Vágólapra másolva!
Az FIA versenyigazgatója, Niels Wittich minden eddiginél szigorúbb irányelvekkel próbálja megakadályozni azt, hogy véget vessen az időmérőkön az indokolalanul lassú autózásnak.

Az utóbbi F1-es szezonokban az időmérőkön többször is kellemetlenség adódott abból, hogy egyes versenyzők túl lassan haladtak a pályán, miközben a többiek gyorskört futottak. A balesetveszélyes és a Forma-1-re rossz fényt vető jelenségnek az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) már a tavalyi előírásokkal igyekezett véget vetni, a pilótáknak minden körük során egy meghatározott maximum köridő alatt kellett maradniuk a két biztonsági autós vonal közötti szakaszon.

Tovább szigorít az FIA

Niels Wittich versenyigazgató a hétvégi évadnyitó Bahreini Nagydíj előtt kiadott irányelve 

a tavalyi szabályozást szigorítja tovább, melynek értelmében nem csak a két safety car-vonal között, hanem az összes sportbírói szektorban is tartaniuk kell magukat a versenyzőknek az előírt maximumidőhöz.

F1 Bahreini Nagydíj 2023
Tovább szigorítja az időmérős szabályokat az FIA
Fotó: NurPhoto via AFP / NurPhoto via AFP/Alex GallI/LiveMedia/NurPhoto

Az új szigorítással az FIA azt akarja meggátolni, hogy a pilóták azzal játsszanak, hogy bár a teljes körön betartják az előírt maximumidőt, ezt úgy érjék el, hogy egyes szakaszokon gyorsabban, míg máshol lassabban haladnak, ezzel teremtve potenciálisan veszélyes helyzetet a gyorskörön lévő versenyzők számára. 

A mostani előírás szerint a bokszutcára is vonatkoznak a szabályok,

amelyeket nem csak az időmérőkön, hanem a versenyek és a sprintek előtti, a bokszkijárat megnyitását követő kivezető és ismerkedő köröknél is be fognak tartani.

Ami az idei F1-es szezonnyitót illeti, Bahreinben csütörtökön az első két szabadedzést rendezik, pénteken további egy gyakorlásra, 17 órától pedig az időmérő edzésre kerül sor. Az 57 körös futam szombaton 16 órakor rajtol.

Kapcsolódó cikkek