SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 27: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing stops in parc ferme during the F1 Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on June 27, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Darko Vojinovic - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen nem számított rá, hogy ekkora előnyben lesz a Mercedesek ellen, de úgy véli, a Stájer Nagydíjon azon a területen is erősnek bizonyultak, ami általában a címvédőnek szokott kedvezni. Sergio Pérez szerint fél körre lett volna szüksége a dobogóhoz, míg Christian Horner csapatfőnök az elrontott kerékcsere utáni reakciót dicsérte.
Zsinórban a negyedik futamgyőzelmét aratta a Red Bull a Stájer Nagydíjon, ami a hibrid korszakban először fordult elő, sőt, 2014 óta ez az első alkalom, hogy a Mercedes négy egymást követő futam egyikén sem tudott nyerni. Max Verstappen olyan dominanciát mutatott, amelyet régen lehetett látni Lewis Hamiltonnal szemben.
Galéria: A legjobb képek a Stájer Nagydíjról
56/74
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 27: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing stops in parc ferme during the F1 Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on June 27, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Darko Vojinovic - Pool/Getty Images)
A holland pilóta ugyanis az első körtől az utolsóig vezette a futamot, és a bokszkiállás utáni első néhány percet leszámítva rendre növelni tudta előnyét. Verstappen elárulta, ekkora fölényt még ő maga sem várt.
Élveztem a vezetést, jó volt a tempó és a gumikopás is kedvezett nekünk ezen a hétvégén, ami szerintem általában a Mercedes erőssége
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Szóval elégedettek lehetünk. Ami a különbséget illeti, nem számítottam rá, hogy ennyire nagy lesz, de jövő héten más futam és más, lágyabb keverékű gumik lesznek. A többiek nyilván sokat fognak tanulni ebből a versenyből, szóval a csapatok közelebb lesznek majd egymáshoz.”
Ahogyan a 23 éves versenyző is utalt rá, jövő héten szintén a Red Bull Ring fogadja a mezőnyt, de a C2-es gumik helyett ezúttal a C5-ösöket bocsátja a Pirelli a csapatok rendelkezésére. Verstappen leszögezte, a győzelem ellenére továbbra is arra törekednek, hogy a következő versenyre még jobbak legyenek.
Az ember feszegeti az autó határait. Szerintem jelenleg remek kocsival rendelkezünk, én pedig mindig is javulni akartam, mint ahogyan mindenki másnak is ez a mentalitása
– magyarázta. – Szóval folyamatosan a gázon tartjuk a lábunkat, hiszen mindig azt gondoljuk, hogy lehet fejlődni, jövő héten is erre fogunk törekedni. Minden hétvégén igyekszünk minél nagyobb teljesítményre sarkallni az autót.”
Verstappennek felvetették, hogy ha továbbra is ilyen teljesítményre lesz képes, akkor egyre közelebb kerülhet a világbajnoki címhez. a Red Bull pilótája azonban leszögezte, jelenleg nem gondol erre, csupán minél több pontot akar szerezni, a végén pedig „leszünk, ahol leszünk”.
Csapattársa, Sergio Pérez ezúttal nem csatlakozott hozzá a dobogón, ugyanis a futam végén nem sikerült megelőznie Valtteri Bottast. A mexikói versenyző csupán fél másodperccel maradt le riválisától, és szerinte a következő körben már el tudott volna menni mellette.
Fél kör [kellett volna], de néha ez ilyen
– kezdte. – A lágyak kevésbé működtek, mint ahogyan azt vártuk, a kiállásunk után pedig Valtteri megelőzött. A csapat ezt a stratégiával próbálta visszahozni, de sajnos a végén ez nem bizonyult elégnek, de mindent megtettünk.”
Péreznek ezúttal sem sikerült közvetlenül Verstappen és Hamilton mögé kvalifikálnia, hiszen Lando Norrist nem tudta megelőzni. A 31 éves pilóta ugyanakkor leszögezte, az egykörös tempója is javul, és most már csak arra van szükség, hogy a megfelelő időben minden összeálljon.
Pérez nyilatkozatában nem tért ki arra, hogy első kerékcseréjét elrontották, ezért esett vissza Bottas mögé a 4. helyre. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezt nem felejtette el megemlíteni, de hozzátette, ezt leszámítva tökéletes teljesítményt nyújtottak.
Úgy gondolom, jelenleg az egész csapat félelmetesen jó munkát végez, az egyetlen hibát Checo kiállásánál követtük el, ezt leszámítva makulátlanul szerepeltünk
– vélekedett. – Különösen Max, aki remekül menedzselte a versenyt. Számára az egy kiállás volt a leggyorsabb, és láttuk, hogy Lewis gumijai kezdenek elhasználódni, úgyhogy erre figyeltünk. Azzal, ahogyan uralta a versenyt, ahogyan kiépítette az előnyét, ez volt az eddigi legdominánsabb győzelmünk ebben az évben a Mercedesek ellen. Ez pedig bizakodásra ad okot.”
A brit szakember elárulta, látták, hogy Hamilton gumijai hólyagosodni kezdenek, de alapvetően a saját versenyükre koncentráltak, hiszen nem kellett azon aggódniuk, hogy a Mercedes stratégiailag föléjük nő. „Hála az égnek a különbségnek köszönhetően volt időnk arra, hogy minden lépést lefedjünk, amivel próbálkoznak. Max remekül kontrollálta a versenyt, egyszerűen mesteri volt.”
Az első kiállás után Verstappen többször is panaszkodott a pedáljára, de Horner szerint ennek nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, csupán a rázókövek okozták a problémát, ami abban a pillanatban megszűnt, hogy a holland versenyző elkerülte azokat.
A 47 éves szakember ezután hangsúlyozta, hogy a Red Bull szerelői a rontás ellenére dicséretet érdemelnek.
„Mindent kihozott az autóból, kár, hogy a kiállása nem sikerült jobban, mert akkor könnyedén megtartotta volna a pályapozíciót – utalt Pérezre. – Ugyanakkor a felzárkózása lenyűgöző volt. Azon a bal hátsó gumin egy vagy két másodperc ment el, de a srácok utána kompenzáltak, hiszen Maxnál 1,85 másodpercet mértem.”