Vágólapra másolva!
Niki Lauda szerint a monzai frissítéssel behozták az utolsó, 20 lóerős lemaradásukat is, ezért az Ezüstnyilaknak nehéz dolguk lesz, ha jövőre is meg akarják tartani az előnyüket.

A csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke, Niki Lauda arra számít, hogy a Mercedesnek jövőre az ideinél nehezebb lesz megnyernie a Forma-1-es világbajnokságot, mert a Ferrari keményebb ellenállást fog tanúsítani. Az Ezüstnyilak az idén tizennégyet megnyertek az eddigi tizenhét nagydíj közül, Lauda szerint azonban jövőre elfogy majd a fölényük.

„2014-ben a fölényünk egyértelműen látszott. A miénk volt a legjobb motor és a legjobb autó is" – nyilatkozta az osztrák az Autosprint című olasz lapnak. „Az idén viszont a Ferrari nagyon sokat fejlődött. Úgy ítélem, hogy amióta Monzában bemutatkozott az új motorjuk, mind a teljesítmény, mind a hatásfok terén előreléptek, és a korábbi 20 lóerős előnyünk eltűnt."

Lauda rámutatott, hogy „amikor egy csapat nagyjából kihozta a maximumot az adott technikai szabályrendszerből, nehéz előrelépnie. Ezáltal elérhető közelségbe kerül az üldözőihez." Éppen ezért úgy véli, „bár még mindig a Mercedes kasztnija a legjobb, jövőre megint változni fog a helyzet, mert sokáig egyetlen csapat sem képes megőrizni a műszaki fölényét."

Lauda szerint a Ferrari jövőre közelebb lesz a Mercedeshez Forrás: AFP

Sebastian Vettel is úgy érzi, hogy a Ferrari az idén nagyot lépett előre. „Még két verseny van hátra, vagyis még két győzelmet arathatunk. Nem lesz könnyű, de ez a célunk" – jelentette ki. „A csapat a szezon folyamán hihetetlen munkát végzett, amellyel sikerült ledolgoznunk a hátrányunkat: nyolc-kilenc hónappal ezelőtt még 1,3-1,4 másodperc volt körönként. Most csak fél másodperc, vagy még kevesebb, tehát a megfelelő lépéseket tettük meg."

Habár ez ellenkezett az érdekeivel, a Mercedes hozzájárult ahhoz a szabálymódosításhoz, amely lehetővé teszi, hogy a gyártók a 2016-os szezon közben is fejleszthessék a motorjukat, és a zsetonok száma se csökkenjen az ideihez képest. Ez Lauda szerint szokatlan lépés volt, de ők is felismerték, hogy árt a sportnak, ha a riválisok túlzottan le vannak maradva tőlük.

„Még a Honda is kevesebb zsetonból gazdálkodhatott volna, ami nevetséges. Az eredeti szabályok egyszerűen hibásak voltak" – mondta. „A Mercedes számára értékesebb úgy győzni, hogy keményebb a küzdelem. Én soha életemben nem ijedtem meg a versengéstől. A szabályok rosszul voltak megírva, változtatni kellett rajtuk."

Az aerodinamikai előírások a következő szezon végéig lényegében ugyanilyenek maradnak, 2017-től viszont várhatóan új platformot vezetnek be, és a gumik is nagyobbak lesznek. Ez lehetőséget biztosíthat a csapatok számára, hogy tiszta lappal vágjanak neki az autók tervezésének, ami rendszerint átrendezi az erőviszonyokat is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!