Három verseny telt el a 2019-es szezonból, mindhárom kettős Mercedes-győzelemmel ért véget, noha az idény előtti teszteken a címvédőnél is a Ferrarit tartották az esélyesnek. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta a közvélemény azt találgatja, hogy hová tűnhetett a vörösök Barcelonában mutatott tempója. A rosszul belőtt aerodinamikai egyensúlytól kezdve a motorgondokon át sokféle teória született már a Ferrari ausztráliai és kínai gyengélkedéséről, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel azonban azt állítja, a maranellóiak konstrukciójával semmi gond nincsen, csak még nem jöttek rá, hogy miként hozhatják ki belőle a legtöbbet.
Hamilton már a tavalyi világbajnoki győzelme után is előszeretettel hangoztatta, hogy
a szezon nagy részében nem a Mercedesé volt a leggyorsabb autó a mezőnyben, csapatként viszont ők voltak a legjobbak, ezért tudtak ismét világbajnokok lenni. A címvédő szerint az idén eddig ugyanez a helyzet.
„Szerintem a rendelkezésre álló csomagból mi kihozzuk a legtöbbet, a jövőben pedig még több teljesítményt javító fejlesztés érkezik, amelyektől előbbre fogunk lépni” – mondta az ötszörös világbajnok.
A többieknek, miként a Ferrarinak is jó autója van, azonban szerintem ők nem hoznak ki belőle mindent, a versenyhétvégéik pedig nem annyira hibátlanok, mint a múltban voltak.
Tudjuk, hogy ott vannak a sarkunkban, és a Red Bull sincs messze, de nem teljesítenek elég jól csapatként, úgy, ahogy mi. Manapság erre van szükség, minden téren teljes támadás kell. Érdekes lesz látni, hogy miként alakulnak a következő versenyek.”
Azt Hamilton sem tudja, hogy pontosan mi az oka a vörösök bukdácsolásának, de nem áltatja magát, szerinte a folytatásban lesznek olyan pályák, amelyeken nem a Mercedes lesz előnyben. „Nem hiszem, hogy a Ferrarinak mostanáig sikerült összeraknia egy rendes versenyhétvégét. Bahreinben úgy tűnt, hogy ez lesz a helyzet, majd mégsem, Kínában pedig egy kicsit csapongóak voltak. Nem tudom, hogy pontosan hol veszítenek időt, az egyenesekben 4 tized körül hoznak rajtunk, a kanyarokban viszont veszítenek. Érdekes lesz látni, hogy a következő futamokon miként alkalmazzák majd ezt a stratégiát.
Sok olyan verseny lesz, amikor az autójuk jobb lesz a mienknél. Az ő autójuk tengelytávja rövidebb, ez kifizetődőbb lehet néhány helyszínen, de ezt még korai megmondani.
A Kínában a csapatutasításnak köszönhetően idei első dobogós helyezését szerző Sebastian Vettel hasonlóan vélekedett Hamiltonhoz, egyúttal
ellentmondott Nico Rosberg teóriájának, amely szerint a Ferrari elrontotta az idei autója aerodinamikai koncepcióját, és a leszorítóerőt feláldozta a minél jobb légellenállás oltárán.
Természetesen attól, hogy ezt Vettel nem ismeri be, még lehet ez az igazság, az azonban biztos, hogy a Ferrarinál kitartanak amellett, hogy nincs baj az SF90-nel.
Nagyon erős autónk van, semmi gond nincs vele, szerintem mindössze még nem voltunk képesek kihozni belőle a legtöbbet, különösen én nem
– nyilatkozta a négyszeres világbajnok. – Még mindig nem vagyok teljesen elégedett ahhoz képest, ahol a teszteken voltunk. A három eddigi versenyhelyszín meglehetősen különböző pályákon volt, a körülmények is mások voltak, mégis kezdünk látni egyfajta tendenciát és megérteni a dolgokat – különösen versenytávon – azt, hogy mire van szükségünk, mire van nekem szükségem ahhoz, hogy kihozzam az autóból, ami benne rejlik.”
Azt Vettel is elismerte, hogy minél előbb meg kell érteniük az autójukat, mert
ha sokáig a sötétben tapogatóznak, az a fejlesztési versenyben is visszavetheti őket, vagy akár a tavaly ősszel látott módon zsákutcába tévedhetnek.
„A következő hetek nagyon fontosak lesznek abból a szempontból, hogy megértsük, merre kell haladnunk a következő hónapokban a fejlesztésekkel.
Semmi olyasmit nem láttunk a Mercedestől, ami sokkolna minket. Jelenleg minden arról szól, hogy ki tudja jobban optimalizálni, amije van.
Ausztráliában szenvedtünk a körülményekkel és valószínűleg a beállításokkal is, Bahreinben már sokkal jobb volt a helyzet, Kínában pedig megint voltak olyan részei a futamnak, amelyeken túl gyengék voltunk. A motorral nagyon elégedettek lehetünk, erősnek tűnik, összességében véve pedig az autónk is jó, semmi baj nincs vele.”