Lewis Hamilton a virtuális safety car miatt maradt le a győzelemről Ausztráliában, Bahreinben és Kínában viszont tehetetlenül figyelte, hogy a csapattársa – sőt, Sanghajban a két Red Bull is – előtte ért célba. Hamilton egy 2., egy 3. és egy 4. hellyel kezdte az idényt, a második helyen áll Sebastian Vettel mögött a vb-pontversenyben. Kilencpontos hátránya nem jelentős, főleg, hogy még 18 verseny hátra van a szezonból.
Ám a Mercedes olyan magasra helyezte a lécet az elmúlt években, hogy három győzelem nélküli futam után már kongatják a vészharangot Brackley-ben.
Hamilton szokásosnál gyengébb szereplése egyesek szerint abban keresendő, hogy a világbajnokot nyugtalanítja, hogy még mindig nincs aláírt szerződése.
„Már csak a részletekről egyeztetünk, Lewis továbbra is nálunk fog versenyezni"
– idézi Niki Laudát, a Mercedes AMG F1 egyik igazgatóját az Auto, Motor und Sport.
A Sport Bild úgy értesült, hogy új szerződése 2021 végéig köti majd Hamiltont a Mercedeshez, és a német lap szerint
évi 60 millió dollárt, azaz több mint 15 milliárd forintot kereshet.
Ez azt jelentené, hogy a címvédő jelenlegi, közel 40 millió eurós (éves) alapbére a másfélszeresére nőne.
Hamilton azt mondja, neki nem sürgős az új szerződés aláírása. „Van időm, nem sietek sehová. Előbb szeretném látni, milyen irányba fejlődik a Forma-1, mert ez is befolyásolhatja a döntésemet" – jelentette ki még Bahreinben. A sportág tulajdonosa, a Liberty Media és az FIA március eleje óta folyamatosan egyeztet a csapatokkal a 2019-től bevezetendő aerodinamikai- és motorszabályok tekintetében. Míg előbbiekben május 1-jéig, utóbbi vonatkozásban csak május végére várható döntés. Ez alapján Hamilton új szerződését csak június elején írhatják alá.
„A következő szerződésem lesz a legfontosabb a pályafutásom során"
– tette hozzá Hamilton, amiből arra is következtethetünk, hogy talán ez lesz az utolsó, és 2021-ben abbahagyja az F1-es versenyzést.
Az Auto, Motor und Sport úgy tudja, hogy Hamilton és a Mercedes a Kínai Nagydíj után felvette a fonalat, ismét tárgyalnak Hamiltonnal a szerződéséről, ami mintegy 8,5 millió euróval dobná meg az angol jelenlegi, 40 millió eurós alapgázsiját.
„Hangulattól függően válik hol olcsóbbá, hol drágábbá [a Mercedes számára a világbajnok], mindig aszerint, hogy ment a legutóbbi versenyen" – mondta fejcsóválva Lauda.
De ne aggódjanak, a pénz nem probléma. A legfontosabb kérdésekben már megállapodtunk"
– tette hozzá az osztrákok volt világbajnoka.
Toto Wolff szerint sincs ok az aggodalomra, Hamilton maradni fog. „A világ legjobb versenyzőjének is lehet olykor rossz napja" – utalt a Mercedes csapatfőnöke az elmúlt két versenyre, ahol a melbourne-i időmérős hibáját két erős dobogóval feledtető Bottas megverte Hamiltont.
Ha mégsem maradna a Mercedesnél, Hamilton számára csak egy alternatíva lehet: a Ferrari, ehhez azonban nagy bátorságra lenne szükség Sergio Marchionne elnök részéről.
Egy Vettel-Hamilton felállású Ferrari-szupercsapat létrehozásához – amely az 1980-as évek McLaren-Hondájára, Ayrton Senna és Alain Prost legendás kettősére emlékeztetne – ugyanis rengeteg pénzre lenne szükség.
Azon kívül fennállna a folyamatos viszálykodás esélye, ami – a McLarennél 30 éve látottak alapján – nem sok jót vetítene előre a Ferrari integritása szempontjából.