Kimi Räikkönen a tőle megszokott higgadtsággal vette tudomásul, hogy csaknem kilenc év után, a 2008-as Francia Nagydíj óta először sikerült visszatérnie az első rajtkockába, amikor 43 ezredmásodperccel csapattársa, Sebastian Vettel előtt az élre kvalifikálta Ferrariját Monacóban.
Nem panaszkodom"
– mondta, óvatosan hozzátéve, hogy a pole pozíció még ezen, az előzést gyakorlatilag teljesen ellehetetlenítő pályán sem jelent garanciát a győzelemre.
„Jó időzítéssel sikerült kimennünk a pályára. Minden rendben volt, úgyhogy rendesen ráléptem a gázra. Ez egy kellemes, sima időmérő volt" – jegyezte meg szerényen. Bár az idén most sikerült először Vettel elé kerülnie, az eredménye nem volt egészen váratlan, mert az utóbbi hétvégéken egyre otthonosabban érezte magát az autójában, csak a Q3 végén soha nem sikerült összeraknia egy igazán jó kört.
Most épp fordítva történt: a szabadedzéseken Vettel tűnt a magabiztosabbnak, a döntő pillanatban mégis Räikkönen vette át a kezdeményezést. Ennek egyikük szerint sem volt köze ahhoz, hogy szombat délutánra megváltoztak a pályaviszonyok, és az aszfalt egészen forróra, 52 fokosra hevült.
„Szerintem csak annyiról van szó, hogy itt a nagyon apró részletek döntenek. Ha kicsit kiesünk a megfelelő tartományból a gumikkal egy-két helyen, az behatárolja a tempónkat, és a lassú kanyarokban rögtön rengeteg időt veszítünk lényegében a semmivel" – felelte Räikkönen az Origo GPhírek kérdésére.
„Elég nehéz összerakni egy jó kört, és a szabadedzéseken egyébként is igyekeztem vigyázni azt autóra, nehogy összetörjem, mert azért súlyos árat kellene fizetni. Aztán, amikor kellett, ráléptem a gázra, és reméltem, hogy összejön. Apróságokon múlik, nem a körülményeken. Aki a legjobban érzi az autót, az lesz a leggyorsabb."
Vettel úgy vélte, valójában már az időmérő előtt sem volt előnyben a csapattársával szemben.
„A szabadedzések csütörtökön és ma is zökkenőmentesek voltak számomra, nem akadt gondom a forgalommal sem, ezért jól rá tudtam érezni az autóra, és ki tudtam hozni belőle a maximumot" – mondta.
„Kimi körei viszont elég zűrösek voltak, és ő küszködött a forgalommal is, ezért talán nem sikerült annyira belerázódnia a ritmusba. Szoros volt. Ahogy Kimi említette, muszáj összerakni egy jó kört. Az időmérőn kicsit talán tényleg jobban szenvedtem, mint ő, de végeredményben ő volt a gyorsabb, úgyhogy megérdemelten került elém. Ennyi."
Vettel – aki mindössze 2 ezreddel előzte meg a mercedeses Valtteri Bottast – nem fogta a technikára a vereséget. Elismerte, hogy az autója vezethető volt, csak úgy érezte, túl keményen próbálkozott. „Az első Q3-as körömben túl keményen nyomtam – mondta.
Kisodródtam az 5-ös kanyarban. A második alkalommal megint túl mélyen fékeztem bele, és a középső szektorban túl mohó voltam.
A kelleténél is többet akartam kihozni az autómból, ami megbosszulta magát."
A Ferrari már két versennyel ezelőtt, Szocsiban is meghódította az első rajtsort, de ott az akkor szintén mögülük induló Bottas a startnál rögtön eléjük került. Monacóban erre kevesebb esélye lesz, mert az első kanyarig rövid a távolság, ám a szűk helyen könnyű belekeveredni egy ütközésbe.
Vettel és Räikkönen megígérte, hogy vigyázni fognak egymásra.
„Tudjuk, mit csinálunk. A csapat érdeke az első, ezért vannak belső szabályaink, tiszteletben fogjuk tartani egymást. Szabadon harcolhatunk, csak a lehető legtisztább módon, és nem üthetjük ki a másikat – hangsúlyozta a finn, aki pályafutása során még csak a 17. alkalommal indulhat majd a pole-ból vasárnap. – Fogalmam sincs, az emberek miért várják, hogy holnap másképp lesz, mint az elmúlt két évben volt. Semmi nem változott, felesleges hülye sztorikat kerekíteni ebből."
Vettel szerint is volt idejük kiismerni egymást, ezért nem fenyegeti őket veszély. „Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, igen, egymással is – jelentette ki. – A rajt és az első kanyar itt különösen fontos, de a futam is az! A rajt csak az eleje, nem a vége."
Mivel legfőbb világbajnoki ellenfele, Lewis Hamilton csak 14. lett az időmérőn, és várhatóan a 13. helyről fog rajtolni, Vettelnek jó esélye van rá, hogy jelentősen tovább növelje 6 pontos előnyét a világbajnoki összetettben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!