Vettel újabb drámája után Hamilton óriási mázlival nyert
2018. április 29. 13:43
A sokáig unalmas mederben csordogáló Azeri Nagydíj hatalmas tűzijátékká változott az utolsó körökre, amit a Red Bullok ütközése miatt beküldött Safety Car eredményezett. Az idei négy futamból már a harmadikon dőlt el a verseny ily módon, a biztonsági autó ezúttal két ütemben Lewis Hamiltonnak passzolta át a győzelmet a sokáig magabiztosan élen álló Sebastian Vetteltől.
Amikor a 40. körben Daniel Ricciardo telibe találta a célegyenesben csapattársát, Max Verstappent, úgy tűnt, Valtteri Bottasra mosolyog rá a szerencse, ugyanis addig még nem járt a boxban. A biztonsági autó mögött az ultralágy gumin eleve felzárkózhatott volna Vettelre, aki már 10 kör óta használta saját lágy szettjét, a Ferrari viszont úgy döntött (ahogy a Mercedes is Hamilton esetében), hogy így képtelen lenne a védekezésre, ezért másodjára is beszólították kerékcserére.
A táv kétharmadáig a Mercedesekkel szemben kényelmes előnyt felépítő német pilóta így visszaesett a 2. helyre.
Az újraindításnál megtámadta Bottast, de túl nagy sebességgel esett be mellé a célegyenes végén, ezért kisodródott és visszaesett a 4. helyre. Végül ebben a pozícióban végzett az elfékezett gumin, méghozzá úgy, hogy utána nyert és vesztett is egy helyet: Sergio Pérez megelőzte, Bottas viszont kiesett defekt miatt.
"Nehéz mit mondani. Balszerencsés voltam – mondta a finn. –
Talán legurítok tíz sört és rendben leszek. Meg fogom emészteni. Ilyen a versenyzés, de ez most nagyon fájdalmas."
A Mercedes egyik csapatvezetője, Niki Lauda mérges volt, hogy valamilyen roncsdarab kiszúrt a pilótájukkal. "Miért nem takarították fel rendesen a pályát? Rengeteg idő lett volna rá. Bottasnak ez katasztrófa volt" – háborgott a Sky Sportsnak.
Törmelék bőven heverhetett a pályán. Az első öt helyről induló versenyző változatlan sorrendben ment át az első néhány kanyaron, de a 2-es kanyartól már túl szűk volt a pálya a húsz autónak: Szergej Szirotkin nekiment Péreznek, majd az egyenesben Fernando Alonsónak is, miután Nico Hülkenberg befelé terelte.
A Williams orosz pilótája kiesett, a mérges Alonso két defektes jobb oldali kerékkel visszaevickélt a boxba, a bejáratnál az alig kormányozható autóval a falnak is nekiment. "Vigyáztam az első két kanyarban, erre belém jönnek utána" – dühöngött rádión. A padlólemeze megsérült, de teljesítette a távot, és a kavalkádban ismét pontokat szerezve 7. lett.
A nyitó kör harmadik kanyarjában történt egy még nagyobb ütközés,
amelyben Kimi Räikkönen forgatta bele a palánkba Esteban Ocon Force Indiáját.
Utóbbi kiesett, a finn ellenben tovább tudott menni, és szárny- és gumicsere után átváltott a lágy keverékre. "Azt hiszem, Ocon nem látott engem a belső íven. Egyszerűen elfordult, miközben én mellette voltam" – vélte. Szerencséjére a Safety Cart is beküldték a törmelékek miatt, így felzárkózhatott a mezőnyre. Ocon azt mondta, miután az egyenesben megelőzte a Ferrarit, nem számított rá, hogy újra megjelenik mellette, és már csak azt érezte, hogy nekicsapódik a falnak. Szerinte a finn lehetett volna türelmesebb.
A biztonsági autó 5 kört töltött a pályán, az újraindítást követően Vettel megtartotta a vezetést Hamilton és Bottas előtt, Verstappen megelőzte Ricciardót. A Red Bullok azonban nem tudták tartani a lépést velük a szuperlágy gumin, az ultralágyakon támadó Renault-k áldozataivá váltak.
A 10. körre Carlos Sainz és Nico Hülkenberg egyaránt maga mögé utasította a célegyenesben Ricciardót és Verstappent, átvéve a 4-5. helyet. Hamarosan azonban eltűntek a rivaldafényből, mert Sainz a 15. körben kiállt kerékcserére,
Hülkenberg pedig ekkor már a fejét verte a falba, miután ugyanezt megtette az autójával:
a 11. körben a 4-es kanyar kijáratánál nekicsúszott a palánknak a bal hátsó kerékkel. Tavaly szintén vezetői hiba miatt esett ki Bakuban.
Ricciardo és Verstappen annyira lemaradt az első hármastól, hogy amikor Hamilton a 22. körben megejtette első (és az akkori tervek szerint utolsó) boxkiállását, pont visszatért eléjük. Az ausztrál gyorsabbnak tűnt csapattársánál, de hatalmas erőfeszítések árán, sokadik próbálkozásra hiába előzte meg a 35. körben, a kerékcserékből a holland jött ki jobban és visszaszerezte a 4. helyet.
Ricciardo addig többször elment Verstappen mellett, de csapattársa rendre agresszívan visszatámadt a következő kanyarban. Izzott a levegő, érezni lehetett, hogy ennek nem lesz jó vége, és a 40. körben ütközéssel végződött a két Red Bull csatája a célegyenesben, Ricciardo belerongyolt a másik RB14-be, amely túl későn kezdett befelé mozogni.
"Úgy láttam, megnyílik a rés a belső íven, és amikor arra kormányoztam, ott kellett maradnom" – nyilatkozta Ricciardo. A csapatfőnök Christian Horner szerint mindkét pilótájuk felelős volt a kettős kiesést okozó balesetért, akiket egyébként önmérsékletre figyelmeztettek a korábbi adok-kapok után.
Mindketten láncon vannak, ez látható a testbeszédükön. A gyárban minden csapattagtól bocsánatot fognak kérni a barcelonai verseny előtt"
– jelentette ki a Sky Sportsnak.
A versenyzők között a jelek szerint nincs feszültség, mindketten elismerték, hogy ártottak a csapatnak. Horner azt mondta, nem számít további zűrökre.
Az ütközés miatt újra bevezényelt Safety Car nagyon rosszul jött Vettelnek, hiszen addig úgy tűnt, lazán elsétál a győzelemmel.
Hamilton nem tudta megszorongatni az első etapban, többször hibázott, és a hátránya már 8 másodperc felett volt, amikor kiállt a depóba.
Bottast több mint 4 másodperccel előzte meg a címvédő, de a finn első etapját extrém hosszúra nyújtotta a Mercedes a strapabíró szuperlágy gumin, így a jó tempójával nem tűnt elérhetetlennek a 2. hely neki, sőt, Toto Wolff szerint valamennyi sansza a 30. kör óta lágy keveréken köröző Vettel megközelítésére is lett volna a friss ultralágyon.
"A délelőtti egyeztetésen megbeszéltük, hogy minél hosszabbra nyújtjuk az etapot, annál nagyobb az esély a Safety Car-ra" – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. Ez bejött, de az újraindításnál a 48. körben Vettel vehemensen próbálta visszaszerezni az 1. helyet.
Bevetődött Bottas mellé, de már nem tudott megállni, kisodródott a bukótérbe,
ezzel a két Mercedes és a rajt utáni csetepaté követően felzárkózó Räikkönen elment mellette – így nem csak a győzelmet, hanem a dobogós eredményt és a vezetést is elvesztette a tabellán, melynek élére 4 pontos előnnyel Hamilton ugrott.
"Örülök, hogy megpróbáltam, de annak nem, hogy nem jártam sikerrel. De meg kellett próbálnom. Nem hiszem, hogy túl optimista lettem volna" – mondta Vettel a manőverről, amelynél állítása szerint megnehezítette a dolgát, hogy a pálya ellenkező oldalán voltak a féktávhoz használt viszonyítási pontjai.
Bottas ezután kapott defektet, a győzelem Hamilton ölébe hullott. "Nagyon szenvedtem ma, úgyhogy hihetetlenül hálás vagyok a győzelemért. Miután kiszálltam az autóból és letudtam az interjút, rögtön felkerestem Valtterit, ezért is késtem a dobogóról – mondta. –
Kicsit fáj a szívem, amiért nem úgy vezettem, ahogy szoktam."
"Apám régen megtanította a leckét, hogy sose adjam fel. Keményen hajtottam, és ez lett az eredménye. Bebizonyosodott, milyen hasznos ez a mentalitás."
Mögötte Räikkönen és Pérez futott be, utóbbi viszont aggódott, hogy a szuperlágy gumin nem tudja visszaverni Vettel rohamát, aki összeszedte magát az elfékezés után. Pérez úgy fogalmazott, hogy a végén "életem legjobb két körét teljesítettem, miután Seb felzárkózott." A versenyen egy újraindításnál korai előzésért egyébként 5 másodperces időbüntetést kapott, és tiltott DRS-használat miatt a 3. helye is veszélyben volt egy darabig.
Az 5. hely Sainzé lett, miután a második Safety Car-fázis során Romain Grosjean gumimelegítés közben megcsúszott és a palánkban landolt előtte – az újraindításra ezért kellett sokáig várni a Red Bullok ütközése után. A sauberes Charles Leclerc a második monacói pilóta lett, aki pontot szerzett a világbajnokságban (az első Louis Chiron volt a történelem második F1-es versenyén, 1950-ben), az első tízbe rajtuk kívül Alonso, Lance Stroll, Stoffel Vandoorne és Brendon Hartley csúszott be. Utóbbi három versenyző első idei pontjait szerezte.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj élő közvetítésében! Ez a harmadik F1-es futam, amit Baku rendezhet, az első borzasztóan unalmas volt, a tavalyi viszont hihetetlenül izgalmas, reméljük, ezúttal inkább a tavalyira emlékeztet majd az összkép.
Az időmérőn izgalmasan alakultak a gumitaktikák és egy büntetés is átalakította a rajtrácsot.
Csütörtökön volt 20 éve, hogy megrendezték az 1998-as San Marinói Nagydíjat, az utolsó futamot, ahol "toronyszárnyakat" szerelhettek az autókra. A szerencsére gyorsan betiltott megoldás emléke előtt egy kisebb galériával adózunk.
---- separator ----gallery-content-type:3b9f50b4-df67-41e0-8937-9b436a00a924---- separator ----Az első három futamból kettőt Vettel, egyet Ricciardo nyert meg, a világbajnoki címvédő Mercedes pilótái még nem állhattak fel a dobogó legfelső fokára. Vajon változik ma a szerencséjük?
A finn pilóta kénytelen ultralágy gumikkal rajtolni, ráadásul csak a 6. helyről indulhat. Finoman fogalmazva sem ő az esélyes a futamon, de Toto Wolff az Autosportnak elárulta, attól tartanak, hogy egy korai Safety Car esetén kihozhatják Räikkönent, aki a lágy gumival utána akár a célig is eljuthat.
A Sky Sportsnak kijelentette, hiába terveztek mindenféle stratégiát, a verseny egy nagy lottó lesz.
Räikkönen kivételével az élcsapatok pilótái szuperlágyakkal rajtolnak, utána ultra- és lágy abroncsokat is választhatnak, mindegyikből maradt 1-1 új szett.
A Pirelli szerint az a legjobb választás, ha valaki szuperlágy gumikon indul, a 20. körben pedig lágyakra vált. Räikkönen valószínűleg már 10 kör után lecseréli az ultralágyakat, aztán 41 kört próbál majd megtenni a lágyakkal. Elméletileg egy harmadik változat is szóba jöhetne nála, e szerint a 10. körben szuperlágyakra vált 20 kör erejéig, majd további 21-et egy újabb szuperlágy szettel tesz meg. A Pirelli elképzelésével az a gond, hogy senkinek sincs két szett szuperlágy abroncsa.
Akár 80 km/órás széllökések is lehetnek a verseny alatt, ez erősebb a tegnapi értékeknél. Marcus Ericssont és Kimi Räikkönent már a rajtrács felé megviccelték a körülmények, Max Verstappen is látványosan elrontott egy féktávot. A rajtrácson a személyzetnek a szőnyegekre kell állniuk, hogy ne kapja fel azokat a szél.
Ha ez így megy tovább, lényegében bárki, bármikor kicsúszhat a pályáról.
Veszélyesen közel került a falhoz a rajtrácsra vezető körén, de úgy tűnik, megúszta.
Lance Stroll és Szergej Szirotkin alig maradt le a Q3-ról szombaton, Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója a Sky Sportsnak azt mondta, eddig szinte lehetetlen volt számukra a pontszerzés, de most lehetőségük nyílhat. Ez úgy kell nekik, mint egy falat kenyér, hiszen a Williams pillanatnyilag utolsó a konstruktőri világbajnokságban.
A Pure Pitwall szerint akár 26 kört is megtehet az élmezőny a szuperlágy gumikon. Ők Vettel-Bottas-Hamilton befutót jósolnak, de ezt csak tippelni tudjuk, hogy mi alapján...
Azerbajdzsánba általában kevesebb celeb és vállalati vendég látogat el, mint a hagyományos versenyekre, de úgy tűnik, a célegyenes így is megtelt.
A versenyzői parádén nyilatkozott a Sky Sportsnak:
"A Ferrarik tempója az elmúlt néhány futamon röhejes volt, úgyhogy remélem, hogy lépéseket teszünk előre. Az egész hétvégén mögöttük voltunk és próbáltuk elkapni őket, remélem, eléggé felzárkóztunk a versenyre."
Mindketten felléptek az Azeri Nagydíj programjának részeként. A Jamiroquai frontemberét valószínáleg nem kellett erre kétszer kérni, hiszen saját bevallása szerint is nagy Ferrari-rajongó.
A Pure Pitwall jóslata szerint Vettel a 13. körben jöhet a boxba, Hamilton és Ricciardo a 14. körben követi őt, ez Bottasnak rossz hír lehet, mert így Ricciardo elévághat.
Hamilton a rádión azt mondta, hogy szerinte melegebb van, mint várták, de mérnöke azt mondta, ez így is marad. Valójában hűvösebb van az előző két napnál.
Legalábbis az 1-es kanyarban, a 2-esnél már kezdődtek a gondok. Néhány méterrel később Kimi Räikkönen kiütötte Ocont és Szirotkin is kiesett.
Räikkönen első szárnya is megsérült.
Fernando Alonso sem úszta meg a rajtot, úgy tűnik, defektet kapott és első szárnyat is lehet, hogy cserélnie kell. Próbál araszolni a boxutca felé.
Alonso lesz az utolsó. A spanyol pilóta jobb első és jobb hátsó abroncsa is defektet kapott, alig tudott visszatérni a boxba. Ő is lágy gumikat és új első szárnyat kapott. Egyszerre ütközött Szirotkinnal és az egyik Renault-val.
Kereket cserélt Hartley, Magnussen és Ericsson is.
Otmar Szafnauer a Sky Sportsnak azt mondta, nem is érti, hogy Kimi Räikkönen mire gondolt a késői manőverével. Paul di Resta szerint több helyet kellett volna hagyni a finn pilótának. Nico Hülkenberg azt mondta a rádión, hogy hosszú Safety Car-fázisra számít a sok törmelék miatt.
Mérnöke közölte vele, hogy megsérült a McLaren padlólemeze, erre ő dühöngött, mert szerinte nagyon óvatosan ment az első két kanyarban, a többiek mégis összetörték az autóját.
Räikkönen azt mondta a rádión, hogy a Force India becsukta előtte az autót, Ocon természetesen úgy érezte, hogy a finn pilóta felöklelte őt.
Még mindig takarítanak a pályán, de lassan azért már elengedhetnék a mezőnyt. Vettel továbbra is jelenti a rádión, hogy törmelékeket lát.
Minél tovább mennek a Safety Car mögött, Räikkönennek annál több esélye van, hogy további kerékcsere nélkül teljesítse a futamot.
Most Vettel idegesítette Hamiltont az indulás előtt (ez tavaly fordítva volt), a brit pilótának ki is kellett térnie a Ferrari mögül. A taktika bevált, Vettel simán eljött az élen, Hamiltonnak inkább Bottas ellen kellett védekeznie. Verstappen megelőzte Ricciardót, majd a szemfüles Sainz is beugrott közéjük.
Érezte, hogy nem tudja bevenni az egyik balost, ezért inkább levágta a kanyart. Keményen védekeznie kell Sainz támadásaival szemben, a Renault most nagyon elemében van. Vettel elszakadt Hamiltontól, 1:51.316-tal a leggyorsabb kört futotta, az előnye 3,3 másodperc. Räikkönen egyelőre a 11. helyezett.
A Ferrari pilótája 1:49.587-re javította a leggyorsabb kört, a különbség 3 másodperc körül ingadozik. Verstappen lemaradt Bottasról, próbálja feltartani az ultralágy gumikkal támadó Sainzot. Kisebb vonat alakul ki mögöttük.
Räikkönen a rádión azt mondta, hogy a gumik jól működnek az autón, lassan ő is utoléri a Verstappen-vonatot.
A Mercedes nem ereszti nagyon messzire a Ferrarit, Hamiltoné volt a leggyorsabb kör 1:48.376-tal, a különbség még mindig 3 másodperc körüli. Hülkenberg megelőzte Ricciardót, Sainz pedig lenyomta Verstappent, ultralágy gumikkal.
Verstappen túl korán elhasználta az akkumulátorának energiáját, erről szóltak Hülkenbergnek és meg is előzte ellenfelét a célegyenesben. Hamiltoné volt a leggyorsabb kör 1:47.814-gyel, Vettel 845-öt tudott.
1:47.192-vel újabb leggyorsabb kört ért el, Vettel 1:47.506-ot futott. Hülkenberg csendre intette a mérnökét.
Besokallt a 4-es kanyarban és már nem tudta megfogni az autója hátulját. Félre tudott állni a Renault-val, így nem akasztotta meg a versenyt.
Verstappen viszont visszavágott, így továbbra is az 5-6. helyen haladnak. Ennek lehet, hogy rossz vége lesz. Hamilton az előző körben tovább gyorsult, 1:47.053-at ért el, erre Vettel két abszolút leggyorsabb szektorral reagált.
1:46.825-re gyorsult, ezzel ismét 3,3 másodperc a különbség. A két Red Bull most békén hagyja egymást, így a ma is szenzációsan szereplő Leclerc közeledhet hozzájuk. Räikkönen a 9. helyezett.
A finn pilóta most kezdi támadni Lance Strollt a 8. helyért, eddig kellemesen autózott mögötte. Nem feltétlenül kell sietnie, mert lehet, hogy ezzel a gumiszettel kell célba érnie és az előtte haladók közül lassan többen is kiállnak majd a boxba.
A finn pilóta feljött a 8. helyre Stroll megelőzésével, közben egy leszakadt faág hullott a célegyenes közepére. Räikkönen arra panaszkodik, hogy a DRS túl későn kezd el működni az autóján.
1:46.722-re gyorsult, közben a faágat letakarították a pályáról. Az előnye körülbelül 4,5 másodperc. A 16 körben elfogytak Sainz abroncsai, lágy gumimkra váltott és a 13. helyre jött vissza Alonso és Vandoorne mögé.
Hamilton visszaesését egy megcsúszás indokolta, a célegyenes előtt szélesítette ki a pályát.
A finn pilóta araszol előre, már a két Red Bull mögött halad a rajthelyének megfelelő 6. pozícióban. Az a különbség, hogy neki lehet, hogy már nem kell kereket cserélnie.
Az 1-es pontnál nem működik a DRS érzékelője, erről tájékoztatott a versenyirányítás. A pilóták kézzel továbbra is állíthatják a szárnyakat.
Nem zavarta meg nagyon a versenyt, de visszaesett az utolsó előtti helyre. Hamilton közben rákapcsolt, 1:46.597-et ért el, ezzel 4,2 másodpercre csökkentette a hátrányát.
Mérnöke szólt Räikkönennek, hogy jól észrevette a DRS hibáját, mindenki más is küzd ezzel. Azt ígérte, hogy szólnak neki, ha használhatja az állítható hátsó szárnyat.
Vettel 1:46.475-re gyorsult, de Hamilton 1:46.331-gyel rálicitált, a különbség pillanatnyilag 4 másodperc. A Mercedesnél már kikészítették az új kerekeket, de a szerelők egyelőre békésen üldögélnek.
1:46.120-ra gyorsult, Vettel 1:46.329-et ért el. Pérez közben megelőzte Strollt és átvette tőle a 8. helyet, le is zavarta a kanadai pilótát a bukótérbe az 1-es kanyarnál.
Alaposan elfékezte magát a célegyenes végén és a bukótérből kormányozta vissza a Mercedest. A szerelők rögtön pakolni kezdték a kerekeket.
Azt mondta a rádión, hogy "valami történt", de nem tudja, hogy mi. A hátránya 8.2 másodpercre nőtt, rögtön kihívták lágy gumikért. Simán visszajött Verstappen elé.
Ráripakodott mérnökére, hogy ne zavarja őt a különböző beállításokkal. Nem tudta lerázni Verstappent, Vettel egyelőre a pályán maradt.
Hamilton 1:47.306-ot futott a lágy gumikkal, Vettel 1:47.159-et a kopott szuperlágyakkal. Viszont, a lágy lassan felmelegszik, úgyhogy érik a kerékcsere náluk is.
Leclerc kiállt már lágy gumikért, a 11. helyre jött vissza, pont Alonso mögé.
Az előnye 10,8 másodperc, Hamilton 19-re van Bottastól, de Vettel tempója már körönként egy másodpercet romlott, úgyhogy lassan ideje kereket cserélni.
Egy hajszál választja el attól őket, hogy kiüssék egymást, de remek csatát vívnak. Az előző körben Ricciardo 1:45.883-ra gyorsult, de Verstappen vissza tudta verni az újabb ostromot.
A német pilóta ismét visszatért az 1:46-os tartományba, bár Bottas és Hamilton fél másodpercet hozott rajta. Hamilton megnyugtatták, hogy az abroncsai simán kibírják majd a versenyt.
Az Ezüstnyíl 1:45.827-et ért el, Vettel csak 1:46.5-öt, Hamilton 1:46.1-et. Vettel előnye 9,4 másodperc, Hamilton további 18-ra van Bottastól.
Ez Hamilton korábbi kicsúszása miatt nem nagy meglepetés, az viszont igen, hogy Vettel jópár kört "lopott" a második etapjából, így a végén kevésbé lesznek használtak az abroncsai. A Red Bullnál most drukkolhatnak, hogy Safety Car legyen.
A finn pilóta továbbra is gyorsabb, legutóbb egy másodperccel Hamiltonnál, ráadásul a végén újabbak lesznek az abroncsai. Vettelre normális esetben nem lesz veszélyes, de a két Ezüstnyíl között meccs lehet.
A futam elején Carlos Sainz 15 kört megtett velük, a végére már vesztett a tempójából, de ha Bottas még néhány kört lehúz a szuperlágyakkal, akkor az utolsó etapra a leggyorsabb keverékű gumikat is felteheti. Még mindig van tartaléka, 1:45.595-öt ért el a kopott szuperlágyakkal is.
A holland pilóta a gumik hőmérsékletére panaszkodott és tehetetlen volt a célegyenesben szélárnyékból, a külső íven támadó csapattársa ellen. Ricciardo 1:45.419-cel a leggyorsabb kört is elérte.
Egyre valószínűbb, hogy megpróbálják ultralágyakkal a végén. Még pár kört kellene kibírniuk, hiszen a futam elején Sainznak segített a Safety Car.
Hamilton az előző körben 1:45.412-vel a leggyorsabb kört futotta, hozott 0,4 másodpercet Bottason. A finn pilóta mögé fog visszaérni, kérdés, hogy mennyivel lesz gyorsabb utána.
Nem csak Vettel panaszkodik, ha sietnie kell. Bottas 1:45.149-et ért el, ez új leggyorsabb kör, Hamilton 8 tizedet kapott tőle.
Kulcsfontosságú volt az előző előzése, mert így ő cserélhetett hamarabb kereket. Ultralágyakat kapott, így a futam végén talán Hamiltont is megközelítheti.
A holland pilóta is ultralágyakat kapott és meglepetésre visszaért a gumik felmelegítésével bajlódó Ricciardo elé. Bottas még mindig kint maradt.
A holland pilóta agresszívan védekezett, de úgy tűnt, hogy Ricciardo is lehetett volna óvatosabb. Idén másodszor zár futamot nulla ponttal a Red Bull.
Ultralágy gumit szerelnek a Mercedesre, de reagált a Ferrari és Hamilton szerelőcsapata is, mindhárom pilóta kereket cserél. Ezzel azonban Bottas marad az élen!
Hasonló a helyzet, mint Ausztráliában volt, ezúttal azonban Bottasszal járt túl a Ferrari eszén a Mercedes. Vettelt is ki kellett hívni, mert kopott lágy gumikkal esélye sem lett volna Bottas ultralágyai ellen, azonban Bottas kihasználta, hogy a Safety Car beküldésekor ő volt az élen. Vettel nem is érti, hogy mi történt.
Ricciardo és Verstappen balesete:
Az első négy helyezett, Bottas, Vettel, Hamilton és Räikkönen is új ultralágy gumikat kapott, de nem lesz sok idejük arra, hogy döntésre vigyék a helyzetet. Még csak most engedték el a mezőnyből a lekörözött autókat. A táv 51 kör.
Gumimelegítés közben egyszerűen nekicsúszott a falnak. Ez az F4-ben is kínos lenne.
Ezzel óriási szolgálatot tesz Bottasnak, hiszen Alonso szerint már teljesen tiszta lett volna a pálya, erre újabb köröket kell majd takarítással tölteni.
A Sky Sports kérdésére mindössze annyit mondott, hogy nem mond semmit, amíg nem beszél a pilótáival.
Még csak most, a 47. kör elején kezdték elszállítani Grosjean autóját, alig marad majd idő versenyezni. A kialakult helyzet nagyon Bottasnak kedvez.
A 47. kör végén végre távozik a pályáról a biztonsági autó négy kör marad hátra eldönteni a sorrendet. Így festett Grosjean balesete.
Az utolsó pillanatban beszúrt Bottas mellé az 1-es kanyarban, de esélye sem volt bevenni a kanyart. Kiszélesítette a pályát, de közben Hamilton és Räikkönen is el tudott menni mellette.
A Mercedes pilótája az élről kiesik, de legalább nem törte össze az autóját. Hamilton vezet Räikkönen és Pérez előtt, Vettel is visszaesett az állóra fékezett kereke miatt.
Ocont már a rajtnál kiütötte Räikkönen, de Pérez stabilan tartja a 3. helyet Hamilton és Räikkönen mögött. Vettel nem veszélyes rá.
Az utolsó körökben nagy előnyt autózott ki Räikkönen előtt, Pérez befutott a 3. helyen, így Vettel lemaradt még a dobogóról is.
Nem igazán örül, mert Bottas kiesése miatt nyerhetett, ki is emelte csapattársa és ellenfele, Vettel érdemeit a verseny után. A nyilatkozatokat nemsokára feldolgozzuk és a bővített futamelőzetesben, valamint híreinkben olvashatják majd őket. Köszönjük szépen a figyelmet!
---- separator ----gallery-content-type:8d7eb066-0200-45d4-a1fb-b6e972e9a181---- separator ----