Az F1-es szezon első két, ausztriai futamán egyértelműen bebizonyosodott, hogy a Mercedesé a legjobb autó, az elsőszámú kihívójuk pedig a Red Bull lesz. A címvédő mindkét futamot megnyerte, a Stájer Nagydíjon pedig a milton keynes-iek bizonyították, hogy technikai hiba nélkül ott vannak riválisuk mögött. Toto Wolff ugyanakkor úgy véli, még egyik csapat sem hozta ki magából a maximumot.
„Lewis [Hamilton] jól menedzselte a távolságot – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke. – Valószínűleg több volt [a Red Bullban], de vezetni mindig könnyebb, mint a légáramlatokban követni a másikat. Hallottuk Max [Verstappent] a rádióban, hogy milyen nehéz a követés, Lewis ugyanezt mondta a lekörözéseknél. Szóval Max révén a Red Bull talán megmutatta, hogy milyen ilyenkor, de azt nem, hogy milyen, amikor vezet. Ennélfogva még nem láttuk a maximumon működő Red Bullt, ahogyan a Mercedest sem."
Utóbbi már csak azért is igaznak tűnik, mert Hamilton még a kopott gumikon is megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és ebben a kategóriában később csak Verstappen és Carlos Sainz tudta megelőzni, akik nem sokkal a befutó előtt friss lágyakra váltottak. Wolff ezzel együtt úgy véli, csapata a lassú kanyarokban gyengébb, mint a rivális, ezért szerinte a Magyar Nagydíj más képet fog festeni.
A Red Bull-lal szemben az alacsony sebességű kanyarokban vesztettünk, főleg a 3-asban és a 4-esben, így ez tűnik a sebezhető pontunknak
– magyarázta. – Mindenhol máshol, vagyis az egyenesekben és a gyors kanyarokban is jobb a tempónk. Tovább kell fejlődnünk, és jobban meg kell értenünk az autó működését. Budapest teljesen más kávéház, nagy leszorítóerővel, illetve számos alacsony és közepes sebességű kanyarral.”
Ha valaki, akkor Hamilton biztosan szereti a Hungaroringet, hiszen pályafutása során már hétszer nyert Magyarországon. Ha ez most is sikerül neki, akkor beéri Michael Schumachert az egy pályán aratott legtöbb futamgyőzelem tekintetében. A hatszoros világbajnok ugyanakkor nem becsüli le az ellenfelet.
„Fantasztikus munkát végeztek, úgyhogy továbbra is résen kell lennünk, mivel olyan helyszínekre utazunk, mint Magyarország, ahol a rövidebb Red Bull mindig nagyon erős – fogalmazott. – Tavaly talán vezettek is, úgyhogy nem lesz könnyű. Pénteken ők voltak a leggyorsabbak, aztán persze megvertük őket, de ott több a lassabb kanyar, úgyhogy biztosan jók lesznek.
Szorosabb csatára számítok, de izgatottan várom, mert nagyon szeretem azt a pályát.”
A Red Bullnál hasonlóan vélekednek a két csapat erősségeinek, illetve gyengeségeinek terén. Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke szerint riválisuk nagyot fejlődött a holtszezonban. „Az egyenesbeli tempójuk lenyűgöző, de a kanyarokban mutatott sebességük nem annyira – idézi az Autosport. – Vannak olyan kanyarok, ahol mi vagyunk a jobbak, és olyanok is, ahol nem vagyunk annyira erősek. Ezen a pályán elképesztően gyorsak voltak az egyenesekben, úgyhogy a tél folyamán nagyot léptek előre.”
Ami a Mercedesnél aggodalom, az a Red Bullnál bizakodásra adhat okot, hiszen ők is úgy gondolják, hogy a Hungaroringen változhatnak az erőviszonyok. Nem is feltétlenül csak a pálya karakterisztikája, hanem a másfajta időjárás miatt is.
„Magyarország más jellegű helyszín, nem? – tette fel a költői kérdést Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke. – Van egy átlagos egyenes, mellette rengeteg kanyargós rész. Ezeknek a sebessége kisebb, mint az ausztriaiaké, ráadásul ugyanolyan tempójúak.
Emellett Magyarországon kevésbé változékony az időjárás, ellentétben az Alpokkal. Gyakran nagy a szél, vagyis másfajta kihívásokkal nézünk szembe.
Ki tudja, lehet, hogy javulni fogunk, úgyhogy összeszedjük magunkat, és a lehető legjobban fejlesztjük az autót.”
A Red Bull a pálya mellett a magas hőmérsékletben bízhat leginkább. Horner rámutatott, hogy a Mercedes az elmúlt években a meleg miatt szenvedett Ausztriában, ezúttal viszont sokkal hűvösebb volt. A brit szakember szerint riválisuk ezzel együtt is megérdemelten aratott győzelmet, ők pedig még keményebben dolgoznak, hogy utolérjék őket.