Russell kiemelte, annak ellenére, hogy gyors pályáról van szó, remek előzési lehetőségeket kínál.
Az egyik ilyen a Wellington-egyenes vége. Mivel ezután rögtön a Luffield, majd nem sokkal később a Copse következik, valószínűtlen, hogy valaki a szélárnyék segítségével visszatámadjon. Azt már mi tesszük hozzá, hogy az egyenes végén van az első DRS-zóna érzékelési pontja, úgyhogy ha a helycsere úgy jön ki, akkor az elöl lévő nyithatja az állítható hátsó szárnyat, amivel még növelheti is a különbséget.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet visszatámadni, akár még az említett szakaszon belül. A brit pilóta rámutatott, hogy Silverstone-ban több különböző ív létezik, ezért például egy Brooklandsben történő kifékezés esetén a Luffield külső ívén meg lehet kísérelni a pozíció visszaszerzését.
Ugyanez vonatkozik a 3-as és a 4-es kanyarra, illetve a Stowe-ra.
Russell szavait mindenképpen alátámasztja a tavalyi futam, ahol több emlékezetes csata is volt. Előbb Hamilton és Valtteri Bottas, majd Charles Leclerc és Max Verstappen vívott egymással körökön keresztül, a monacói pilóta pedig később Pierre Gaslyval szemben is bemutatott egy szép előzést.
A gyors kanyarok miatt a pálya az átlagosnál nagyobb fizikai igénybevételnek teszi ki a versenyzőket. Éppen ezért Russell (és vélhetően a többi pilóta is) örül, hogy nem itt volt a szezonnyitó, mert így Ausztriában és a Hungaroringen a versenyzők teste fel tudta venni a ritmust.
Nemcsak a pilótáknak, hanem a gumiknak is megterhelő lesz ez a hétvége, így nem csoda, hogy ez elmúlt évekhez hasonlóan a Pirelli ezúttal is a három legkeményebb keveréket választotta.
Az már jóval érdekesebb lesz, hogy a jövő heti futamon viszont eggyel lágyabb abroncsok állnak majd rendelkezésre. Az arányokat az idei szezonnak megfelelően most is az olasz gumigyártó határozta meg. Szintén az abroncsokat érinti, hogy a tavalyi évvel ellentétben ezúttal nem aszfaltozták újra a pályát, így volt idő arra, hogy jobban összeérjen.
Továbbra is Mercedes-fölény, de ki lesz mögöttük?
Az vélhetően nem lesz kérdés, hogy Silverstone-ban is a Mercedes lesz a legjobb csapat. Azon belül pedig Hamilton tűnik favoritnak, aki a turbókorszak eddig eltelt hat évéből ötször győzni tudott hazai pályáján, 2018-ban pedig úgy lett 2., hogy a futam elején Kimi Räikkönen megforgatta. Valtteri Bottas számára a tavalyi időmérő adhat némi reményt, amikor legyőzte csapattársát, másnap pedig hatalmas küzdelemre kényszerítette őt.