Sergio Pérez neve akkor került fel az F1 térképére, amikor 2012-ben két második és egy 3. helyet szerzett a Sauber-Ferrarival, a Maláj Nagydíjat pedig majdnem megnyerte Fernando Alonsóval szemben.
Két szupercsapat, a Ferrari és a McLaren versengett érte, ő végül a wokingiak ajánlatát fogadta el.
Jenson Button csapattársaként azonban sem sok esélye volt, pláne, hogy a McLaren 2013-ban leszállóágba került, így egyetlen szezon után tovább kellett állnia a Force Indiához, ahol azóta is versenyez.
Pérez 2016-ban – eddigi legjobb eredményével – 7. lett a pontversenyben, és tavaly is meg tudta verni csapattársát, Esteban Ocont. A 27 éves mexikói az ötödik idényét kezdi meg a Force Indiánál és tudja: 2018 lehet az utolsó esélye, ha ismét egy nagy csapatnál szeretne villogni.
„Nagyon fontos év lesz ez számomra.
2019-ben rengeteg mozgás, változás várható az F1-ben, ezért fontos, hogy az idény elejétől kezdve gyors legyek
– mondta Pérez a Motorsport.com-nak. – Úgy vélem, az F1-ben mindenki [a csapatfőnökök] folyamatosan figyeli az ember teljesítményét, nem csak egy futamon vagy egy szezonban, hanem minden évben. Ha megnézzük, amit elmúlt években letettem az asztalra, azt hiszem, jó helyzetben vagyok."
Pérez úgy véli, ha 2018-ban is jól fog vezetni, akkor lesz lehetősége az előrelépésre. „Ha megérkezik a megfelelő lehetőség, én készen állok rá.
Teljesnek érzem magam úgy emberként, mint versenyzőként. Úgy érzem, jönni fog az újabb esély."
A mexikói úgy látja, a mclarenes lehetőség túl korán jött 2013-ban, még egy évig "tanulnia" kellett volna, hogy alaposan felkészülhessen egy nagycsapat jelentette kíhívásokra.
„Azt hiszem, túl korán kerültem a McLarenhez, akkor nem álltam még készen a feladatra. Ugyanakkor
az ilyen lehetőségek nem ok nélkül adódnak: azért hívtak, mert remekül versenyeztem.
Szükségem lett volna még egy évre a Saubernál, de ez így alakult. Annak a [mclarenes] idénynek köszönhetően lettem az a versenyző, aki vagyok."
Pérez idén továbbra is Esteban Oconnal az oldalán folytatja a Force Indiánál, amelynek célja a konstruktőri 4. hely megtartása.