Abban teljes az egyetértés a Forma-1-ben, hogy tavaly a Mercedesé volt a legjobb autó, amellett tehát, hogy a pályán hozott döntésekben is felülmúlták a Ferrarit, a világbajnoki címhez kellő munkaeszköz is Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kezében volt a legélesebb. Akadnak azonban olyan területek, amelyeken a hatszoros világbajnok érzése szerint fejlődniük kell, hogy elérjék a vörösök szintjét. Hamilton emellett úgy véli, neki is folytatnia kell az elmúlt években bemutatott fejlődést, amelynek köszönhetően manapság már jobban érti az autót mint ezelőtt.
A tavalyi szezon előtti teszteken a szakértők nemcsak a köridők, hanem a pálya mellett végzett megfigyelések alapján is meg voltak győződve arról, hogy a Ferrari lesz az a csapat, amelyet le kell győzni annak, aki világbajnok akar lenni 2019-ben.
És valóban, az SF90-es olyan volt Barcelonában, mintha sínen húzták volna, miközben a Mercedes idegesen táncolt a kanyarokban, különösen időmérős körön. Ez aztán az ausztráliai szezonnyitóra sem változott, a Ferrari azonban hiába tűnt könnyen vezethetőnek, a tempója már messze elmaradt az Ezüstnyilakétól.
A W10-es idegesebb viselkedése aztán a teljes évre megmaradt, ami azt mutatja, hogy lenne még min csiszolni Brackley-ben. „Még vannak olyan alapvető fontosságú dolgok, amelyek nem tökéletesek – ismerte el Hamilton az Auto Motor und Sportnak. – Például az autó huplikon és kerékvetőkön mutatott viselkedése nem túl lenyűgöző. Amikor a Ferrari fedélzeti kamerás felvételeit nézem, hogy Vettel miként megy át a kerékvetőkön, azt látom, hogy az ő autója sokkal nyugodtabb.
Az én autóm annyit mozog, hogy néha a kanyart is alig látom."
Hamilton persze hozzátette, hogy a legtöbb területen ők a jobbak, ezért is lettek világbajnokok. Az egyik ilyen a gumikezelés, ami James Allison technikai igazgató szerint mostanra a legnagyobb fegyverük lett. A szakember szintén az AMuS-nak adott interjúban nem győzte dicsérni a csapat mérnökeit, azonban Hamiltonnak is kijár a dicséret, mivel ő is igyekszik kivenni a részét a gumik megértéséből.
„A menetdinamikát évről évre jobban értem, minél többet beszélgetek a mérnökökkel. A gumik megértése egyre nehezebb, igazán lenyűgöző, hogy mennyi mindent kell érteni hozzá, a fékek hőmérsékletét, gumihőmérsékletet, guminyomást. A mérnökeink hihetetlenül okosak, fényévekkel okosabbak nálam, viszont ők nem tudják kiszámolni azt, amit én csinálok az autóban.
Különböző hullámhosszon vagyunk, mégis együtt kell dolgoznunk. A kulcs az, hogy megértessem velük, mit tudnak hasznosítani a visszajelzéseimből."
Tavaly Hamilton nem igazán hozta az időmérőkön, amit korábban megszokhattunk tőle, mindössze öt pole pozíciót szerzett, ugyanannyit, mint csapattársa, Valtteri Bottas. Ennek oka részben az volt, hogy nem jutott dűlőre a gumik előkészítésével a mér körre. „Versenykörülmények között elég gyorsan megértettem a tavalyi autót.
Bahreintől kezdve tudtam, hogy miként kezeljem a gumikat a versenyen, az időmérőn azonban a szezon végéig nem tudtam száz százalékban elsajátítani ezt
– vallotta be a hatszoros világbajnok. – Vannak pillanatok, amikor az ember azt hiszi, hogy mindent ért, majd megérkezik a következő versenyre, és megint minden más. Változik az aszfalt, az év során megjelennek olyan huplik, amelyek korábban nem voltak ott, az ember próbálja megérteni, hogy a gumi miként reagál a különböző aszfalttípusokra. Ez a művészet. Jobban szeretnék elmélyedni abban, hogy miként fejlődik fel a tapadás egy adott körben."
Természetesen a csapat munkája nélkül Hamilton sem menne semmire, ezt ő is elismeri, valamint tudja, hogy egy versenyzőnek muszáj a lehető legtöbbet tudnia a dolgok technikai hátteréről. Hogy mekkora a változás ezen a téren, arra egy példát is felhozott még F1-es pályafutása elejéről. „Többről van szó, mint puszta érzésekről vezetés közben. Nem feltétlenül csak számokról, hanem a kapcsolat megértéséről.
Manapság kevesebb a hiba, mert annyi tapasztalat áll minden mögött. Egy egész csapat foglalkozik a gumikkal, miközben 2008-ban a McLarennél erre volt egy ember.
Akkoriban megesett, hogy túl magas guminyomással mentünk egy versenyen."