Hatalmas ünnepelés volt a Ferrari garázsában a Brit Nagydíjon, miután Carlos Sainz lenyűgöző győzelmet aratott Silverstone-ban. Ez volt Sainz élete első Forma-1-es futamgyőzelme, akinek 150 futamon kellett részt vennie ahhoz, hogy a pole-ból indulva őt intse le először a kockás zászló. Hosszú idő után Sainz a második spanyol pilóta, aki felállhatott a dobogó legfelső fokára a kétszeres világbajnok Fernando Alonso után.
A sportág 1950-es megalakulása óta összesen 15 spanyol F1-es pilóta volt már a mezőny tagja, közülük viszont csak négyen állhattak fel a dobogóra: Sainz, Alonso, Pedro de la Rosa és Alfonso da Portago.
Miközben volt oka bőven az ünneplésre a Ferrarinak, ugyanannyi oka volt csalódottnak is lenni, amiért egy újabb megkérdőjelezhető döntést követően Charles Leclerc az élről néhány kör alatt a negyedik helyen találta magát, és ott is fejezte be a versenyt. Ahogy azt megírtuk, a Ferrari döntése feszegeti a logika határait, és érthető a monacói csalódottsága.
Binotto szerint Leclerc megérdemelten nyerhetett volna
Mattia Binotto csapatfőnök szimpatizált monacói pilótájával, és úgy gondolja, hogy megnyerhette volna a futamot, ha nem szakítja félbe a versenyt a késői biztonsági autós etap.
Meg tudom érteni a frusztrációját. Amikor kényelmesen vezetsz egy versenyt néhány körrel a vége előtt, és nem nyersz, akkor természetes a csalódottság.
- mondta a versenyhétvégéről.
De Charles csalódása a mi csalódásunk is: együtt nyerünk és együtt veszítünk. Ugyanolyan frusztráltak vagyunk az eredménye miatt, ahogyan ő is frusztrált, mert csodálatos volt, ahogyan vezetett, és ismét megmutatta, milyen erős versenyző. Charles teljesen megérdemelte volna, hogy megnyerje a futamot. Így is történt volna, ha nem lép pályára a Safety Car.
Binotto: A józan ész azt diktálta, hogy elsőbbséget adjunk az élen álló autónak
Rengeteg vita volt a futam végén, amikor az olasz székhelyű alakulatot megkérdezték, hogy miért pont Sainzt választották friss gumikért a Safety Car mögött, és nem Leclerc-t. Miután a pályán hagyták Leclerc-t a kemény Pirelliken, rendkívül sebezhetővé vált a mögötte friss lágyakon érkezőkkel szemben. Binotto kifejtette, hogy Leclerc pályán tartása a "józan ész" stratégiája volt, annak biztosítására, hogy megvédjék vezető pozíciójukat arra az esetre, ha a Mercedes úgy döntene, hogy kint marad, és átveszi tőlük a vezetést.
Józan ész volt, hogy az élen álló autót helyezzük előtérbe a pályapozíciók védelmével. Ebben a stratégiában nincs semmi szokatlan, mindig a vezető autót és így Charlest helyezzük előtérbe ebben a helyzetben
- magyarázta.
Amikor a Safety Car megérkezett, Charles épp frissebb gumikon autózott, mint Carlos. Ha kijött volna a boxba, ellenfelünk pont az ellenkezőjét tette volna, így viszont szinte új kemény abroncsokon szerezhette volna meg a pályapozíciót. Gondoljunk csak Lewis Hamiltonra a tavalyi szezonzárón Abu Dhabiban, amikor nem cserélt kerekeket. Ugyanakkor úgy döntöttünk, hogy az ellenkező stratégiát alkalmazzuk Carlosnál, hogy minden lehetőséget kihasználhassunk. Ha nem csináltuk volna ezt a megosztott stratégiát, azt kockáztattuk volna, hogy elveszítjük a versenyt, és átadjuk a győzelmet az ellenfelünknek.
- tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.
Forrás