A Forma–1-ben 2021 óta használnak költségvetési sapkát, ami azt hivatott biztosítani, hogy a csapatok által elköltött pénzösszegek között ne legyen túl nagy különbség, így az istállók hosszú távon a teljesítmény tekintetében közelebb kerüljenek egymáshoz. Ez azonban nem tökéletesen működik, és a csapatok létszáma is egyre nagyobb lett ahelyett, hogy csökkent volna – egy meg nem nevezett csapatfőnök szerint évekkel ezelőtt még 1000 főből álltak az istállók, mostanra viszont a legjobbak 1500 főre bővültek.
Ennek egyik fő oka, hogy a legjobb csapatok (elsősorban a Red Bull) rengeteg embert csak részmunkaidőben foglalkoztatnak. Például az idéntől a McLarenhez igazoló mérnök, Rob Marshall korábban 50%-ban az RB17 Hypercar, 40%-ban a Red Bull Powertrains és 10%-ban a Red Bull Forma–1-es csapata körül dolgozott, így
az energiaitalosok könyvelésében Marshall fizetésének csupán tíz százaléka szerepelt az F1-es részlegnél.
A kiskapu kihasználásával a csapatok egyre több több projekten tudnak dolgozni úgy, hogy a nagy fizetést igénylő alkalmazottak könnyedén megmaradhatnak. Az FIA eddig nem tudta pontosan ellenőrizni, hogy a könyvelésben szereplő százalékok valóban azok az értékek, amennyit egy alkalmazott az adott projekttel foglalkozik. Ezen azonban 2026-tól változtatnak, az FIA ugyanis a hírek szerint két év múlva bevezeti, hogy
akármilyen százalék szerepel az alkalmazottak F1-es részénél, mindenképp a bérének 100 százalékát bele kell számítani a költségvetési sapkába.
Az FIA ezt már korábban be akarta vezetni, de állítólag akkor nem szavazott rá elég csapat, 2026-tól viszont a szövetség már meg tudja változtatni ezt a szabályt.