BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 02, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Pénteken a csapatok nem tudták lefutni a megszokott programjaikat, ezért nem lehet jóslásokba bocsátkozni a vasárnap várható erőviszonyokkal kapcsolatban, de a Pirelli szerint egy kerékcsere lesz.
A pénteki edzésnap után is nyitott kérdés maradt, hogy milyen erőviszonyok alakulhatnak ki az idei F1-es Magyar Nagydíjon, mivel a változékony időjárás miatt a csapatok nem tudták teljesíteni a nyitónapra tervezett időmérő- és versenyszimulációkat.
Ez azért különösen bosszantó a számukra, mert a Météo-France péntek esti előrejelzése szerint szombaton 60% az eső valószínűsége az időmérőre, a futamra viszont csak 20%, így a versenyzők várhatóan hiába kapnak egy plusz slick gumiszettet szombatra, inkább az intermediate abroncsok kerülnek előtérbe, amelyek közül a harmadik szabadedzés végéig szintén egy plusz szett áll majd rendelkezésre.
Galéria: A Magyar Nagydíj pénteki napja - Galéria
56/63
BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 02, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Az első két tréningen látottak alapján Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője is inkább a délelőtti tapasztalatokról beszélt, miután a második során a pilóták nem futottak reprezentatív köröket. „Mit is mondhatnék? – kezdte szokásos, pénteki sajtóértekezletét Isola. – A délelőtti szabadedzésen a bal első lágy enyhén szemcsésedett, a hátsó inkább csak a beállításoktól függően.”
A közepes nyilvánvalóan konzervatívabb gumi, nagyjából 0,6 másodperccel lassabb a lágynál, a közepes és a kemény közötti helyzetről nincsenek számaink, mert délelőtt senki sem használta a keményet, de 0,5-0,6 másodperc a becslésünk.”
Isola elmondta, száraz verseny esetén egykiállásos versenyre számít, elsősorban lágy-kemény vagy közepes-kemény beosztásban, de magas pályahőmérséklet esetén felmerülhet a lágy-közepes kombináció is. Erre várhatóan már az időmérőn támpontokat kapunk, amennyiben az száraz pályán zajlik majd.
„Minden csapat használta az intermediate gumikat, és mindenki kap egy extra szettet szombatra, amit az időmérő előtt vissza kell adniuk. Mindenki hozzájut egy extra slick szetthez is, mert mindkét szabadedzés hivatalosan esős volt” – árulta el az olasz szakember, aki szabadidejében mentősként is megállja a helyét. Isola a GPhírek kérdésére hozzátette,
A 2017-es újraaszfaltozás után a Hungaroring felülete már nem változik számottevően.
„Elnézve a szerdai mérésünket, a pálya állapota csekély mértékben javult az érdesség szempontjából, de ez normális ilyenkor. Azt mondhatom, hogy mostanra stabilizálódott – összegzett. – Amikor az aszfalt új, az első évben sokat javul az állapota. A jelenlegi helyzet több ok kombinációjából jön létre, az időjárás és a pálya kihasználtsága is befolyásolja.”