Megrázta a sportvilágot, hogy a leghíresebb európai labdarúgó klubok bejelentették, hogy önálló tornát hoznának létre Szuperliga néven, de az UEFA, a szurkolók és a kormányzatok haragja egyelőre lesöpörte a tervet. Hasonló próbálkozások korábban a Forma-1-ben és az IndyCarban is voltak, utóbbi alaposan meg is szenvedte a viszályt, de az F1 irányítói jelenleg nem tartanak ilyen fenyegetéstől.
„Nagy érdeklődéssel fogadjuk a Szuperligát, mert mielőtt beszálltunk a Forma-1-be, volt szó elszakadásról, de az nem valósult meg” – nyilatkozta Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója, aki az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali felettese. Domenicali maga is képben van, hiszen a 2009-es FOTA-bajnokság bejelentésében ő is részt vett a Ferrari csapatfőnökeként.
Maffei elmondta, magabiztosak azzal kapcsolatban, hogy megértették az elszakadási kísérlet mögötti motivációt
és „a Forma-1-ben nagyjából kizárhatjuk ezt a lehetőséget.” Ennek az alapja, hogy a jelenleg érvényben lévő kereskedelmi megállapodások szerint a csapatok nem indulhatnak hasonló jellegű sorozatokban, viszont március 1-ig minden évben jelezhetik, ha ki akarnak szállni az F1-ből.
Ez azt jelenti, hogy némi „felmondási idővel” elvileg lehetséges lenne rivális sorozatot indítani, de Maffei szerint az előző elnök-vezérigazgató, Chase Carey munkájának köszönhetően rendezték a kapcsolatot a csapatokkal, még úgy is, hogy
saját elmondása szerint az F1-ben „buta amerikaiaknak” tartották őket, amikor megpróbálták bevezetni a költségplafon intézményét.
„Chase lenyűgöző munkát végzett, megváltoztatta a hangnemet és a sportágat a helyes irányba állította, valamint mindenekelőtt rendezte a Concorde szerződést és a költségplafont” – méltatta Maffei a honfitársát, aki ügyvezetői jogkör nélküli elnökként továbbra is „értékes” munkát végez. Maffei harcosnak nevezte Carey-t, aki megszelídítette a „makacs” F1-es csapatokat.
„Bernie Ecclestone hozta létre a terméket és hihetetlen elismerést érdemel ezért, de nem volt hosszútávú víziója, és nagyon civakodó viszony alakult ki a promóterek és az F1, a jogtulajdonos, vagyis közöttünk. Ugyanígy kötekedés ment a csapatok és az F1, vagyis köztünk.”
„Ez teljesen megváltozott, sokkal másabb lett, közös ökoszisztémát alkotva építünk dolgokat, és Chase képes volt összehozni az új Concorde szerződést, ami hatalmas vívmány a korábbiakhoz képest” – méltatta Maffei a tavalyi év végén leköszönt exelnököt egy tőzsdei elemzőknek tartott konferenciabeszélgetésen.