Lewis Hamilton mindkét edzést a második helyen zárta a Német Nagydíj péntekjén, az elsőn Daniel Ricciardo, a másodikon Max Verstappen előzte meg egy hajszállal. A négyszeres világbajnok eléggé küzdött Mercedesével, többször is elhagyta a pályát a második gyakorláson, amelyen különös figyelmet szentelt a rajtoknak.
„Remek az idő, ugyanakkor ez sokat kivesz belőlünk az autóban ülve. Elég technikás pálya annak ellenére, hogy milyen rövid – mondta Hamilton. – Teljesítettük a kitűzött programot és minden információt begyűjtöttünk a gumikról, amire szükségünk volt. Az autót jónak éreztem, de nagyon szoros az állás, sokat kell elemeznünk ma este."
A Mercedesek egyik legnagyobb gyengepontja a rajt, Hamilton a Brit Nagydíjon többek között rossz rajtja miatt is került bajba.
„Dolgoztunk a rajtunkon, hogy jobban megértsük a gumikat és azok hőmérsékletét és tökéletesítsük ezt a területet" – nyilatkozta a címvédő.
A Red Bull és a Ferrari is gyors volt ma, arra számítok, hogy holnap és vasárnap sem lesz másként."
„Komoly kihívás elé állítanak minket, ezen a pályán pedig nem könnyű mindent jól csinálni, úgyhogy mindent bele kell adnunk."
Valtteri Bottas különösen jó hangulatban ülhetett autóba péntek reggel, hiszen a csapat nem sokkal az edzés kezdete előtt jelentette be a nagyközönségnek, hogy meghosszabbítja a finn szerződését.
„Csapatként úgy gondolom, nagyon jó helyzetben vagyunk, mert tisztázódtak a szerződések körüli dolgok, úgyhogy teljes mértékben a világbajnoki címért folyó harcra koncentrálhatunk."
„Az autó versenyképesnek tűnt, de szenvedtem egy kicsit az elejével, a lassú és a közepes kanyarokban több tapadásra van szükségünk az első tengelyen. Még nem vagyok teljesen elégedett, egy kicsit a gumik túlmelegedésével is küzdöttünk, de biztos vagyok benne, hogy másokkal is ez volt a helyzet. Úgy tűnik, vasárnap kicsit hűvösebb lesz" – mondta a finn.
Andrew Shovlin, az istálló vezető versenymérnöke a gumikezelés fontosságára hívta fel a figyelmet, aminek döntő szerepe lehet vasárnap.
„A délután során megosztottuk a programot a két autó között, hogy mindhárom keverékről gyűjthessünk adatokat."
A meleg egyértelműen megnehezíti a gumik dolgát, az ultralágy nagyon a határon volt."
„Jó tapadást nyújt a rajthoz, de utána nagyon óvatosan kell vele bánni, hogy megelőzzük a szemcsésedést. A lágyra és a közepesre könnyebb támaszkodni, ami azt jelenti, hogy sokszínű stratégiákat láthatunk vasárnap, izgalmas lehet a verseny."