A Haas VF-22 névre keresztelt autóját kell vezetnie az első szabadedzésen Monzában és az Amerikai Nagydíjon, így egy edzést vesz át a szokásos pilótáktól, Kevin Magnussentől és Mick Schumachertől mindkét helyszínen.
Giovinazzi visszatérése azonban nem jelenti azt, hogy a Haas teljesíti az újonc versenyzőkre vonatkozó tervét, miszerint az lenne számukra a legoptimálisabb, ha teljesen kezdő versenyzők vennének részt egy-egy szabadedzésen 2022-ben. Azok, akik „kéttőnél több" futamon vettek részt, alkalmatlannak minősülnek a kritériumoknak (túl tapasztaltak), ami azt jelenti, hogy a Haasnak további alkalommal fog Magnussen és Schumacher helyére egy beugró pilótát keresni, aki friss tapasztalatokkal és új meglátásokkal segítheti a csapatot a fejlesztéseikben.
A Ferrari drukkol Giovinazzinak
Örülünk, hogy újra üdvözölhetjük Antonio Giovinazzit a mezőnyben a két szabadedzés erejéig
- mondta Guenther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
A Ferrari szeretett volna Antonionak egy kis helyet adni egy jelenlegi Forma-1-es autóban egy versenyhétvége keretein belül, mi pedig természetesen örömmel segítettünk nekik ebben. Hasonló helyzetben voltunk 2017-ben is Antonio-val és a Ferrarival. Az egyértelmű különbség az akkori és a mostani között az a tapasztalat, amelyet az előző három szezonban a Forma-1-ben szerzett, és az a visszajelzés, amelyre számítunk tőle, hogy Olaszországban és Amerikában tud majd nekünk adni. Alig várom, hogy újra lássam Antonio-t, és visszakerüljön közénk a paddockba
- lelkendezett Steiner.
Giovinazzi izgatott az F1-es visszatérés miatt
Giovinazzi öt évvel azután tér vissza a Haashoz, hogy 2017-ben több szabadedzést is teljesített a csapatnál.
"Nagyon örülök, hogy ismét lehetőségem nyílik vezetni a hivatalos F1-es edzéseken" - mondta.
A szimulátoros vezetés mellett fontos, hogy teszteljek egy igazi autót is, és alig várom, hogy újra felvehessem az overálomat és a sisakomat. Lehetőségem lesz arra, hogy magabiztossá váljak az új generációs autókkal - ez a legjobb módja annak, hogy felkészült legyek arra az esetre, ha tartalékpilótának hívnának be a Forma-1-be
- nyilatkozta az olasz.
Monza és COTA is (Circuit of the Americas) kihívásokkal teli és izgalmas pálya, ahol igazán jó élmény vezetni. Köszönet a Haas F1 Teamnek és a Scuderia Ferrarinak a lehetőségért. Már alig várom, hogy segítségére legyek annak a csapatnak, amely már 2017-ben is számított rám
- mondta Giovinazzi.
Forrás