Hamilton a verseny után úgy érezte, hogy simán nyerhettek volna, ha ők vállalják be az elévágást és jönnek ki az élmezőnyből elsőként, ahogy tette azt Vettel és Verstappen.
Tudtam, hogy elévágást kellett volna csinálnunk, már ma reggel is tudtam a csapatmegbeszélésen, úgy voltam vele, hogy be kellene vállalni a kockázatot, ők azonban nem vállalták be
– utalt a csapatára. – Ugyanakkor együtt nyerünk és együtt veszítünk, úgyhogy emelt fővel viseljük ezt is. Persze fájdalmas, mert könnyedén nyerhettünk volna ma, de nem így alakult."
A Mercedesnek mindeközben még a Ferrariknál és Red Bulloknál később, Hamiltonnál viszont korábban cserélő Valtteri Bottast is vissza kellett fognia, hogy ne menjen túl jó köröket a friss abroncsokon, mert akkor Hamilton csak mögé térhetett volna vissza a saját kiállása után.
Bottas láthatóan csalódott volt a futam után, a Mercedes döntését viszont megértette, mondván az előre lefektetet szabály az, hogy a kerékcserék előtt elöl levő pilótáé a kedvezőbb helyzet.
„Vannak szabályaink, mindig az elöl haladó autó élvez elsőbbséget a startégiával – nyilatkozat a Sky Sportsnak. – Ha az ellenkező stratégiát próbáljuk meg, akkor aki eredetileg hátul van, az nyer vele, mint ahogy én is nyerhettem volna, ha előre akarok kerülni. Könnyedén megtehettem volna, de vannak bizonyos szabályaink, amelyek mindenkire érvényesek, úgyhogy ha legközelebb én leszek az ő helyzetében, akkor ugyanez lesz, úgyhogy ez rendben van. Bennem volt ma egy jobb helyezés, de a szabályok azok szabályok."