Alaposan megváltoznak jövőre az F1-es autók: szélesebbek lesznek, nagyobb gumikat kapnak, valamint az aerodinamikai és a mechanikai tapadás terén is hatékonyabbak lesznek, így a becslések szerint a pályák függvényében, nagyságrendileg körönként 5 másodperccel gyorsabbak is lesznek. Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere szerint alapjaiban más lesz a 2017-es autók vezetése.
„Ha olyan nagy tapadással kanyarodik az ember, mint amit az általunk várt, akár 5-6 másodperces gyorsulás feltételez, akkor azt a versenyzők is drámaian megérzik majd” – mondta az Autosportnak. „Egy ponton olyan lesz majd, mintha nem is a határon, hanem síneken autóznának.”
A Forma-1-et rengeteg kritika éri manapság, hogy az autók a kanyarokban és a versenytávon nem elég gyorsak, nem állítják elég kemény fizikai megpróbáltatás elé a pilótákat, és nem elég jelentős a tempókülönbség az általában azonos pályákon versenyző GP2-es mezőnnyel összevetve. Hembery szerint azonban jövőre szinte egy új kategória jön létre.
„Nem fogjuk pontosan tudni, hol lesznek a pályák határai, amíg ki nem mennek rájuk, és meg nem tapasztalják, hogy valójában mi a helyzet. Ilyen szintű teljesítménynövekedés olyan lesz, mintha egy új kategóriába lépnénk be. Akkora léptékű az ugrás, mint most a GP2-ből a Forma-1-be, szóval
olyan lesz, mintha a mostanihoz képest a Forma-1 Pluszba lépnénk előre.”
Hembery úgy véli, a pilótáknak időre lehet szükségük, hogy megszokják a változást, de arra számít, hogy a szimulátorban már előre képet kapnak arról, hogy mire számíthatnak az új autóktól.
„Néha az ilyen változások kihozhatják a különbségeket a versenyzők között. Biztos vagyok abban, hogy a legjobb srácok azt mondják majd, hogy ezt akarják, sőt még nagyobb kihívást szeretnének.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!