A Katari Nagydíj a teljes McLaren-istálló számára rémálomszerűen alakult. Lando Norrist egy defekt, a csapattársától ismét kikapó Daniel Ricciardót pedig részben a csapat fosztotta meg a jobb eredmény elérésétől, miután egy furcsa hiba miatt az ausztrál pilótának a futam nagyjából fele során üzemanyagot kellett sprórolnia. Ricciardo ezzel együtt elismerte, hogy egyes pályákon továbbra sem tudja hozni Norris szintjét, és ezen dolgoznia kell.
Miután kiesett a Q2-ben és csak a 14. helyről rajtolhatott, Ricciardónak a poros belső ívvel is meg kellett küzdenie a célegyenesben, majd ezután sem tudott felzárkózni, mert a futam nagyon korai szakaszától kezdve intenzív üzemanyag-spórolásra utasította őt Tom Stallard versenymérnök.
„A futam nagyon korai szakaszától kezdve üzemanyagot kellett spórolnunk. Elkezdtem csinálni, majd még az sem volt elég, amire azt hittem, hogy már nagyon spórolok. Tom azt mondta, »ennél több kell, ennél több kell, ez még nem elég«.
Mindez aztán olyan méreteket öltött, hogy olykor körönként két másodpercet veszítettünk a spórolás miatt, amitől lehűlnek a fékek és a gumik is, az autó pedig tapadást veszít.
Ez egy öngerjesztő folyamat" – nyilatkozta Ricciardo, aki szerint nagyjából a verseny fele így telt el, ami nagyban visszavetette őket.
A végül körhátrányban a 12. helyen célba érő ausztrál pilóta azt is felfedte, hogy valószínűleg a rossz kalkuláció okozta a vesztüket,
hiszen ha tényleg nem lett volna elég üzemanyaga, akkor később sem hagyhatta volna abba a spórolást.
„Most kellett a valaha volt legkorábban és legnagyobb mértékben spórolnom. Szerintem még ti is képesek lettetek volna hasonló tempóra, mint amilyet a spórolás közben autóztam – szólt viccesen az őt faggató újságírókhoz. – Minden kanyarba vitorlázva mentem be, de soha nem volt elég.
Nem tudom, hogy mi történt a rendszerrel, vagy valamit félreolvastak, de Tom egyszer csak azt mondta, hogy nem kell többet spórolnom,
mire én visszakérdeztem, hogy »tényleg?«, ő pedig mondta, hogy »nem, csak nyomjad«. Össze voltam zavarodva, valami egyértelműen nem működött" – magyarázta az ausztrál, aki igyekezett onnan nézni a történteket, hogy legalább nem dobogós helyért csatázott, az ugyanis szerinte jóval fájdalmasabb lett volna.
Azt ugyanakkor nem lehet a spórolás számlájára írni, hogy Ricciardo az időmérő edzésen 8 hellyel végzett a hatodik időt autózó Norris mögött, a Q2-ben pedig közel 4 tizedet kapott tőle. Ő azonban úgy érzi, csak nüanszokról van szó, és már nincs akkora lemaradásban, mint a szezon elején. „Ezen a hétvégén szerintem nem voltam rossz. Néhány kulcskanyarban hiányzott úgy fél tized, ami nyilván összeadódik.
Nyilván nem akarok három és fél tizeddel lassabb lenni az időmérőn. De azok a napok már elmúltak, amelyeken 7-8 tizedes hátrányban vagyok,
onnan már elmozdultam, de egyértelműen van még munka néhány specifikus pályán."
„Látom a különbséget a vezetésünkben, és hogy miért szembesülök némely problémával. Ha könnyű lenne, akkor már kiküszöböltem volna ezeket.
Lando nagyon jól vezet, és a vele kapcsolatban felmerülő kérdések után az idén mindenkinek bizonyította, hogy toppilóta
– dicsérte Ricciardo a csapattársát. – Eközben pedig a három eltöltött év ugyanabban az autóban szintén segít neki. Én egyértelműen úgy gondolom, hogy alapjában véve fejlődtem az év eleje óta, de egyértelműen tennem kell még egy lépést előre némely típusú pályán, amelyeken ő továbbra is jobb nálam."