőzte a Red Bullt a tabellán, a brazil a negyedik 1:24.046-tal. Pont ők ketten, illetve Gutiérrez van most a pályán. Utóbbi lehet, hogy megint gyorsulni fog.
Az Autosport szerint megtette a hatását, hogy a csapatmenedzser nemrégiben fent járt a sajtóközpontban: Webber sokkal közelebb parkol le a garázshoz a visszatérésekor, mint tegnap Vettel, és a szerelők fürgébben tolják vissza az autót a garázsba, nehogy fentről észrevegyenek valamit a kíváncsi szemek. A sajtóközpont ugyanis pont a Red Bull garázsa felett található.
Úgy tűnik, ő is egy nagydíjszimulációt bonyolít le. A Force Indiával két 1:23-as körrel nyitott, az 1:23.284 a tabella 3. helyére rangsorolja őt. Gutiérrez egy mért kört tett meg az előbb, ám mindössze 78 ezredet javított. Ezzel továbbra is második.
Egy órával a tesztnap első megszakítása után itt a második, Valsecchi autója robbant le a 2-es és 3-as kanyar között.
A megszakítás előtt újra lefaragott a legjobb időből, 1:20.558-ra gyorsult. Nico Rosberg tegnap úgy nyilatkozott az új Mercedesről, hogy előre léptek vele, és idén tényleg érzi a fejlődést. "Elégedett", de nem akar jóslatokba bocsátkozni az erősorrendről.
1:25.494 az eddigi legjobbja az első bevetésekor - a szintén újonc csapattársa, Max Chilton a hat barcelonai tesztnapja során 1:25.115-ig jutott a Marussiával. Nem rossz.
Zöld zászló, folytatódhat a tesztnap. Többen javítanak is a legjobb idejükön.
Még egy óra van hátra az ebédszünetig.
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:20.558 - 43 kör
2. Gutiérrez (Sauber C32) 1:22.553 - 40 kör
3. Massa (Ferrari F138) 1:22.727 - 45 kör
4. Sutil (Force India VJM06) 1:23.284 - 24 kör
5. Webber (Red Bull RB9) 1:23.482 - 22 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:23.614 - 31 kör
7. Van der Garde (Caterham CT03) 1:24.520 - 38 kör
8. Pérez (McLaren MP4-28) 1:24.608 - 30 kör
9. Bianchi (Marussia MR02) 1:25.494 - 27 kör
10. Maldonado (Williams FW35) 1:25.523 - 18 kör
11. Valsecchi (Lotus E21) 1:26.106 - 7 kör
Hamilton, Gutiérrez és Massa a lágy abroncsokkal javított az idején. Webber viszont a közepes keverékkel közelítette meg a 4. helyezett Sutilt.
Ő is a lágy gumikkal érte el eddigi legjobbját, az 1:23.448-at. A keverék kopását jól szemlélteti, hogy Hamilton az 1:20.558-as és egy kímélő kör után csak 1:23.965-re volt képes. Massa ugyanakkor csak pár tizedet lassult, Webbernél pedig egyenletesebb a köridők romlása a keményebb keverékből eredően.
1:23.590-re, előre lépett a 7. pozícióba. Webber Red Bulljától egy tizedmásodpercre van.
A lemaradása azonban így is másfél másodperc tőle. Massa legjobbja most 1:22.100.
A Sauber és a Caterham is felrakta őket az autóra, de sem Gutiérrez, sem van der Garde nem tudott javítani. A mexikói négy századmásodperccel maradt el saját csúcsától, a holland három tizeddel.
Alonso tegnap elárulta, hogy nem kapják meg az összes frissítésüket Barcelonára. "Az Ausztráliába szánt alkatrészek nem érkeznek meg erre a tesztre, tehát pénteken, a helyszínen fogjuk kipróbálni őket" - közölte.
A McLaren versenyzője erősnek érzi a Mercedest. "Úgy gondolom, a Mercedes a többi csapatnál következetesebben gyors volt az etapjai során" - állapította meg Button. A Sky Sports kommentátora, Martin Brundle Twitteren úgy vélte, a Red Bull és a Ferrari szintén jónak tűnik, csakúgy, mint a Mercedes.
A Force India pilótája a 3. helyet foglalta el 1:22.134-gyel, újra a lágy gumikon ment. Webber visszaelőzte Valsecchit, az 1:23.167 5. helyet ér neki jelenleg. Hamilton viszont nem javított a legutóbbi sprintjében, 1:20.610-et jegyzett, ami fél tizedmásodperccel lassabb saját etalonjánál.
Sutil 1:21.790-re gyorsult a kerékcsere után, megelőzte Massát. Maldonado is javít 1:22.305-re, ő a szuperlágy gumikon volt kint. Ezzel a venezuelai a negyedik Hamilton, Sutil és Massa mögött.
A McLaren pilótája megelőzte Webbert, miután 1:22.694-es kört futott. Sutil majdnem két tizedmásodperccel tovább gyorsult, 1:21.627-nél jár. A hátránya még mindig egy másodperc fölötti Hamilton mögött.
1:21.673-ra javított, ám nem tudta visszavenni a 2. helyet Sutiltól, még 46 ezreddel lassabb nála. Az ebédszünet előtti percekben Webber, Maldonado és van der Garde is a pályán van rajtuk kívül.
Sutil is kipróbálta őket, azonban az 1:21.774 azt jelzi, hogy a legpuhább keverék elfogy a kör végére. Ennél majdnem két tizeddel jobb kört futott a lágy gumikon. Webber 1:23.116-ot jegyez, de a közepes keménységű gumikon - az előtte lévők a lágy vagy a szuperlágy gumin futották a legjobb körüket.
Végre szép időben kezdődött egy tesztnap a héten Barcelonában, így a csapatoknak lehetősége nyílt egy nagydíjszimuláció lebonyolítására. A képzeletbeli időmérőn Lewis Hamilton kiemelkedett a mezőnyből, 1:20.558-cal megfutotta az idei legjobb kört a pályán, a tabellán mögötte lévő Adrian Sutilhoz és Felipe Massához hasonlóan a lágy gumikon érte el a legjobb idejét. Délután, a 14 óráig tartó ebédszünetet követően várhatóan több csapat is nekivág egy virtuális futamnak. Az autók megbízhatósága eddig kiváló, csupán két rövid edzésmegszakítás történt a Lotus és a Caterham kisebb meghibásodása miatt. Az állás jelenleg:
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:20.558 - 56 kör
2. Sutil (Force India VJM06) 1:21.627 - 41 kör
3. Massa (Ferrari F138) 1:21.673 - 63 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:22.305 - 34 kör
5. Gutiérrez (Sauber C32) 1:22.553 - 47 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:22.694 - 50 kör
7. Webber (Red Bull RB9) 1:23.116 - 36 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:23.223 - 41 kör
9. Valsecchi (Lotus E21) 1:23.448 - 16 kör
10. Bianchi (Marussia MR02) 1:24.307 - 37 kör
11. Van der Garde (Caterham CT03) 1:24.520 - 54 kör
De egyelőre senki sem hajtott pályára.
Hamilton a közepes gumikeverékkel indult útnak, Bianchi szintén megkezdte a délutáni munkát a Marussiánál.
Úgy tűnik, nem a versenyszimulációt kezdte meg, vagy ha igen, akkor valamilyen probléma keletkezett két mért kör után. Bianchi folytatja a körözést, és Sutil, valamint Vergne is csatlakozott hozzá.
Mások azonban továbbra sem jöttek ki pályára az ebédszünet óta eltelt közel fél órában. A Red Bullt, a Ferrarit, a Lotust, a Saubert, a Williamst és a Caterhamet várjuk még. Bianchi a nyolcadik, Sutil a negyedik mért körét fejezte be az imént.
Ő az első, aki nyolc kört nyomott le egyhuzamban. Persze hamarosan mások is követik majd a példáját. Bianchi köridői 1:30 eleje és 1:32 vége között változtak.
Van der Garde azonban lassú, 1:33-as köröket futott. A szuperlágy keverék hamar elkopik a gyors kanyarokban, ezért a Spanyol Nagydíjra nem is szokta elhozni a Pirelli. Nem véletlen, hogy a versenyzők mai legjobb körei lágy gumikon születtek.
A lágy gumikon kezdte az etapját, de öt másodpercet lassult velük, ahogy koptak. Ilyen köridőkkel nyitott:
1:31.821
1:32.380
1:33.238
1:33.697
1:34.785
1:35.548
1:36.949
Hogy megfeleljen Grosjean igényeinek. A pályán Sutil, van der Garde, Vergne és Hamilton tartózkodik, s pont e pillanatban érkezik Bottas is.
1:25.396 a lágy gumin, ezzel egyelőre 12., azaz utolsó a tabellán.
Ez nem rossz, megfelel egy-egy versenynap értékének. A levegő 15 fokra melegedett.
Legalábbis van der Garde a kemény gumikon 7 mért kör után jobban állt, mint Sutil a lágyakon, akit a gumikopás sokkal erősebben sújtott. A benzinmennyiségekről persze nincs tudomásunk. Van der Garde a 7 kör alatt összességében 2 másodpercet vert Sutilra, a kemény abroncsokon kis szórása volt a köridőinek.
A második etapját is a lágy keveréken teljesítette, ebben körönként átlagosan 4 tizedmásodperccel lassabb volt, mint az előzőben. Ilyen időket jegyzett:
1:33.653
1:33.705
1:34.332
1:34.288
1:35.503
1:34.571
1:36.081
1:36.825
1:36.504
A következő etapnak a közepes keménységű abroncsokon vágott neki.
Csupán annyi változás történt egy óra alatt, hogy Bottas feliratkozott a tabellára.
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:20.558 - 74 kör
2. Sutil (Force India VJM06) 1:21.627 - 67 kör
3. Massa (Ferrari F138) 1:21.673 - 69 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:22.305 - 34 kör
5. Gutiérrez (Sauber C32) 1:22.553 - 50 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:22.694 - 56 kör
7. Webber (Red Bull RB9) 1:23.116 - 36 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:23.223 - 57 kör
9. Valsecchi (Lotus E21) 1:23.448 - 16 kör
10. Bianchi (Marussia MR02) 1:24.307 - 56 kör
11. Van der Garde (Caterham CT03) 1:24.520 - 70 kör
12. Bottas (Williams FW35) 1:25.396 - 7 kör
"Nem volt rossz délelőtt. Adatokat gyűjtöttünk az új alkatrészek vizsgálatához, az autó következetesnek tűnik" - írta Twitteren. Bottas most az új első szárnnyal van a pályán, a kemény gumikon, és 1:24.231-gyel feljött a 10. helyre.
Megkezdte a vezetést, a közepes gumikon 1:24.130 eddig a legjobbja. Tegnap 1:22.716-tal volt a leggyorsabb.
A közepes gumikon vezetett a Mercedesszel, de a bokszba behajtás után nem tért vissza a pályára. Lehet, hogy a garázsban tankolnak valamennyit az autóba, hogy a riválisok ne tudják, mennyi üzemanyag lehetett benne az egyes etapok során. Hamilton körei:
1:26.749
1:24.613
1:24.855
1:25.018
1:25.687
1:26.098
1:26.539
1:26.707
1:26.898
1:28.263
Webber még nem vezetett az ebédszünet óta, de a Ferrari és a McLaren sem volt túl aktív. Igaz, Massa és Pérez legalább néhány rövid etapra kijött.
A közepes keménységű gumikon 12 mért körösre tudta elnyújtani az etapját, és látható, hogy kevésbé romlottak a köridői, mint a lágy keveréken.
1:30.798
1:32.136
1:31.330
1:32.095
1:32.613
1:32.502
1:32.947
1:32.685
1:32.420
1:32.268
1:32.623
1:32.800
A virtuális futamot Sutil 43 perc 41 másodperce nyomja, nem számítva a bokszba be- és kivezető köröket.
Megelőzte a szintén javító Bottast. Bottas 1:23.830-at futott, ettől Grosjean egy ezreddel elmaradt elsőre, azonban utána 1:23.482-t csikart ki a Lotusból. Valsecchitől már csak néhány század választja el. A tabellát Bianchi és van der Garde zárja.
Ami nem sikerült az ebédszünet előtt, az most igen: 1:21.505-tel visszavette Sutiltól a 2. helyet, bő egy tizedet vert rá. A Ferrarin lágy gumik voltak.
Ő is folytatja a délelőtt megkezdett munkát. Most csak Grosjean és Bianchi nem köröz.
Már jobb idővel rendelkezik, mint a délelőtt vezető tesztpilóta. Grosjean 1:23.380-ra javított, de még csak kilencedik.
Mindketten a lágy gumikkal tették meg első etapjukat a versenyszimulációban, ugyanúgy 7 mért kör után mentek be a bokszba. Gutiérrez ez idő alatt 2 másodperces hátrányt szedett össze Sutillal szemben. Érdekes módon az utolsó körében gyorsulni tudott az előtte lévőhöz képest:
1:31.414
1:32.557
1:33.632
1:34.890
1:36.226
1:37.329
1:34.036
Az előző 10 mért körös etapjának átlaga 1:26.143 volt, az előbb befejezett, ugyanilyen hosszúságú etapjának 1:26.024-os átlaga lett. Mindkettőt a közepes keménységű gumikon teljesítette.
1:25.017
1:24.894
1:24.853
1:25.050
1:25.258
1:26.817
1:27.958
1:26.352
1:27.278
1:26.762
899 ezredre faragta le a hátrányát Hamilton mögött, 1:21.457. A Ferrarinak azonban nem sok ideje marad hosszabb etapokra.
Van der Garde és Sutil a két illető, de hamarosan Vergne is csatlakozhat hozzájuk. Talán még Hamiltonnak és Massának van esélye elérni a 100 kört.
Egyik hosszú menetet nyomó autóval sem történt eddig hiba, Sutil, Van der Garde, Vergne és Gutiérrez autója egyaránt megbízhatóan üzemel.
Egy óra van még hátra a tesztnapból.
1. Hamilton (Mercedes W04) 1:20.558 - 85 kör
2. Massa (Ferrari F138) 1:21.457 - 80 kör
3. Sutil (Force India VJM06) 1:21.627 - 106 kör
4. Maldonado (Williams FW35) 1:22.305 - 34 kör
5. Gutiérrez (Sauber C32) 1:22.553 - 77 kör
6. Pérez (McLaren MP4-28) 1:22.694 - 72 kör
7. Webber (Red Bull RB9) 1:23.116 - 45 kör
8. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:23.223 - 95 kör
9. Grosjean (Lotus E21) 1:23.380 - 23 kör
10. Valsecchi (Lotus E21) 1:23.448 - 16 kör
11. Bottas (Williams FW35) 1:23.830 - 21 kör
12. Bianchi (Marussia MR02) 1:24.307 - 63 kör
13. Van der Garde (Caterham CT03) 1:24.520 - 110 kör
A 66 körös távot négy bokszkiállással teljesítette. A kemény gumik egyértelműen tovább bírták a strapát, mint a lágyak, bár ebben az is közrejátszott, hogy egyre könnyebb lett az autó. Hiányzó köridők miatt sajnos nem tudjuk megmutatni, hogy mennyi idő alatt teljesítette Sutil a távot. A német versenyző az utolsó etapjában 1:27 és 1:30 közti köröket futott.
De maradtak a 11., illetve 12. helyen. Bottas 1:23.826-ra, Bianchi 1:24.028-ra javított.
Ezúttal is 10 mért kört tett meg, de az átlaga 1:26.5-re romlott a közepes keménységű gumikon. Korábban 1:26 elejét produkált.
Újabb tizedet talált, 1:21.359. Eddig nem sokan értek el jobb köridőt a szuperlágy gumikon, mint a lágyakon.
Pérez már hosszabb ideje a pályán van, volt bokszkiállása is. Vergne közben befejezte a versenyszimulációját a Toro Rossóval, ő háromszor állt ki, és az utolsó etapra tartogatta a lágy gumikat.
Van der Garde is végzett a versenyszimulációval. Még 25 perc van hátra a tesztnapból, sok versenyző most vezethet utoljára az Ausztrál Nagydíj előtt.
Nem sokan léptek előre a tabellán az utóbbi időben, de a Williams versenyzője, aki csak délután vezetett, most elfoglalta a 6. helyet. 1:22.613 az egyéni legjobbja a lágy gumikon. Több mint egy másodpercet javított.
Újabb javítás a braziltól, aki újabb tizedmásodpercet javított, 1:21.266-tal áll a 2. helyen. Megint a szuperlágy gumikon ment, úgy tűnik, ahogy javul a pálya állapota, ez a keverék is jobban bírja a strapát.
Massa alatt a legjobb körének megfutása után megállt az autó, piros zászló.
A hírek szerint levált a Ferrariról a balelső kerék a hátsó egyenesben, és ezért állt meg Massa. A piros zászlós megszakítás Pérez és Gutiérrez hosszú etapját is megakasztotta.
Tíz percnél is kevesebb maradt hátra, de aki gondolja, kihasználhatja a lehetőséget néhány kör megtételére.
Hamilton, Gutiérrez, Bottas, Webber, Vergne, Grosjean, Bianchi és van der Garde is pályára hajtott az utolsó percekre.
Átvette az 5. helyet Gutiérreztől, 1:22.468. Van der Garde szintén javított, ám maradt 13., utolsó.
Hamilton maradt az élen, megelőzve Massát és Sutilt. Holnap következik az utolsó tesztnap az idény kezdete előtt, de a ma vezető pilóták közül alig lesznek olyanok, akik még vezethetnek. Rövidesen jövünk a végeredménnyel és a napi összefoglalóval. Köszönjük a figyelmet!
Sok versenyző számára véget ért a pályán történő felkészülés az új Forma-1-es szezonra, mivel a szombati volt az utolsó előtti tesztnap az Ausztrál Nagydíj előtt, és a legtöbb csapat a másik pilótájával fog dolgozni vasárnap. A mai nap általában véve simán zajlott, mindössze három rövidebb piros zászlós megszakítás történt, így az istállók egy része lebonyolíthatott egy versenyszimulációt is délután.
A legjobb köridők azonban rövid sprintek során születtek, zömmel lágy gumikon. Lewis Hamilton kiemelkedett a mezőnyből, a Mercedesszel 1:20.558-cal zárt az élen, és további három köre is volt az 1:20-as tartományban. Délután jellemzően 10 kör körüli etapokat nyomott le az aerodinamikát és a gumikopást vizsgálva a keményebb gumikeverékekkel. "Nagyszerű, hogy száraz volt az aszfalt az utolsó tesztnapomon, így végül sikerült elvégeznünk az összes próbaelemünk tesztelését. Még sok munka áll előttünk, hogy eljussunk oda, ahol lenni akarunk, de a csapat remek munkát végez" - mondta Hamilton. "A jövő héten a gyárban a szimulátorral dolgozok majd a felkészülés befejezésén a mérnökeimmel együtt, és utána irány Melbourne." A Mercedes többek között új első szárnyat, padlólemezt és motorborítást tesztelt ma.
Felipe Massa azon kevesek közé tartozott, aki a szuperlágy Pirellikkel érte el a legjobb köridejét. A Ferrari pilótája egész nap rövid etapokat ment, és a legutolsóban közelítette meg Hamiltont 708 ezredmásodpercre - ekkor a pálya állapota már jó volt, és a szuperlágy keverék nem fogyott el a kör végére, nem úgy, mint azoknál, akik délelőtt kísérleteztek vele. A Ferrari napja egy kellemetlen esettel végződött: bő negyedórával a tesztnap vége előtt elgurult Massa autójáról a balelső kerék a hátsó egyenesben, a versenyzőnek szerencsére sikerült megállnia.
A Force India végzett a 3. helyen Adrian Sutil révén, aki az ebédszünetben még Massa előtt volt a rangsorban. Később sikeresen teljesítette a barcelonai futam 66 körös távját, ehhez négy bokszkiállásra volt szüksége. Eleinte a lágy gumikat használta, majd a keményebb keverékekre váltott. "Minden a tervek szerint zajlott" - jelentette ki. "Sokat gyakoroltuk a bokszkiállásokat is, és jó, hogy fennakadás nélkül teljesítettünk egy versenytávot. Ezúttal kevésbé volt szeles az időjárás, ami megkönnyítette a helyzet, a magasabb hőmérséklet pedig ideális körülményeket nyújtott, hogy alaposabban megismerjük a gumikat és a kopásukat."
A Williams mindkét pilótájának lehetőséget adott ma, hogy az előző napok kedvezőtlen időjárása után mindketten kipróbálhassák az autót jó körülmények között. A csapat kicsit késve kezdte a programját, mert az új alkatrészek nem érkeztek meg időben hozzájuk, de a felszerelésük után Pastor Maldonado és Valtteri Bottas is gond nélkül tudott gyakorolni. Kettejüket kevesebb, mint két tizedmásodperc választotta el a tabellán. A csapat ma kipróbálta a Red Bull mintájára kialakított oldaldoboz-kipufogó elrendezést az autóján.
Bottas érezte a változtatások kedvező hatását. "Láttuk a fejlődést, de tovább kell dolgoznunk az autó balanszán, hogy maximalizáljuk a potenciálját" - mondta. Maldonado szintén "érezte a különbséget", ugyanakkor még korainak tartja az értékelést.
A Sauber a Force Indiához hasonlóan tervezett egy nagydíjszimulációt, azonban Esteban Gutiérreznek meg kellett szakítania a körözést Massa elguruló kereke miatt. Gutiérrez 99 körig jutott, és nagyjából két másodperccel volt lassabb Hamiltonnál.
A Red Bull és a McLaren valószínűleg rejtegette a tudását, legalábbis erre lehet következtetni Mark Webber 7., illetve Sergio Pérez 8. helyéből. Mindkét csapat egy új fejlesztésű első légterelőt használt - csakúgy, mint a Ferrari -, de egyiknél sem villantottak a versenyzők. Mark Webber a legjobb eredményét sokáig a közepes keménységű gumikon jegyezte, és csak az utolsó percekben előzte meg Pérezt a lágy keveréken. Pérez a délután folyamán hosszabb etapokat teljesített, míg Webber inkább rövidebbeket.
A tabella 9. pozícióját Jean-Eric Vergne foglalta el a Toro Rossóval, aki Sutilhoz hasonlóan sikeres versenyszimulációt hajtott végre. Neki három kerékcsere kellett hozzá, és az utolsó etapra tartogatta a lágy gumikat.
A Lotusnak teljesen felborult a programja, mivel Kimi Räikkönen lebetegedett - az Autosport információja szerint gyomorrontást szenvedett -, így a tesztpilóta Davide Valsecchinek kellett megkezdenie a csapat munkáját. A volánt délután Romain Grosjean vette át, akit reggel Párizsból rendeltek be dolgozni. A Lotus Twitteren közölte is, hogy a sok munka miatt a nap végén már levegőt is alig bírtak venni. Azt egyelőre nem tudni, hogy Räikkönen felépül-e vasárnapra.
Jules Bianchi bemutatkozott a Marussiánál, és első tesztnapján két tizeddel megelőzte a Caterhamet vezető Giedo van der Gardét. Bianchi 74 kört tett meg, és elmondása szerint hasznos tapasztalatokat szerzett. Van der Garde a gumik és a beállítások összehasonlítása után teljesített egy versenytávot, amivel elégedett volt. Délelőtt megállt az autója egy szenzorhiba következtében, de nem vesztett sok időt, s ennek dacára 126 körével ő lett ma a legszorgalmasabb. Neki is ez volt az utolsó tesztnapja, a Caterhamnél Charles Pic fejezi be a felkészülést.