A Volkswagen Csoport két márkája, a Porsche és az Audi jó ideje tárgyalásokat folytat a királykategória vezetőivel a 2026-os csatlakozásról, hivatalos bejelentés azonban továbbra sem érkezett arról, hogy sor kerül a sokat emlegetett szerepvállalásra. Igaz, ez minden valószínűség szerint azért késik, mert az új motorszabályok véglegesítését is elnapolták. Korábban arról cikkeztek,
a Porsche olyan komolyan elszánta már magát, hogy jövőbeli partnerével, a Red Bull-lal közösen az Osztrák Nagydíj előtt jelentette volna be a királykategóriás projekt indítását (eredetileg ekkor már közzétették volna a motorszabályokat).
Ráadásul a hírek szerint nemcsak „egyszerű motorpartnere" lesz az osztrák csapatnak, hanem komoly részesedést is vásárol abból. Elég sok jel utal tehát arra, hogy 2026-ban bővül a motorszállítók listája – most pedig még tovább bővült ezeknek a jeleknek a sora. Több F1-gyel és a sportággal foglalkozó portál is kiszúrta ugyanis, hogy a Porsche levédetett egy királykategóriára utaló kifejezést.
A Porsche a „F1nally" (játék a végre szóval, ami erősen utal arra, hogy a németek visszatérésére hosszú éveket, évtizedeket kellett várni) kifejezést védette le
a Német Szabadalmi és Védjegyhivatalban augusztus első hetében. A szlogent reklám és marketingcélokra használnák.
Ami a másik német márka, az Audi érkezését illeti, róluk sokkal kevesebb információmorzsa látott napvilágot. Míg a Porsche és a Red Bull közeledése sokak szerint nyílt titok, addig az Audi partneréről csak találgatnak: szó volt már a McLarenről és a Williamsről is, újabban pedig a Saubert (a jelenlegi Alfa Romeót) tartják favoritnak.