Verstappen rommá törte a Red Bullt, veszélyben az időmérője
2018. május 26. 11:54
A pénteki szünnapot követően szombaton a 3. szabadedzéssel folytatódott a Monacói Nagydíj hétvégéje. A csütörtöki tréningeken verhetetlen volt a Red Bull, mindkét gyakorlást Daniel Ricciardo zárta az élen pályacsúccsal, Max Verstappen lett a második. A Ferrarinál bizakodtak, hogy szombatra közelebb kerülhetnek a bikásokhoz, a Mercedesnél már kevésbé. A szakértők a köridők további javulását várták és azt, hogy akár az 1:11-es határ alá is bemehetnek majd a pilóták.
A Ferrarinál és a Mercedesnél nem sokat teketóriáztak, hamar megkezdték a körözést, míg a Red Bullok a mezőnyből utolsóként teljesítettek mért kört.
Minden harmadik szabadedzésre igaz, hogy amennyiben valaki összetöri az autóját, veszélybe sodorja az időmérőjét, mivel a két edzés között nagyon kevés idő áll a csapatok rendelkezésére a javításhoz.
Monacóban különösen oda kel lfigyelniük erre a pilótáknak, hiszen a falak közelsége miatt itt egy hiba nagy eséllyel jelentős anyagi kárhoz vezet. Mindez vélhetően Valtteri Bottas agyán is átfutott, miután 10 perc elteltével elfékezte magát a célegyenes végén, majd úgy forgatta meg az autót a Saint Dévote bukóterében, hogy a hátsó szárnyával lekoccolta a falat. A Mercedesnek ki kellett cserélnie az elemet.
A tréning elején a Ferrarik diktálták a tempót, miközben Ricciardo autóján apróbb módosításokat hajtott végre a csapata. A vörösök uralma addig tartott, amíg meg nem jelent a pályán a két Red Bull és azonnal nem vette át a vezetést. Ricciardo és Verstappen neve felváltva tűnt fel az első helyen, a holland pedig rövidesen 1:12 alá is benézett, majd 1:11.787-tel új körrekordot állított fel, csapattársa 133 ezredmásodperces lemaradással követte. A Red Bullok mögött a két Ferrari következett.
Mindeközben Romain Grosjean vesszőfutása tovább folytatódott, a francia először a forgalomra panaszkodott, majd a bokszba hajtott, hogy a Haas hosszabb javításnak álljon neki az autóján.
Bottas után Carlos Sainz is elfékezte magát a célegyenes végén és csak nagy nehezen tudta magát visszamanőverezni a pályára, nem sokkal később pedig Lance Stroll is tett egy látogatást ugyanott, de ő is folytatni tudta.
Az időmérő szimulációkat a Mercedes kezdte meg elsőként a nagyok közül, Hamilton és Bottas azonban nem tudott előrébb jönni az 5. helynél. Előbb a finn vette át ezt a pozíciót a négyszeres világbajnoktól, majd nem sokkal később Hamilton következett. Az utolsó tíz percre fordulva a Red Bullok is megjelentek, de bárcsak ne tették volna – gondolhatták nem sokkal később a csapatnál.
Max Verstappen ugyanis annyira igyekezett, hogy a második uszodai sikánban rommá törte az Red Bullt.
A holland a jobb első kerekével eltalálta a belső korlátot, ettől a kormányösszekötő azonnal felmondta a szolgálatot, az RB14 pedig a rázókövön átrepülve a szemközti korlátban kötött ki. Verstappen sértetlenül megúszta, az autója azonban meglehetősen összetört, előcsalogatva a piros zászlót. Kérdés, hogy a Red Bull össze tudja-e rakni azt az időmérő első szakaszának végére, hogy a hollandnak még legyen esélye legalább egy mért kört futni és továbbjutni a Q2-be.
A monacói pályabírók gyors munkájának köszönhetően az utolsó percekre még újra tudták indítani az edzést, Ricciardo pedig képletesen szólva megforgatta a tőrt a holland szívében, miután 1 ezredmásodperccel átvette a vezetést. A holland mögött a két Ferrari zárt Vettel, Räikkönen sorrendben, míg a két Mercedes kibérelte a képzeletbeli harmadik sort.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözlünk mindenkit, a pénteki pihenőnap után 12 órától folytatja a mezőny a felkészülést a Monacói Nagydíjra. A legfőbb pénteki eseményekről és esélylatolgatásunkról az alábbi hírcsokorban olvashatnak:
Kimi Räikkönen tavalyi időmérőn felállított pályacsúcsát (1:12.178) már a csütörtöki első edzésen megdöntötte Daniel Ricciardo, majd a második tréningen már 1:12 alá is bement. A Pirelli hiperlágy gumijainak és a pálya felületén elvégzett változtatásoknak köszönhetően Martin Brundle, a Sky Sports szakkommentároa szerint azonban akár 1:10 alatti köridőket is láthatunk a mai nap folyamán.
Napsütésben, 23 fokos levegő és 40 fokos aszfalthőmérséklet mellett várhatják a csapatok a harmadik szabadedzés kezdetét.
A két McLaren és a két Sauber már ki is hajtott a pályára.
A két Mercedes, valamint Max Verstappen és Kimi Räikkönen is megkezdte az edzést.
A Ferrari finnje 1:13.727-tel megfutotta az edzés első mért körét, Bottas 123 ezreddel lemaradva a második.
Sebastian Vettel 1:13.150-nel átvette a vezetést, de Räikkönen azonnal visszaszerezte azt, 117 ezreddel megjavítva a német idejét. Mögötük Bottas áll, aki súrolta a falat a második uszodai sikánnál.
Lewis Hamilton megelőzte Bottast, már ő a 3., 191 ezreddel lemaradva Räikkönentől.
Nyolc autó futott eddig mért kört, közülük mindegyik kivétel nélkül a Pirelli hiperlágy gumijait használja.
A Mercedes finnje a Saint Dévote-ban fékezte el magát, majd amikor a bukótérben megforgatta az autóját, a hátulját odacsapta a falhoz. Folytatni tudta, de bizonyára sérült a hátsó szárnya.
A négyszeres világbajnok 1:12.696-tal átvette a vezetést Räikkönentől, aki már szintén 1:13 alá szorította a köridőt.
Íme a hiba, ami a finn falkoccolásához vezetett.
Cyril Abiteboul, a Renault motorsportfőnöke a Sky Sportsnak elmondta: szerinte nem lehet majd, csak a leglágyabb keverékkel továbbjutni a Q3-ba.
A német letaszította az élről Hamilton, 1:12.482-vel átvette a vezetést. Ez még jócskán elmarad a Red Bullok csütörtöki legjobb köreitől.
A bikások húzták a legtovább a nagyok közül a mért kör teljesítését, de Verstappen, Ricciardo sorrendben már ők állnak az élen.
A Red Bull demonstrálja, hogy nem véletlen volt a csütörtöki tempója, a két versenyzője egymás kezéből kapkodja ki az első helyet. Most éppen a holland vezet 1:11:787-tel. Ez új pályacsúcs!
A Haas franciája jelenleg az utolsó helyen áll, korábban a forgalomra panaszkodott a rádióban, azóta pedig kiállt a bokszba, hogy a csapat szerelői szétszedjék az autója elejét. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint az első felfüggesztést cserélik.
A Red Bull hollandja az első és az utolsó szektorban futott abszolút legjobb időt, a középsőben azonban időt vesztett, így nem javított az idején. Továbbra is ő áll az élen.
Mindhárom szektorban valamelyik Red Bull futotta meg az eddigi legjobb időt.
A holland nem volt rossz körön, Bottas azonban nem tudott félreállni előle az első uszodai sikán után, így kénytelen volt elvenni a gázt.
Egyéni legjobb első, valamint abszolút legjobb második szektor után Vettel feljött a Red Bullok mögé a 3. helyre, de még nem tudott 1:12 alá menni.
A Renault pilótája a célegyenes végén fékezte el magát és nem sokon múlott, hogy a bal oldali palánknak csapja az autót. Végül egyenesen kicsúszott a bukótérbe, ahonnan hosszas tolatgatás után tudott csak kjönni.
Jelenleg mindössze a két Ferrari és Bottas tartózkodik a pályán.
A két Red Bull vezet a két Ferrari előtt, a Mercedesek egyelőre nem muzsikálnak jól, Íme az állás féltávnál:
Könnyen az időmérője is bánhatta volna a spanyolnak a korábbi elfékezést.
A finn 1:12.356-tal átvette az 5. helyet csapattársától.
Mindkét autó új hiperlágy gumikon van a pályán, Hamilton az első gyorsköre végén elvette, most újra nekifutott.
A brit másodjára sem tudott rendes mért kört futni a hiperlágyakon.
Harmadjára csak sikerült tiszta kört futnia a négyszeres világbajnoknak, amellyel visszavette az 5. helyet Bottastól (1:12.273).
A két Toro Rosso meglehetősen jól mozog, Brendon Hartley 1:12.752-vel feljött a 7. helyre. Gasly egyelőre a 13., de még nem futott időmérő szimulációt.
Bottas már a 8. körét futja a leglágyabb Pirelliken. Egyéni legjobb első szektor után azonban időt vesztett és nem javított.
A Williams pilótája Sainz és Bottas után szintén a Saint Dévote bukóterében kötött ki, de folytatni tudta.
A holland hatalmasat hibázott a második uszodai sikánban és ripityára törte az autóját. Piros zászló!
A holland a második sikánban megcsípte a jobb oldali korlátot, majd irányíthatatlanul a szemközti falnak csapódott.
Míg Verstappen a Red Bull garázsában Helmut Markóval beszélget, a többiek az utolsó pár percben megpróbálhatnak javítani az idejükön.
Így nézett ki Verstappen autója, miután a falhoz csapta. Nagyon gyors munkára lesz szükség a Red Bull szerelőitől ahhoz, hogy a holland részt tudjon venni az időmérőn.
Csak hogy még jobban elkeserítse csapattársát, az ausztrál 1 ezreddel átveszi a vezetést.
A csütörtöki naphoz hasonlóan a két Red Bull zárt az élen, a Ferrarik nem javítottak az idejükön, Vettel 237 ezredes hátránnyal maradt a 3., Räikkönen 356 ezredes lemaradással a 4., miközben a két Mercedes Hamilton, Bottas sorrendben az 5. és a 6. helyen végzett.
Miközben a pilóták még rajtgyakorlatokat végeznek, mi megköszönjük megtisztelő figyelmüket, 15 óra előtt pedig várjuk Önöket az időmérő edzés élő szöveges tudósításával! Viszontlátásra!