Monacóban szinte lehetetlen előzni, de több pilóta is megpróbált túljutni az ellenfelein, általában kevés sikerrel. Charles Leclerc versenyét egy balul elsült kísérlet végleg meg is pecsételte, mások annyival megúszták a sikertelen próbálkozásokat, hogy megtartották a pozícióikat. Így járt Sergio Pérez is, aki a futam után a pálya módosítását javasolta.
Pérez többször támadta az előtte haladó Kevin Magnussent, de a Haas versenyzője a sikánt levágva védekezett, és a pályán elfoglalt helyét meg is őrizte, de végül a sportfelügyelők Lance Strollhoz hasonlóan neki is 5 másodperces időbüntetést szabtak ki. A mexikói pilóta ettől még felszólalt a sportszerűtlen védekezés ellen.
„Elkeserítő, hogy az embernek csak egy dobása van Monacóban, aztán amikor sikerül megcsinálni az előzést, az elöl haladó autó levágja a sikánt, aztán már nincs több lehetőség – kesergett a Racing Point pilótája. – Erről mindenképpen beszélnünk kell. A korrektség kedvéért azt meg kell jegyezni, hogy hagyott helyet, de aztán már neki sem volt hova mennie.”
Szerintem egy kisebb sikánt is el kellene helyezni azoknak, akik levágják a pályát, így ők is veszítenek némi időt. Ezt a következő néhány verseny során át kell tekintenünk.”
A mexikói pilóta javaslata nehezen kivitelezhető, mert a sikán előtti féktáv a pálya leggyorsabb pontja Monacóban, és egy esetleges baleset kialakulása után az irányíthatatlan autó pont arra a területre csapódna, ahol egy ilyen lassító sikánt ki lehetne alakítani, erre jó példa Jenson Button 2003-as óriási balesete.
Pérez és Magnussen ütközete mellett hasonló helyzet alakult ki a győzelemért csatázó Max Verstappen és Lewis Hamilton között is. A Mercedes pilótája az élen védte a belső ívet, a Red Bull versenyzője beszúrt mellé, koccantak, majd Hamilton a bukótérben folytatva megtartotta a vezetést, és megnyerte a versenyt. A Red Bull motorsport-tanácsadója,
Helmut Marko felvetette, hogy Hamiltont meg kellett volna büntetni, mert féktávon mozdult, hogy lezárja a belső ívet, de Verstappen nem értett egyet vele.
„A hajtűkanyarban nagyon közel voltam hozzá, de a 8-as kanyarból kifelé mindig lendületet vesztettem – mondta. – Egyszer azt mondtam, oké, hajtsunk rá, aztán meglátjuk, mi lesz. Aztán egy kissé összeértünk. Fékezés során az ember általában nem néz a tükörbe, és egyébként is nehéz látni bennük. Nincs kit hibáztatni, nem is keletkezett igazi kár az autókban.”